XXL Nutrition

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
TRaining vanavond:

Push press:
1 x 5 x 60
3 x 5 x 70
1 x 5 x 80
1 x 3 x 90
1 x 2 x 100
1 x 1 x 110 PR

One arm dumbbell press:
1 x 5 x 30
1 x 5 x 34
1 x 5 x 38 PR
1 x 3 x 40 PR
1 x 3 x 44 PR
1 x 1 x 46 PR

Barbell shrugs:
1 x 5 x 120
1 x 5 x 140
1 x 5 x 160
1 x 5 x 180
1 x 3 x 200 PR

Lekkere training vanavond. Ik heb het volume aangepast zoals ik had gezegd (kostte wel moeite om me in te houden).
De PR op de push press verbaasde me wel omdat ik me toch niet echt top voelde maar na mezelf gek gemaakt te hebben knalde ik hem er toch uit.
De PR's op de dumbbell press zijn niet zo vreemd want vorige week deed ik hem voor het eerst en moest ik nog een beetje wennen dus nu kon ik gaan kijken wat ik echt kan drukken. De 50kg is ook op korte termijn haalbaar.

Nice PR kerel, tot hoe zwaar gaan de dumbbells op je gym?

Tnx, de dumbbells gaan tot 60kg dus voor sommige oefeningen kom ik al tekort.

Waar vind je in NL een gym met dbels over de 70?? Nergens...volgens mij.

Waar vind je in NL een gym met dbels over de 70?? Nergens...volgens mij.

Ik weet niet of ijzerbewerkings-bedrijven het doen, maar als het handel is kunnen ze misschien gedraaid worden? 100 kg db's.. :D
Zal binnenkort zelf ook eens informeren.

Mooie pr's kerel! Houdt het vol hé; dat lagere volume.

Zal wel niet zo heel erg veel handel in zijn kan ik me zo voorstellen. Voor de one arm dumbbell press zou ik zo blij als een kind zijn met een replica van de inch-dumbel.

Heb DB tot over de 70 hoor ;) mag je wel zelf draaien :D maar het past :D

Zal wel niet zo heel erg veel handel in zijn kan ik me zo voorstellen. Voor de one arm dumbbell press zou ik zo blij als een kind zijn met een replica van de inch-dumbel.

Er zullen ook niet zo heel erg veel mensen zijn die er mee uit de voeten kunnen. De mensen die met zulke dumbbells trainen zijn een uitstervend ras!

Dan koop je der toch gewoon eentje, desnoods met een paar gasten waar je altijd mee traint om de kosten te delen.

Die zullen wel knap prijzig zijn denk ik?

Highland Games onderdeeltraining vanmiddag:

Onderdeel: lichte hamer (5kg)
Aantal worpen: 15
Afstand: Vandaag niet gemeten maar minder dan normaal

Onderdeel: Weight For Distance (12,5kg)
Aantal worpen: 12
Afstand: Vandaag niet gemeten maar minder dan normaal

Ik was het meetlint vergeten maar het werd al snel duidelijk dat het ook niet nodig was om te meten omdat alles benedenmaats was. Ik heb zoveel mogelijk op techniek gegooid met de hamer en dat ging best lekker (op de afstand na dan). Bij de WFD was de techniek ver te zoeken want ik kwam niet in het juiste ritme van de draai. Geen idee wat de oorzaak hiervan was maar ik gok toch nog steeds op de vermoeidheid.
Het is te hopen dat het zaterdag beter gaat als ik in Friesland ben voor een techniektraining.

Die zullen wel knap prijzig zijn denk ik?

eentje van 78 kilo kost 270 euro, verzendkosten zullen ongeveer 200 euro zijn denk.

10 man moet je toch wel kunnen vinden die er aan mee willen lappen? Hoppa nog geen 50 euri per persoon for life time fun!
Moet je em alleen wel in je sportschool leggen of in je schuur waar je met je makkers traint (schiedam bijvoorbeeld?)

Is toch wel een hoop geld hoor! En ik kan misschien maar 4 of 5 mensen bedenken die er mee zouden willen trainen. :(

wat is het verschil eigenlijk tussen een typische strongman contest en de highland games?

on topic: sterk baasje ben je.

wat is het verschil eigenlijk tussen een typische strongman contest en de highland games?

HG bestaat uit:
- hamerslingeren 7 of 10 kilo
- Weight for Distance (gewicht vergooien 12,7 of 25 kilo)
- Weight for Height (hooggooien met 20 of 25 kilo)
- Steenstoten (kogelsstoten met een steen van 6 of 10 kilo)
- Tossing the caber (boom over de kop gooien)

soms aangevuld met een farmerswalk en de stones, en dat zijn nu net de enige overeenkomsten met strongman. Vroeger deden ze wel eens hooggoiien of de boomstam erbij, maar tegenwoordig zie je dat niet meer !

zie ook: www.highlandgamesfederatie.org

vind je ? :D

dus als ik het goed begrijp is het gewoon kogelstoten voor de nog brutere kerels :)

Mijn highland games-maat (en tegenstander ;) ) Stah heeft denk ik genoeg uitgelegd. Highland games is eigenlijk een soort van atletiek in zijn meest primitieve vorm en met "iets" zwaardere gewichten.

Strongmanwedstrijden ken je wel van tv dus dat behoeft geen uitleg.

@Stah: ME BE STRONG! :mad: I CRUSH YOU! :hamer: :D :D :D

Dat was natuurlijk een inkoppertje, he Chunky? Die was natuurlijk te mooi om te laten liggen! Hahahaha, dat ik die niet zag aankomen :duh:

Je bent wel scherp zo vroeg op de morgen :bow2: Ik krijg net met moeite mijn ogen open!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven