MuscleMeat

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Strongmantraining vanmiddag:

Conan's wheel:
1 ronde 50kg
1 ronde 100kg
1 ronde 150kg
1 ronde 200kg
2 x 1/2 ronde 230kg
3 x alleen lockout 310kg

Timberwalk:
1 x 60kg, 45m
1 x 70kg, 45m (vergissing, ik dacht dat het 80 was)
1 x 80kg, 45m
1 x 100kg, 45m

Apollon axle (diameter 5cm)
1 x 70kg Clean + press
1 x 100kg Fail
veel keer 1 x 70kg Clean +press (om te wennen aan de axle)
1 x 10 x70kg 1xclean + 10xstrict press

Log press:
1 x 100kg Clean + strict press

Leuke en drukke training. JBremers en RubenSossa waren er ook en die hadden de axle meegenomen. Die gasten zijn ook goed sterk en lieten met de axle ook nog eens zien dat ze over een goede techniek beschikken als het gaat om het cleanen van de axle. Willy7 was er ook en heeft alvast kennis gemaakt met een aantal onderdelen. Op zich ook geen verkeerde prestaties neergezet voor een eerste keer.
Zelf ben ik niet helemaal tevreden over mijn eigen prestaties maar dat komt de volgende keer wel goed.

Leuke training man

Lijkt me echt de max om "strongman" te trainen. Iemand in de buurt van Antwerpen die het doet mag me altijd PM'en :P

Leuk je weer eens gezien te hebben Viking! Geweldig die plek daar! Een verlaten oude villa met de naam Berensteyn! Haha! Netjes die timbers man! Paar keer oefenen met die axle en beetje flexibeler worden en je gaat er grote gewichten mee duwen hoor!

Zou graag eens met jullie willen meetrainen na mn wedstrijd..:cool:

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.965

Tnx!

Lijkt me echt de max om "strongman" te trainen. Iemand in de buurt van Antwerpen die het doet mag me altijd PM'en :P

Misschien moet je snoob een pm sturen want die traind bij Jimmy Laureys. Ik weet niet precies waar ze trainen meer het zal niet al te ver van Antwerpen zijn.

Leuk je weer eens gezien te hebben Viking! Geweldig die plek daar! Een verlaten oude villa met de naam Berensteyn! Haha! Netjes die timbers man! Paar keer oefenen met die axle en beetje flexibeler worden en je gaat er grote gewichten mee duwen hoor!

Het was idd leuk Jules. Ook leuk om Ruben eens ontmoet te hebben. Het is zeker een mooie plek om te trainen. Ik wilde nog zwaarder met de timbers maar JP raadde het me af dus heb ik het maar niet gedaan.
Ik ga zeker met die axle aan de slag want die wil ik graag onder de knie krijgen.

Soms is het gewoon beter niet alles in 1 keer eruit te halen maar rustig aan iedere keer kleine PRs zetten. Persoonlijk als ik een PR haal ga ik niet erna nog eens zwaarder proberen omdat als het niet lukt ik een klote gevoel heb.... die timbers zit meer in dus dat pak je volgende keer gewoon!

Vandaag was ik er ook even bij, vond het erg vet om te doen. Leuk om te kennis te maken met jacco etc. Die axle was idd vet. Volgende keer zal ik op tijd komen en meer doen. Wilde niet teveel doen vanwege blessures.
Viking (en de rest die daar liepen) jullie zijn echt groot.

• #4.968
Soms is het gewoon beter niet alles in 1 keer eruit te halen maar rustig aan iedere keer kleine PRs zetten. Persoonlijk als ik een PR haal ga ik niet erna nog eens zwaarder proberen omdat als het niet lukt ik een klote gevoel heb.... die timbers zit meer in dus dat pak je volgende keer gewoon!

Precies....rustig aan, dan breekt het lijntje niet, haha! Ik moet ook niet te gek doen want dit was pas weer de 2e training sinds lange tijd.

Vandaag was ik er ook even bij, vond het erg vet om te doen. Leuk om te kennis te maken met jacco etc. Die axle was idd vet. Volgende keer zal ik op tijd komen en meer doen. Wilde niet teveel doen vanwege blessures.
Viking (en de rest die daar liepen) jullie zijn echt groot.

Was leuk je te ontmoeten en dat gaat helemaal goed komen de volgende keer.

• #4.969
Vandaag maar weer een rustdag want de pijntjes van de training van gisteren zijn lekker aanwezig.
Stijve bovenbenen van het Conan's wheel en de timberwalk, mijn onderarmen voelen lusteloos en slap aan van die axle en mijn pols is ook weer een beetje stijf (is dus nog niet helemaal over) en ik hoop niet dat ik er morgen teveel last van heb als ik borst en triceps moet trainen.

Goed getraind Jacco, dubbel balen dat ik er niet bij was als ik de onderdelen zie en de groep die er was.

Haha, leuk ding he, die Axle.. :D

Weet je wat het is maat. Jij bent gewoon beestig sterk en qua gewicht zal het er allemaal niet toe doen, maar je mist gewoon nog wat techniek en flexibiliteit. En dat is helemaal niet erg, want dat kun je leren en steeds beter in worden. Met die Axle is gewoon een kwestie van vaak genoeg oefenen. Ook verschillende vormen van cleanen uitproberen. Jules en ik hadden daar zowiezo wat voorsprong op, omdat we dit vaker hebben gedaan. Als je dus een stukkie flexibeler wordt (met name in je schouders) en nog wat meer techniek ontwikkeld, dan wordt jij een hele gevreesde Strongman! ;) :D

• #4.972
Goed getraind Jacco, dubbel balen dat ik er niet bij was als ik de onderdelen zie en de groep die er was.

Tnx, zeker balen Gijs dat je er niet bij was maar ik wist ook helemaal niet dat je zou komen. Volgende keer als Jules en Ruben langs komen voor de boom zorg je gewoon dat je er ook bij bent.

Haha, leuk ding he, die Axle.. :D

Weet je wat het is maat. Jij bent gewoon beestig sterk en qua gewicht zal het er allemaal niet toe doen, maar je mist gewoon nog wat techniek en flexibiliteit. En dat is helemaal niet erg, want dat kun je leren en steeds beter in worden. Met die Axle is gewoon een kwestie van vaak genoeg oefenen. Ook verschillende vormen van cleanen uitproberen. Jules en ik hadden daar zowiezo wat voorsprong op, omdat we dit vaker hebben gedaan. Als je dus een stukkie flexibeler wordt (met name in je schouders) en nog wat meer techniek ontwikkeld, dan wordt jij een hele gevreesde Strongman! ;) :D

Ja, lekker ding die axle (ik heb een paar mooie bloeduitstortingen op mijn buik).

Zo als ik gisteren al zei, het gaat de goede kant op met mijn flexibiliteit (wat ik nooit meer verwacht had eigenlijk) dus dat komt goed.
En gevreesd?........Ik betwijfel het want daar ben ik te laat voor begonnen maar ik zal het een aantal mensen nog flink lastig maken, hahaha! ;)

hahaha, lekker he, die bloeduitstortingen. Bij mij valt het nog mee, ik heb een klein plekje op mn buik. Verder alleen een ontzettend stijve ruggengraat en gare traps.. :D

• #4.974
hahaha, lekker he, die bloeduitstortingen. Bij mij valt het nog mee, ik heb een klein plekje op mn buik. Verder alleen een ontzettend stijve ruggengraat en gare traps.. :D

Idd lekker hoor! Nou ja, je voelt in ieder geval wel dat je gister wat gedaan hebt dus het is niet voor niets geweest.

• #4.975
De stijve spieren na de training van gisteren beginnen al beter aan te voelen dus de rustdag vandaag heeft me goed gedaan. Helaas blijft mijn pols hetzelfde aanvoelen dus dat kan wel eens een probleem worden morgen.
Misschien maar zwachtelen als ik ga trainen.

De stijve spieren na de training van gisteren beginnen al beter aan te voelen dus de rustdag vandaag heeft me goed gedaan. Helaas blijft mijn pols hetzelfde aanvoelen dus dat kan wel eens een probleem worden morgen.
Misschien maar zwachtelen als ik ga trainen.

Dat is minder om te horen dat het weer wat minder met je pols gaat. Hoop in ieder geval voor je dat het geen probleem blijft want dat zou jammer zijn. In tapen of zwachtelen zou inderdaad een oplossing zijn om wat stabiliteit te winnen.

Goeie training Jac! Goed dat je de draad weer een beete oppakt met strongman.

• #4.978
Goeie training Jac! Goed dat je de draad weer een beete oppakt met strongman.

Dank je, ik ben nu twee keer wezen trainen en dat wil ik nog zo vaak mogelijk doen tot aan het wedstrijdeizoen.
Nou zou het alleen mooi zijn als jij ook weer eens tijd vrij kon maken om mee te doen.

• #4.979
Training vanavond:

Ik heb toch mijn training een beetje moeten aanpassen i.v.m. mijn pols. Jammer, maar ik moet er rekening mee houden dat ik over een week of 3 weer een benchwedstrijd heb.

Incline benchpress:
2 x 5 x 70
2 x 5 x 80
2 x 5 x 90
2 x 5 x 100
2 x 5 x 110
2 x 5 x 120
2 x 3 x 130
2 x 3 x 140
2 x 1 x 150
Helaas niet kunnen maxen ivm pols

Benchpress (speed):
10 x 3 x 100

Peck deck: :o Ik schaam me dood!
5 x 8 x 100 Full stack en geen zin om er gewicht op te gaan leggen.

Skullcrusher:
1 x 8 x 40
1 x 8 x 50
1 x 8 x 60
1 x 6 x 70
1 x 6 x 80
1 x 4 x 90
(Natuurlijk niet de slimste oefening om te doen op dit moment)

Uphill walk 12 etages

Matige training en balen dat ik toch nog last heb van mijn pols. Hopelijk is het wel voor de wedstrijd over maar dan kan ik niet voluit trainen en dat is jammer.

niet veel soeps hé ...

j/k toch goed getraind ondanks je pijnlijke pols :thumb:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven