Fitness Seller

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Training vanavond:

Push press:
1 x 5 x 60
1 x 5 x 70
1 x 5 x 80
1 x 5 x 90
1 x 3 x 100
1 x 1 x 110

One arm dumbbell press:
1 x 5 x 34
1 x 5 x 38
1 x 5 x 40 (volume PR)
1 x 5 x 44 (volume PR)
1 x 5 x 46 (volume PR)

Barbel shrugs:
1 x 5 x 120
1 x 5 x 140
1 x 5 x 160
1 x 5 x 180
1 x 5 x 200 (volume PR)

Seated machine crunch:
1 x 25 x 60
1 x 25 x 70
1 x 25 x 80
1 x 25 x 90

Side bends:
4 x 25 (per kant)

Lekkere training weer. Ik kan merken dat de kracht in mijn schouders snel groter wordt.

:eek: lekker Ouwe, de PP, gaat snel, maar dat was ook te verwachten met je 200 kg-bench ! Ben jaloers :grumble:

• Topic Starter Topic Starter
Tnx, nou maar hopen dat er idd zo'n stijgende lijn in blijft zitten.

Training vanavond:

Bench press:
1 x 5 x 100
1 x 5 x 120
1 x 5 x 140
1 x 5 x 160
1 x 5 x 180

Incline bench press:
1 x 5 x 100
1 x 5 x 110
1 x 5 x 120
1 x 5 x 130
1 x 5 x 140

Small grip bench press:
1 x 5 x 100
1 x 5 x 110
1 x 5 x 120
1 x 5 x 130
1 x 5 x 140

Triceps push down:
1 x 5 x 50
1 x 5 x 60
1 x 5 x 70
2 x 5 x 80

Cable extension:
1 x 5 x 30(lbs)
1 x 5 x 35(lbs)
1 x 5 x 40(lbs)
1 x 5 x 45(lbs)
1 x 5 x 50(lbs)

Vanavond op doktersadvies mijn borst en triceps nog niet 100% belast (ik schat zo'n 95% hahaha) maar het ging probleemloos. Geen steken in mijn rechterpec gehad maar dat gebeurt ook meestal s'nachts. Verder wel een lekkere training. Helaas is het volume al weer aan het toenemen. Ik hou dat echt niet vol om met lage volumes te trainen.

Als je zon volume junkie bent moet je misschiens is denken aan een extra rustdag om niet te snel op te branden..

Ik zat net mijn volume met een training van jou te vergelijken maar zoveel verschil zit er nou eigenlijk ook weer niet in. Zolang ik maar niet meer dan 5 oefeningen doe per training.

Gym trainingen zijn relatief "gemakkelijk". Het zijn de sterksteman trainingen in combinatie met te veel gym werk waarvoor je op moet passen denk ik.

Vanaf nu doe ik ook maar 1 x per week met jullie mee en voor de rest probeer ik nog wat sterker te worden in de gym.
Vanaf half maart of april moet ik toch mijn training aan gaan passen (lichtere gewichten, explosiever) omdat het wedstrijdseizoen eind april begint.

Klinkt goed!

Training vanavond:

Bench press:
1 x 5 x 100
1 x 5 x 120
1 x 5 x 140
1 x 5 x 160
1 x 5 x 180

Incline bench press:
1 x 5 x 100
1 x 5 x 110
1 x 5 x 120
1 x 5 x 130
1 x 5 x 140

Small grip bench press:
1 x 5 x 100
1 x 5 x 110
1 x 5 x 120
1 x 5 x 130
1 x 5 x 140

Triceps push down:
1 x 5 x 50
1 x 5 x 60
1 x 5 x 70
2 x 5 x 80

Cable extension:
1 x 5 x 30(lbs)
1 x 5 x 35(lbs)
1 x 5 x 40(lbs)
1 x 5 x 45(lbs)
1 x 5 x 50(lbs)

Vanavond op doktersadvies mijn borst en triceps nog niet 100% belast (ik schat zo'n 95% hahaha) maar het ging probleemloos. Geen steken in mijn rechterpec gehad maar dat gebeurt ook meestal s'nachts. Verder wel een lekkere training. Helaas is het volume al weer aan het toenemen. Ik hou dat echt niet vol om met lage volumes te trainen.

vind dit volume voor borst nog wel meevallen ! 10 sets, maar 15 voor triceps weer wat veel... Had je niet beter i.p.v. de pressdown en cables een 5 setjes Barbell curl kunnen doen ? Heb je toch een totaal volume , alleen andere spiergroep. Je tri's hebben hun werk al gehad bij de bench !

ziet er goed uit hoor, verder weet je voor jezelf vast het beste wat werkt en wat lekker aanvoelt...

ziet er goed uit hoor, verder weet je voor jezelf vast het beste wat werkt en wat lekker aanvoelt...

Ga je me tegenspreken Chunk ?? :D

Nee, het is inderdaad zo, dat jezelf het altijd het beste aanvoelt, ondanks alle goede adviezen

vind dit volume voor borst nog wel meevallen ! 10 sets, maar 15 voor triceps weer wat veel... Had je niet beter i.p.v. de pressdown en cables een 5 setjes Barbell curl kunnen doen ? Heb je toch een totaal volume , alleen andere spiergroep. Je tri's hebben hun werk al gehad bij de bench !

De enige reden waarom ik dit zo gedaan heb is omdat ik mijn borst nog wat wilde ontzien dus vandaar die 10 sets (terwijl ik er normaal 15 doe) en die laatst tricepsoefening telt voor mij niet echt mee (is een def.oefening, hahaha) dus imo heb ik voor triceps ook maar 10 setjes gedaan.

Had je niet beter i.p.v. de pressdown en cables een 5 setjes Barbell curl kunnen doen ? Heb je toch een totaal volume , alleen andere spiergroep. Je tri's hebben hun werk al gehad bij de bench !

Biceps waren maandag al aan de beurt geweest en ik train alle spiergroepen maar 1 x per week. En borst en triceps had ik al 2 weken niet getraind i.v.m. borstblessure dus die konden wel wat extra gebruiken.

Update bloedonderzoek:

De uitslag van mijn bloedonderzoek was helemaal in orde. Cholesterol was ietwat aan de hoge kant dus de sportarts wil dat ik wat meer vis ga eten. Ik eet wel regelmatig vis maar niet altijd de juiste vissoorten (de goede zijn de soorten met een "a" in de naam)

De CK-waarde (spierafbraak) was boven de 2500 en hier kan hij uit afleiden dat ik zwaar train en dat er dus niets aan mijn training mankeert. Als een niet-sporter dit heeft of iemand die een "normale" sport beoefend dan is deze waarde zorgwekkend. Het zou kunnen betekenen dat iemand een zware hartinfarct heeft gehad waarbij hij heel veel spierweefsel van het hart heeft moeten inleveren. Bij het laboratorium waar mijn bloedonderzoek gedaan werd was niet bekend dat ik een krachtsporter ben dus daar was enigzins paniek uitgebroken wat resulteerde in een huisbezoek in de avonduren omdat ze mij telefonisch niet hadden kunnen bereiken. Je had die gezichten van die mensen moeten zien toen ik de deur open deed en vertelde dat ik net thuis was uit de sportschool waar ik een hele lekkere en zware training achter de rug had. PRICELESS!!! Ik moet er wel bij vertellen dat ik zelf ook best wel schrok toen ze bij mij voor de deur stonden.

Wat wel opmerkelijk is dat hij uit het bloedonderzoek ook kan afleiden of je ademhaling tijdens het trainen goed is of niet want hij vroeg aan mij of ik vaak pers tijdens de training terwijl ik mijn adem inhoud. Helaas moest ik daar ja op antwoorden want tijdens de zwaarste sets is mijn ademhaling niet altijd optimaal. Hij zei dat ik hieraan moet werken omdat dit wel een extra belasting voor je hart is want de hartspier komt tijdens het persen tijdelijk zonder zuustoftoevoer te zitten. Op zich kan je hartspier dit aan maar je moet het niet onnodig vaak voor laten komen.
Hij zei dan ook dat het bij bv. strongmanonderdelen geen probleem is maar dat je het tijdens de krachttraining in de sportschool zoveel mogelijk moet proberen te voorkomen.

Maar gelukkig ben ik helemaal gezond en kan ik nog heel wat jaartjes mee!

Mooi! Vreemd van die CK waarde eigenlijk,nooit van gehoord.

Ik ook niet maar wel grappig dat je in het ene geval op sterven na dood bent en in het andere geval is er niets aan de hand. Ik vond het allemaal een beetje vaag, mensen in paniek aan de deur en een sportarts die zegt "ik kan zien dat je goed traind". Hahahaha

Wel goed om te horen, dat je gezond bent toch?

Heeft met de Creatine Kinase te maken..

Creatine(fosfo)kinase (afk. CK, voorheen CPK) is een enzym, dat in staat is om de fosfaatgroep van creatinefosfaat over te brengen naar ADP, zodat het energierijke ATP ontstaat, dat is o.a. nodig voor de spier contractie...

Je zou dan toch ook verwachten dat ze iets meten wat spieropbouw ofzo dan kan bepalen?.. (heb echt geen flauw idee hoor)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven