Fitness Seller

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Normaal heb ik 4 dagen maar ik twijfel of ik dat terugbreng naar 3 en de verdeling van de spiergroepen op de verschillende dagen afhankelijk van het aantal dagen.

4 dagen kan toch makkelijk, zou alleen niet teveel toppen dan, wellicht ook een speed dagje erbij, nog ff twijfelen over bench en overhead op dezelfde dag en je hebt toch een prima schema?

voorbeeld:

bench + assistance

Squat of deadlift + assistance

Overhead + assistance

squat of deadlift + assistance

Waarbij je bijvoorbeeld bij je bench wat meer de nadruk legt op je triceps dmv de zware lockouts en skull krushers en close grip inclines ofzo en op je overhead dag als assistance benched, met inclines en dumbbells op reps, lekker gevolgd door een lekker olymp oef als snathes/cleans en wat schouderwerk (rear delts ofzo).Lats pak je dan ook nog een oefeningetje op je UBdag.
Ene dag squatten zwaar met met onderrug en hamstrings als assistance en buik en de tweede dag licht squatten met hetzelfde assistance werk, je deadlift stijgt toch wel als je je squat en assistance hard aanpakt. Desnoods wisseld je je ME oefening op je squat dag af per week, bv week1:Goodmornings, week2:boxsquat, week3:deadlift variatie, dan weer week 1 ofzo.

Ik lul ook maar wat joh...

Ziet er goed uit. Maar als je 1 of 2 onderdelen dagen toevoegt word dat denk ik toch teveel van het goede. (voor mij dan hoor). Ik zou (is maar een voorbeeld) :

Dag,1)
Squat/dead,

Dag,2)
Overhead/upperbody,

Dag,3)
Onderdelen,

Dag,4)
Extra werk, acc, gripp.

Je kan ze door rouleren en hoeft je niet aan het formaat van een week te houden.

Maar ja ik lul eigelijk ook maar wat...hahahhah

Als jullie allebei maar wat lullen dan schiet ik daar natuurlijk ook niks mee op, hahaha!
Tnx voor het meedenken en ik ga er nog eens even voor zitten.

Vaak doe ik gewoon waar ik zin in heb, alleen de grote lijnen staan vast verder niks.

Ik denk idd dat ik voor de 3 dagen + 1 of 2 dagen onderdelen (strongman of highland games). Is misschien wel beter op dit moment.

dag 1 onderdelen HG
dag 2 Kracht
dag 3 onderdelen HG
dag 4 kracht
dag 5 verdiende rust
dag 6 strong man
dag 7 onderdelen HG
dag 8 kracht

etc. maar ook ik lul maar wat, dus: optie 1 :D

dag 1 onderdelen HG
dag 2 Kracht
dag 3 onderdelen HG
dag 4 kracht
dag 5 verdiende rust
dag 6 strong man
dag 7 onderdelen HG
dag 8 kracht

etc. maar ook ik lul maar wat, dus: optie 1 :D

:scratch: In maart zal ik zeker zoveel mogelijk HG-onderdelen er tussen moeten proppen.

Dat is zo, maar 2 dagen krachttraining in de week is geen optie voor mij.
Het moeten minimaal 3 dagen in de gym zijn en strongmantraining zie ik niet als vervanging voor de gym dus vandaar dat ik zeg dat ik de onderdeeltraining voor de HG er zoveel mogelijk tussen in moet proppen.
Ik zal het alvast zelf maar zeggen voordat jullie me voor zijn: "EIGENWIJS". :D

Dat is zo, maar 2 dagen krachttraining in de week is geen optie voor mij.
Het moeten minimaal 3 dagen in de gym zijn en strongmantraining zie ik niet als vervanging voor de gym dus vandaar dat ik zeg dat ik de onderdeeltraining voor de HG er zoveel mogelijk tussen in moet proppen.
Ik zal het alvast zelf maar zeggen voordat jullie me voor zijn: "EIGENWIJS". :D

HAHA

Training vanochtend:

Stretching voor de benen en onderrug. Op zich gaat het nog steeds wel vooruit maar niet zo heel snel. In het begin deed ik het 1x per dag en soms 2x maar het vreemde is dat nadat het eerst vooruit ging ineens weer minder goed werd. Het werd dus weer stijver. Nu doe ik het niet meer dagelijks en nu gaat het juist weer vooruit. Vanavond maar eens uittesten hoe ver ik nu ben voor de beruchte stenen.

Bedankt, ik ken de site al wat langer maar die was ik nog nooit tegen gekomen. Hij gaat wel moeilijk worden want dat is een beweging waar ik erg veel moeite mee heb. Maar als het makkelijk zou gaan is de lol er snel af natuurlijk :D

steeds een stukkie verder....

Bedankt, ik ken de site al wat langer maar die was ik nog nooit tegen gekomen. Hij gaat wel moeilijk worden want dat is een beweging waar ik erg veel moeite mee heb. Maar als het makkelijk zou gaan is de lol er snel af natuurlijk :D

je kan deze ook gewoon doen met beide voeten op de grond.
of in kleermakerszit op de grond. wel wisselen van been dan . Eerst de ene boven en andersom
of ga op POWER-yoga ! :D (is best leuk tussen al die strakke vrouwtjes !)

Sucses

je kan deze ook gewoon doen met beide voeten op de grond.
of in kleermakerszit op de grond. wel wisselen van been dan . Eerst de ene boven en andersom
of ga op POWER-yoga ! :D (is best leuk tussen al die strakke vrouwtjes !)

Sucses

Wat heb jij toch met met dat poweryoga? Ik heb er eens een boekje van gezien maar die dingen gaan mij nooit lukken natuurlijk :D
En ik moet de eerste sportschool nog zien waar zo'n les gevuld is met alleen maar strakke vrouwtjes.
Meestal heb je de pech dat je tegen de veeeel te dikke reet van zo'n smerige vette zeug aan zit te kijken waardoor je uitzicht op de strakke vrouwtjes geblocked wordt :mad:

Strongmanonderdelen vanavond:

Ondanks een verkoudheid toch gaan trainen. Wel wat minder lucht maar ja.... Ik heb alleen met Jan RDP getraind want JP had afgebeld.

Boomstam (1x voorslaan, herhalingen):
6 x 60kg (opwarming, hijgen als een paard met die verstopte neus)
3 x 80kg
1 x 100kg (failed, voorslaan geen probleem maar uitstoten wel)

Jan was al eerder begonnen dus ook geen andere gewichten meer geprobeerd.

Wheelflip (buiten):
1e keer 2 flips
2e keer 3 flips

Ik merk toch vooruitgang door het stretchen met het pakken van de band. Het gaat nog steeds niet makkelijk maar het gaat!

Farmers walk:
1 x 60kg, 25m
1 x 80kg, 25m
1 x 100kg, optillen ging wel maar lopen niet.
1 x 90kg, 25m

De 90kg ging zo makkelijk dat je zou denken dat de 100kg ook had moeten lukken maar helaas...

Stenen:
70 kg verschillende keren. Dit was de eerste keer dat ik zelf een steen van de grond af kon tillen!!!!!!!! Het stretchen helpt dus echt :D
Ik heb hem een paar keer gewoon op de verhoging gelegd en nog een paar keer alleen van de grond gepakt en op mijn knieen gelegd.
Het moet nog soepeler worden maar het begin is er!!!!

Zeer tevreden over de training op zich omdat vanavond bepaalde dingen beter gingen doordat ik toch wat soepeler word. De gewichten waren wat minder omdat ik me niet helemaal lekker voelde maar dat vond ik eigenlijk niet zo erg.

Even nog een opmerking voor JP: Jan heeft de 160kg steen meerdere keren op de verhoging gegooid dus nu is het aan jou, lol.

Wat heb jij toch met met dat poweryoga? Ik heb er eens een boekje van gezien maar die dingen gaan mij nooit lukken natuurlijk :D
En ik moet de eerste sportschool nog zien waar zo'n les gevuld is met alleen maar strakke vrouwtjes.
Meestal heb je de pech dat je tegen de veeeel te dikke reet van zo'n smerige vette zeug aan zit te kijken waardoor je uitzicht op de strakke vrouwtjes geblocked wordt :mad:

wat denk je ?

HAHAHA, maar dat vind je toch lekkerrr :D

De 90kg ging zo makkelijk dat je zou denken dat de 100kg ook had moeten lukken maar helaas...

inderdaad, begint het psychisch te worden ?

Stenen:
70 kg verschillende keren. Dit was de eerste keer dat ik zelf een steen van de grond af kon tillen!!!!!!!! Het stretchen helpt dus echt :D
Ik heb hem een paar keer gewoon op de verhoging gelegd en nog een paar keer alleen van de grond gepakt en op mijn knieen gelegd.
Het moet nog soepeler worden maar het begin is er!!!!

Klinkt lekker maatje ! Ik kom nog eens samen met jou die stenen doen !

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven