MuscleMeat

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Dit was ook een best volume!! Mooie gewichten. :thumbup:

• Topic Starter Topic Starter
Eigenlijk ben ik ook te ver gegaan wat betreft het volume. Ik had beter 3 rug en 1 bicepsoefening kunnen doen maar ik heb me weer laten verleiden door het ijzer.

Zijn die rows strict, dus zonder beweging van bovenlichaam anders ga ik denk ik huilen :(

Van 100 t/m 120 zijn de rows strict. Bij 130 en 140 niet helemaal dus je hoeft nog niet te huilen :D

lekkere training hoor! volume rules

lekkere training hoor! volume rules

Ja dat wel, maar ik had vorige week in mijn log gezegd dat ik het volume voorlopig wat aan zou passen tot ik weer wat uitgerust zou zijn en me beter zou voelen. Helaas is de verleiding te groot (tegen beter weten in!)

Moeilijk te accepteren.....maar het is wel zo :oud: Maar ik hoop toch nog wel wat jaartjes mee te gaan hoor!

Ja ik heb ze ontvangen, bedankt. Ik heb gelijk even op de site gekeken maar jij stond er ook nog op he!
Worden we toch nog landelijk bekend op onze leeftijd, hahaha!

Moeilijk te accepteren.....maar het is wel zo :oud: Maar ik hoop toch nog wel wat jaartjes mee te gaan hoor!

Ja ik heb ze ontvangen, bedankt. Ik heb gelijk even op de site gekeken maar jij stond er ook nog op he!
Worden we toch nog landelijk bekend op onze leeftijd, hahaha!

mooi hé !!!:p

Update sportarts:

Mijn bezoek aan de sportarts vanmiddag was zeker geen verspilde tijd. Wat betreft mijn blessures was hij vrij duidelijk, allemaal onschuldige dingen.

Borstblessure is geen overbelasting of scheurtje in de aanhechting maar een zwelling van het kraakbeen (tussen rib en borstbeen) waar de spier aan vastzit waardoor ik af en toe steken voel. Ik mag hier gewoon borst mee trainen mits ik het niet al te gek maak.

De zwelling op mijn knie is gelukkig ook niets ernstigs (ik had mijn knie iets verdraaid) en zou ook met een week of 2 a 3 moeten afnemen maar het hoeft ook geen belemmering in mijn training te zijn.

Over de tussenwervelschijf die beschadigd is geraakt halverwege het vorige wedstrijdseizoen was hij vrij simpel: die is nog steeds beschadigd en het kan 2 tot 4 jaar duren voordat deze volledig hersteld zal zijn. Dit lijkt ernstig maar valt wel mee zolang ik er zelf verantwoord mee om ga en tijdens het trainen de boel symetrisch belast. Tijdens de Highland games heb je een hoop asymetrische bewegingen en belastingen maar hij heeft me een aantal tips gegeven hoe ik de risico's kan beperken. Tot nu toe heb ik ook geen last gehad tijdens trainingen dus dat moet goed komen.

Over voeding hebben we het vandaag nog niet gehad want dat hangt ook af van het bloedonderzoek.

Ik ben direct naar het ziekenhuis gereden om bloed te laten prikken en de uitslag zou over drie dagen bekend moeten zijn dus even afwachten maar.
Mijn bloed wordt gecontroleerd op een hele waslijst met algemene zaken waaronder cholesterol ed.

Al met al een zeer nuttig doktersbezoek en nu even wachten op de vervolgafspraak. Ik heb mijn vragenlijstje voor de volgende keer al klaar.

Klinkt goed! Ben benieuwd naar de uitslag van je bloed onderzoek.

Training vanavond:

Push press:
1 x 5 x 60
1 x 5 x 70
1 x 5 x 80
1 x 5 x 90
1 x 3 x 100
1 x 1 x 110

One arm dumbbell press:
1 x 5 x 34
1 x 5 x 38
1 x 5 x 40 (volume PR)
1 x 5 x 44 (volume PR)
1 x 5 x 46 (volume PR)

Barbel shrugs:
1 x 5 x 120
1 x 5 x 140
1 x 5 x 160
1 x 5 x 180
1 x 5 x 200 (volume PR)

Seated machine crunch:
1 x 25 x 60
1 x 25 x 70
1 x 25 x 80
1 x 25 x 90

Side bends:
4 x 25 (per kant)

Lekkere training weer. Ik kan merken dat de kracht in mijn schouders snel groter wordt.

PP gaat de goed kant op, zo snel mogelijk naar de 120. Je zal merken dat je logg press mee omhoog gaat.

Ik ga mijn best doen.

toppie hoor! grote sprongen zo wekelijks.

Ja hij gaat wel lekker zo!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven