AndroidHealthClinic

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ach het gaat wel aardig Jacco. Niet al te gek de laatste tijd, maar dat komt wel weer.

Je lichaam heeft bepaalde "setpoints". Als je begint met trainen en je lichaamsgewicht is stabiel op bv 85kg en is dat al een aatal jaren dan is dat jou lichaam zn "setpoint". Op het moment dat je begint met aankomen en je komt aan tot bv 95kg dan moet je dr alles aan doen om minimaal een half jaar op dit gewicht te blijven om dit gewicht een nieuw "setpoint" te laten worden.

Doe je dit niet (en dat zie je bij veel jongens die na het aankomen gelijk weer willen afvallen of droog trainen) die zijn dan in no-time weer terug op hun oude gewicht. Puur omdat ze hun lichaam niet hebben laten wennen aan het nieuwe gewicht.

Ik heb het dan nog geen eens over al die gasten die "kuurtjes" doen van 10 of 12 weken je kan zelf wel raden wat er met hun gebeurt. In mijn optiek gewoon heel veel tijdverlies.

nice tip!
:thumbs:

Alleen in je dromen denk ik want er stond bij dat het medium-squat was en medium slaat in dit geval op het gewicht en niet de diepte.....:roflol:

kijk uit jij!!
:D

as zaterdag ga ik je squatles geven (op afstand dan)........kijk maar wat het dan geworden is!
:lol:
full: ATTG
box: 45 cm v/d grond
parallel: evenhoog als box
zercher: iets hoger, stang op kniehoogte
:cool:

Een box op 45cm is wel erg hoog he klusmier?

Zeker voor jouw lengte... Ik squat net onder parralel op ca 36cm...

Je lichaam heeft bepaalde "setpoints". Als je begint met trainen en je lichaamsgewicht is stabiel op bv 85kg en is dat al een aatal jaren dan is dat jou lichaam zn "setpoint". Op het moment dat je begint met aankomen en je komt aan tot bv 95kg dan moet je dr alles aan doen om minimaal een half jaar op dit gewicht te blijven om dit gewicht een nieuw "setpoint" te laten worden.

Doe je dit niet (en dat zie je bij veel jongens die na het aankomen gelijk weer willen afvallen of droog trainen) die zijn dan in no-time weer terug op hun oude gewicht. Puur omdat ze hun lichaam niet hebben laten wennen aan het nieuwe gewicht.

Ik heb het dan nog geen eens over al die gasten die "kuurtjes" doen van 10 of 12 weken je kan zelf wel raden wat er met hun gebeurt. In mijn optiek gewoon heel veel tijdverlies.

Hier kan ik me helemaal in vinden. Ik weeg nu zo'n 102-103 kg (nieuwe setpoint) al bijna een jaar en ik merk dat ik gewoon niet lichter en ook niet zwaarder wordt dan dit gewicht. Oftwel, ik blijf dit gewicht heel makkelijk vasthouden, zelfs als ik een paar dagen weinig eet..

Ik zit nu eigenlijk ook alweer een tijdje stuck op 92a93kg

True

Een box op 45cm is wel erg hoog he klusmier?

Zeker voor jouw lengte... Ik squat net onder parralel op ca 36cm...

onderkant blote voet tot midden knie is bij mij 54 cm...........ik draag schoeisel, dus 3 cm erbij, ervanuitgaande dat je onderbeen schuin naar voren staat tijdens squat lijkt me 45 cm reeel!
;)

Je moet je Squat Ass der nog af halen.. Klus

Zonniet en staan je billen net zo hoog als je knieën dan zijn het Half-Squats

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.051
  • #5.052
Je moet je Squat Ass der nog af halen.. Klus

Zonniet en staan je billen net zo hoog als je knieën dan zijn het Half-Squats

Precies, dus haal nog maar eens 20 cm eraf voor die Antilliaanse squatreet....:D

Maar ff serieus, hoe lang ben jij Klus? Wanrt ik ben 1,88m en ik meet tot midden knie 50cm (ik denk trouwens dat je beter tot onder je knie kan meten).

Precies, dus haal nog maar eens 20 cm eraf voor die Antilliaanse squatreet....:D

Maar ff serieus, hoe lang ben jij Klus? Wanrt ik ben 1,88m en ik meet tot midden knie 50cm (ik denk trouwens dat je beter tot onder je knie kan meten).
Check z'n sig, 1.74.

• #5.056
  • #5.057
Training vanavond:

Deadlift (light): Puur op techniek, pronated grip, geen riem
2 x 5 x 120
1 x 5 x 130
1 x 5 x 140
1 x 3 x 150
1 x 3 x 160
1 x 2 x 170
1 x 1 x 180

RDL (light): pronated grip, geen riem
5 x 5 x 120

Hyperextensions:
5 x 10 x BW

Standing calf raises:
4 x 12 x 150

Geen zware training vanavond omdat ik een zwaar weekend in het vooruitzicht heb. Ik moet dit weekend twee nachten werken in mijn oude beroep als portier (buitenwipper voor de Belgen onder ons ;)) en dan heb ik zaterdagmiddag ook nog een kogelstoottraining.

Laatst bewerkt:
netjes man, blijf tog uit kijke naar je hardcore trainingen

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven