XXL Nutrition

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Heeft met de Creatine Kinase te maken..

Creatine(fosfo)kinase (afk. CK, voorheen CPK) is een enzym, dat in staat is om de fosfaatgroep van creatinefosfaat over te brengen naar ADP, zodat het energierijke ATP ontstaat, dat is o.a. nodig voor de spier contractie...

Je zou dan toch ook verwachten dat ze iets meten wat spieropbouw ofzo dan kan bepalen?.. (heb echt geen flauw idee hoor)

Je hebt zeker gegoogled? Ik heb echt geen idee, misschien is het niet mogelijk om iets voor spieropbouw te meten of ze zoeken er niet naar.
Op zich kan bloedonderzoek vrij duur zijn als ze alles moeten onderzoeken of als ze niet weten waar ze naar zoeken. Dus ik denk dat ze alleen de meest noodzakelijke dingen meten.

betaald de verzekering zo'n bezoek aan de sportarts, ik wilde misschien langsgaan met me schouder

Update bloedonderzoek:

De uitslag van mijn bloedonderzoek was helemaal in orde. Cholesterol was ietwat aan de hoge kant dus de sportarts wil dat ik wat meer vis ga eten. Ik eet wel regelmatig vis maar niet altijd de juiste vissoorten (de goede zijn de soorten met een "a" in de naam)

De CK-waarde (spierafbraak) was boven de 2500 en hier kan hij uit afleiden dat ik zwaar train en dat er dus niets aan mijn training mankeert. Als een niet-sporter dit heeft of iemand die een "normale" sport beoefend dan is deze waarde zorgwekkend. Het zou kunnen betekenen dat iemand een zware hartinfarct heeft gehad waarbij hij heel veel spierweefsel van het hart heeft moeten inleveren. Bij het laboratorium waar mijn bloedonderzoek gedaan werd was niet bekend dat ik een krachtsporter ben dus daar was enigzins paniek uitgebroken wat resulteerde in een huisbezoek in de avonduren omdat ze mij telefonisch niet hadden kunnen bereiken. Je had die gezichten van die mensen moeten zien toen ik de deur open deed en vertelde dat ik net thuis was uit de sportschool waar ik een hele lekkere en zware training achter de rug had. PRICELESS!!! Ik moet er wel bij vertellen dat ik zelf ook best wel schrok toen ze bij mij voor de deur stonden.

Wat wel opmerkelijk is dat hij uit het bloedonderzoek ook kan afleiden of je ademhaling tijdens het trainen goed is of niet want hij vroeg aan mij of ik vaak pers tijdens de training terwijl ik mijn adem inhoud. Helaas moest ik daar ja op antwoorden want tijdens de zwaarste sets is mijn ademhaling niet altijd optimaal. Hij zei dat ik hieraan moet werken omdat dit wel een extra belasting voor je hart is want de hartspier komt tijdens het persen tijdelijk zonder zuustoftoevoer te zitten. Op zich kan je hartspier dit aan maar je moet het niet onnodig vaak voor laten komen.
Hij zei dan ook dat het bij bv. strongmanonderdelen geen probleem is maar dat je het tijdens de krachttraining in de sportschool zoveel mogelijk moet proberen te voorkomen.

Maar gelukkig ben ik helemaal gezond en kan ik nog heel wat jaartjes mee!

HAHA Priceless inderdaad !!

CHEERS mate, goed te horen !
Lekker hAringkie happen dan maar , hoe zit het met tonijn ? (geen A?)

betaald de verzekering zo'n bezoek aan de sportarts, ik wilde misschien langsgaan met me schouder

Verschilt per verzekeraar denk ik maar je kan aan je huisarts wel een verwijskaart naar een sportarts vragen en dan zou het verzekerd moeten zijn.

HAHA Priceless inderdaad !!

CHEERS mate, goed te horen !
Lekker hAringkie happen dan maar , hoe zit het met tonijn ? (geen A?)

Tnx maat, ik weet het eigenlijk niet met tonijn. Het is sowieso goed vanwege de eiwitten en het lage vetgehalte maar ik heb geen idee of er de juiste vetzuren inzitten zoals in zalm, haring etc.

Training vanavond:

Legg press:
1 x 5 x 320
1 x 5 x 360
1 x 5 x 400
2 x 5 x 460

Front squat:
1 x 5 x 60
1 x 5 x 70
1 x 5 x 80
1 x 5 x 90
1 x 5 x 100
1 x 5 x 110

Standing calf raises:
1 x 12 x 190
1 x 12 x 210
1 x 12 x 230
1 x 12 x 250
1 x 12 x 270
1 x 12 x 290 PR

Cable crunch:
1 x 25 x 50
1 x 25 x 60
1 x 25 x 70
1 x 25 x 80

Lekkere training weer met toch een iets lager volume dan normaal. Ik heb een beetje rustig aan gedaan want mijn bovenbenen hadden er niet echt zin in vandaag. Om die reden heb ik bij de legg press mijn laatste set niet meer vehoogd want het voelde al zwaar genoeg aan. Bij de front squat ben ik beneden parallel gegaan maar het voelde aan als HEL.
Voor mijn kuiten moet ik wat anders gaan verzinnen want ik had nu 140kg aan losse schijven op de machine gestapeld en dat gaat niet lang meer goed.
Mijn kuiten voelden vandaag weer wel sterk aan.

Volgens mij voelen jou kuiten elke dag sterk aan! :D

Front squats zijn idd een goede killer voor je boven benen, héérlijk gevoel. :thumbup:

Hahaha, daar zeg je zowat! maar ik bedoelde eigenlijk in verhouding met mijn bovenbenen vandaag ;)

Lekkere training weer met toch een iets lager volume dan normaal. Ik heb een beetje rustig aan gedaan want mijn bovenbenen hadden er niet echt zin in vandaag. Om die reden heb ik bij de legg press mijn laatste set niet meer vehoogd want het voelde al zwaar genoeg aan. Bij de front squat ben ik beneden parallel gegaan maar het voelde aan als HEL.
Voor mijn kuiten moet ik wat anders gaan verzinnen want ik had nu 140kg aan losse schijven op de machine gestapeld en dat gaat niet lang meer goed.
Mijn kuiten voelden vandaag weer wel sterk aan.

Niets mis mee !!

Donkey Calve raise misschien ??

Niets mis mee !!

Donkey Calve raise misschien ??

Zou ook kunnen maar ik dacht er meer aan om steeds 1 been per keer te doen want dan hoef ik er (nog) geen schijven op te leggen.
Het enige nadeel vind ik dat het dan 2x zo lang duurt en dat je op 1 been minder stabiel bent, maar ja je moet wat.

Vandaag heb ik voor het eerst een aparte griptraining ingelast. Ik moet zeggen dat ik het behoorlijk vond tegenvallen op zaterdagochtend (ik ben echt geen ochtendmens :mad: ). Mijn gripkracht is ook niet wat het zou moeten zijn maar ik heb er ook nooit bewust iets mee gedaan. Nu ik sinds korte tijd ook stronmantrainingen doe is de noodzaak hiervoor ontstaan.
Ik heb vandaag eigenlijk alles tot failure gedaan om een goed uitgangspunt te hebben om mijn vooruitgang te meten.

Training vanmorgen:

Plate pinch (2 x 5kg-schijven, verchroomde schijven)
poging 1: rechts 53 sec., links 37 sec.
poging 2: rechts 48 sec., links 47 sec.
poging 3: rechts 40 sec., links 25 sec.

Farmers hold (60kg dumbbells)
poging 1: 35 sec.
poging 2: 40 sec.
poging 3: 23 sec.

Static hold (barbell achter)
poging 1: 100kg - 33 sec.
poging 2: 80kg - 50 sec.
poging 3: 60kg - 62 sec.

Ik heb alles met weinig rust tussen de sets gedaan om het zo zwaar mogelijk te maken en dat is gelukt want mijn onderarmen voelden aardig gaar aan.
Volgende keer pak ik andere schijven voor de plate pinches want die verchroomde dingen glijden als de hel waardoor je soms je grip verliest terwijl ik het gevoel had dat ik meer gewicht kon pakken.
Bij de farmers hold zijn dumbbells lastiger vast te houden dan de farmerswalks die bij de onderdelen gebruikt worden omdat ze uit je hand weg willen draaien.
Tijdens de onderdeeltraining heb ik betere tijden gehaald met zwaardere gewichten maar misschien is dit juist goed als training.
De static hold heb ik achter elkaar door gedaan. Bij failure 20kg er af en gelijk verder. Hier ging ik echt op kapot.

Nog een lange weg te gaan met deze p*ssy-grip :mad:

Ja op een gegeven moment ontkom je dr niet meer aan Jacco. Sommige mensen zijn gezegend met een ijzeren grip, ik niet helaas..hahah.

Ik dus duidelijk ook niet maar ik hoop dat het net zo snel bij trekt als de rest, hahaha! En anders word het vaak afzien tijdens de training.

Vandaag alleen stretching voor benen en onderrug. Gewoon lekker thuis gedaan. Verder een extreem luie rustdag met voornamelijk languit op de bank liggen.

Vandaag alleen stretching voor benen en onderrug. Gewoon lekker thuis gedaan. Verder een extreem luie rustdag met voornamelijk languit op de bank liggen.

HAHA, ik ook, hoewel de stam wel roept...
lekker op de bank, beetje schaatsen kijken en wegdutten :D

Ach, we verdienen het !!

HAHA, ik ook, hoewel de stam wel roept...
lekker op de bank, beetje schaatsen kijken en wegdutten :D

Ach, we verdienen het !!

Zeker weten dat we het verdienen! We hebben genoeg gedaan de laatste tijd.
Eigenlijk kunnen we nog een week of 6 tekeer gaan tijdens de training en dan moeten we rustig aan gaan doen voor de eerste wedstrijd!
Als ik zo de reacties op het forum zie krijgen we aardig wat publiek dat kritisch naar ons zal kijken :D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven