Highland game Almelo:
Net terug van de wedstrijd en weer lekker kapot en dus maak ik het niet te lang.
Was een leuke wedstrijd waar ik van tevoren niet al teveel van verwachte omdat ik me al een paar dagen niet echt goed voelde. Ik heb dan ook geen geweldige wedstrijd gedraaid maar wel minder slecht dan de laatste paar.
Op het hamerslingeren haalde ik vandaag 19,04m wat nog wel een meter onder mijn PR is maar wel verder dan wat ik de laatste paar weken gooide.
Met de weight for distance voelde ik tijdens het ingooien al dat het niet goed ging met mijn knie. Tijdens mijn officiele beurten voelde ik bij elke worp weer een steek in mijn linkerknie (heb ik al een tijdje last van) wat mijn worpen voor het eerst negatief beinvloede. Vorige week tijdens de finale in hank dacht ik dat ik heel triest gescoord had met 14,04m maar vandaag heb ik mijn absolute dieptepunt bereikt met 13,45m
Met het steenstoten ging het tijdens de eerste beurt ook mis door een steek in mijn knie. Gelukkig had onze Vlaamse reus (Tommy de Bruijn) een knieband bij zich die ik kon lenen. Bij mijn tweede poging had ik nog steeds pijn in mijn knie maar bij mijn derde beurt kon ik gelukkig een pijnvrije worp maken waarmee ik ook mijn afstand behoorlijk verbeterde en uitkwam op een een redelijke 8,74m. Helaas moest ik mijn maatje Stah deze keer toch voor laten gaan op de steen, iets wat hem al een behoorlijk aantal wedstrijden niet meer was gelukt
De caber toss was weer een heel gevecht tegen de balans en timing maar in mijn derde worp kwam ik tot een score van 45 graden wat niet geweldig is maar gezien de omstandigheden van de laatste tijd neem ik er genoegen mee.
Bij het hooggooien kreeg ik hem deze keer weer probleemloos over de 3,80m en toen kreeg ik de kans om een nieuw PR te zetten op 4,00m (normaal is de volgende hoogte 4,10m). Helaas mislukten de eerste twee pogingen en bij de 3e poging was ik goed opgeladen en was ik er klaar voor om hem er overheen te knallen. Helaas gooide ik hem bovenop de lat en viel hij aan de voorkant weer naar beneden wat dus de verkeerde kant is......dus bleef ik staan op 3,80m.
Behalve de WFD was het een redelijke wedstrijd t.o.v de vorige wedstrijden.
Volgend weekend komen er nog twee games aan (Jubbega en Amersfoort) en dan is het wedstrijdseizoen echt voorbij. Als ik daar ongeveer hetzelfde gooi als vandaag (met uitzondering van de WFD) ben ik tevreden en ga ik met een redelijk positief gevoel aan mijn wintertraining beginnen voor het volgende seizoen.