Fitness Seller

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ik denk juist dat jij het op een b wedstrijd verhoudingsgewijs een stuk beter doet dan op een c..
C zijn de gewichten te licht voor jou gezien het feit dat iedereen ze kan tillen en het dan op snelheid gaat.
In een B wedstrijd zouden bijna alle c jongens het tegen jou afleggen is mijn vermoeden..

Ik denk juist dat jij het op een b wedstrijd verhoudingsgewijs een stuk beter doet dan op een c..
C zijn de gewichten te licht voor jou gezien het feit dat iedereen ze kan tillen en het dan op snelheid gaat.
In een B wedstrijd zouden bijna alle c jongens het tegen jou afleggen is mijn vermoeden..

Viking met een sterkere grip zou het heel goed doen op B-wedstrijden denkek. Dus Jacco ! vanaf nu geen straps meer :D Ik doe ook geen niet meer alsk men magnesium heb.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.724

We zien het volgend jaar wel. Eerst deze winter nog maar eens er tegenaan in de gym om de conditie en de kracht aan te pakken.

• #2.725
Viking met een sterkere grip zou het heel goed doen op B-wedstrijden denkek. Dus Jacco ! vanaf nu geen straps meer :D Ik doe ook geen niet meer alsk men magnesium heb.

Oke dat is een afspraak dan! Ik zal geen straps meer gebruiken bij DL-trainingen op snelheid en ik zal ook proberen om mijn grip sterker te maken zodat ik bij hogere gewichten geen straps meer nodig heb. Maar ik maak wel een uitzondering als ik bv. voor een 1RM ga want die wil ik niet verzieken door te failen op mijn grip.

Oke dat is een afspraak dan! Ik zal geen straps meer gebruiken bij DL-trainingen op snelheid en ik zal ook proberen om mijn grip sterker te maken zodat ik bij hogere gewichten geen straps meer nodig heb. Maar ik maak wel een uitzondering als ik bv. voor een 1RM ga want die wil ik niet verzieken door te failen op mijn grip.

Deadlift trainen zonder straps, enkel magnesium tot je grip het begeeft, als je daarna nog verder wilt doen doe je straps aan. Makkelijk toch? :)

Hehe ik top ook vaak met straps.
Maar met timberwalk is het nooit mijn grip die het opgeeft eerder mijn longcapaciteit.

• #2.729
Hehe ik top ook vaak met straps.
Maar met timberwalk is het nooit mijn grip die het opgeeft eerder mijn longcapaciteit.

Misschien moet je dan proberen om je traps een beetje aan te spannen waardoor je armen minder op je ribben drukken en je dus meer lucht hebt. Ik weet niet of het voor jou zou helpen maar het is het proberen waard.

Zal het eens uittesten thanks!

Jammer dat je er niet was, was best gezellig zo met Stah, Ruben, Niels, Hans.

• #2.732
Vind ik ook! Het had wel leuk geweest om iedereen ff te zien.

• #2.733
Highland game Almelo:

Net terug van de wedstrijd en weer lekker kapot en dus maak ik het niet te lang.

Was een leuke wedstrijd waar ik van tevoren niet al teveel van verwachte omdat ik me al een paar dagen niet echt goed voelde. Ik heb dan ook geen geweldige wedstrijd gedraaid maar wel minder slecht dan de laatste paar.

Op het hamerslingeren haalde ik vandaag 19,04m wat nog wel een meter onder mijn PR is maar wel verder dan wat ik de laatste paar weken gooide.

Met de weight for distance voelde ik tijdens het ingooien al dat het niet goed ging met mijn knie. Tijdens mijn officiele beurten voelde ik bij elke worp weer een steek in mijn linkerknie (heb ik al een tijdje last van) wat mijn worpen voor het eerst negatief beinvloede. Vorige week tijdens de finale in hank dacht ik dat ik heel triest gescoord had met 14,04m maar vandaag heb ik mijn absolute dieptepunt bereikt met 13,45m :eek:

Met het steenstoten ging het tijdens de eerste beurt ook mis door een steek in mijn knie. Gelukkig had onze Vlaamse reus (Tommy de Bruijn) een knieband bij zich die ik kon lenen. Bij mijn tweede poging had ik nog steeds pijn in mijn knie maar bij mijn derde beurt kon ik gelukkig een pijnvrije worp maken waarmee ik ook mijn afstand behoorlijk verbeterde en uitkwam op een een redelijke 8,74m. Helaas moest ik mijn maatje Stah deze keer toch voor laten gaan op de steen, iets wat hem al een behoorlijk aantal wedstrijden niet meer was gelukt ;)

De caber toss was weer een heel gevecht tegen de balans en timing maar in mijn derde worp kwam ik tot een score van 45 graden wat niet geweldig is maar gezien de omstandigheden van de laatste tijd neem ik er genoegen mee.

Bij het hooggooien kreeg ik hem deze keer weer probleemloos over de 3,80m en toen kreeg ik de kans om een nieuw PR te zetten op 4,00m (normaal is de volgende hoogte 4,10m). Helaas mislukten de eerste twee pogingen en bij de 3e poging was ik goed opgeladen en was ik er klaar voor om hem er overheen te knallen. Helaas gooide ik hem bovenop de lat en viel hij aan de voorkant weer naar beneden wat dus de verkeerde kant is......dus bleef ik staan op 3,80m.

Behalve de WFD was het een redelijke wedstrijd t.o.v de vorige wedstrijden.
Volgend weekend komen er nog twee games aan (Jubbega en Amersfoort) en dan is het wedstrijdseizoen echt voorbij. Als ik daar ongeveer hetzelfde gooi als vandaag (met uitzondering van de WFD) ben ik tevreden en ga ik met een redelijk positief gevoel aan mijn wintertraining beginnen voor het volgende seizoen.

Nouja in je vorm van de laatste dagen is het nog een vrij ok resultaat. Tommy weer gewonnen zeker? :p

• #2.735
Ja, alleen de WFD baal ik behoorlijk van....maar ja! Tommy deed niet mee want die zit momenteel ook met een knieblessure dus die neemt geen risico's met wedstrijden die niet voor het kampioenschap zijn.

goede wedstrijd ondanks dat je veel gedraaid hebt!!:)

ennuh doe jij volgend jaar mee op B in landsmeer?.. ik doe t dan ook!!:D

• #2.737
Tnx Niels, ik zit er ook echt een beetje door heen op het moment. Dat is wel te zien aan het feit dat ik last van mijn knie krijg en dat ik me niet goed voel maar dat komt een beetje door mijn eigen planning.

Ik probeer volgend jaar wel klaar te zijn voor de B en dat zou wel goed uyitkomen als dat in Landsmeer was want dan kan ik daar voor nog een C pakken. (of twee)

precies:D:D

• #2.739
Oke dan, die afspraak staat!

goed!!:D:D its a deal my man!!:D:D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven