MuscleMeat

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Highland games onderdeeltraining vanmiddag:

Ondanks dat ik zo ziek ben als een hond zijn we vanochtend toch naar Friesland gereden voor een onderdeeltraining. Sommige dingen gingen wel redelijk en sommige ook niet.

Hamerslingeren (rubber kogel, 8kg):
10 x gegooid maar zowel de techniek als de afstanden waren slecht.
Ik voelde me erg slap met die verstopte neus maar ondanks dat zonder hars (grip) gegooid. Afstanden heb ik niet eens gemeten want ik zag zo al dat het niks was.

Weight For Distance (licht, 12,5kg):
12x gegooid en veel aan de techniek gewerkt. Hier ging het beter omdat ik warm begon te worden maar tussen de worpen in stond ik wel te kokhalzen.
Afstand was 14,5-15,5 meter dus niet slecht gezien de omstandigheden.

Weight For Height (licht, 20kg):
10 x gegooid en dit ging best lekker. De techniek zit er nu ook goed in en ik doe dus veel vanuit mijn benen. De hoogste worp was vandaag 4,00 meter en daar ging hij vrij makkelijk overheen. Ik had nog wel hoger willen proberen maar ik had al niet veel energie meer over dus zijn we doorgegaan naar het volgende onderdeel.

Steen (zwaar, 10kg):
Ook ongeveer 10 x gegooid met zowel uit stand als met draaitechniek. Uit stand was de afstand 8,0-8,5 meter en met de draaitechniek hetzelfde dus die is nog voor verbetering vatbaar. Helaas was mijn concentratie ver te zoeken omdat ik tussen de beurten door mijn maaginhoud er uitgegooid heb en ik mij dus nog slapper begon te voelen.

Hierna zijn we zo snel mogelijk naar huis gegaan om lekker uit te zieken. Helaas hebben we vanavond nog een visite af te leggen maar ik betwijfel of het laat word.

join the club, mijn vrouw heeft zojuist wat gegooid, maar ik voelde me te slap om mee te doen, mijn hele lichaam doet zeer en voel me leeg.... waterige oogjes duiden op een griepjuuuuuuuuuh BAH !

Nette WFH Ouwe ! Die echt vooruit ! Stond de stellage al weer opgesteld ?

join the club, mijn vrouw heeft zojuist wat gegooid, maar ik voelde me te slap om mee te doen, mijn hele lichaam doet zeer en voel me leeg.... waterige oogjes duiden op een griepjuuuuuuuuuh BAH !

Ja het is helemaal k*t joh. Bij mij is het een zware verkoudheid en geen griep gelukkig maar ik voel me wel bagger! In ieder geval beterschap gewenst!

Nette WFH Ouwe ! Die echt vooruit ! Stond de stellage al weer opgesteld ?

Tnx, ik moet ook zeker wel 4,10 of 4,20 kunnen halen. De stellage staat op het erf opgesteld dus ik denk dat hij daar volgende week ook nog wel zal staan. Het vrouwke heeft vandaag 3,20 gegooid en de 3,40 aan de onderkant aangetikt met de 10kg dus die is ook echt vooruit gegaan.

Training vanmiddag:

Gewoon wat lichte stretching voor onderrug en benen ondanks dat ik er niet veel zin in had. Ik heb er ook maar 10 minuten aan besteed. Rest van de dag ziek op de bank gelegen.

Training vanmiddag:

Gewoon wat lichte stretching voor onderrug en benen ondanks dat ik er niet veel zin in had. Ik heb er ook maar 10 minuten aan besteed. Rest van de dag ziek op de bank gelegen.

ook lekker !

Ben ook thuis gebleven !:p ALAAF !

Dus jij zat lekker verkleed als roze konijn thuis op de bank carnaval te vieren terwijl de rest van het gezin de drukte heeft opgezocht? :D ALAAF!!!

Training vanochtend:

Lichte stretching voor 10 minuten (onderrug en benen). Ik hoop dat ik me vanavond beter voel dan nu want ik ben nog steeds goed verkouden maar ik moet trainen. Als ik me slecht voel maak ik er een hele lichte training van.

Training vanavond:

Deadlift:
1 x 5 x 130
1 x 5 x 150
1 x 3 x 170
1 x 3 x 190
1 x 1 x 210
1 x 1 x 220 PR
1 x 1 x 230 PR

Bentover row:
1 x 5 x 100
1 x 5 x 110
1 x 5 x 120
1 x 3 x 130
1 x 3 x 140
1 x 3 x 150 PR

Small grip pull up:
5 x 5 x BW(130)

Dumbbell curl:
1 x 5 x 28
1 x 5 x 30
1 x 5 x 32
1 x 5 x 34
1 x 5 X 36

Cable curl:
1 x 5 x 30(lbs)
1 x 5 x 35
1 x 5 x 40
1 x 5 x 45
1 x 5 x 50

Zware training door verkoudheid. Veel hoesten en moeite doen om alles binnen te houden. Maar wel 3 PR's gehaald!
Met de PR's op de deadlift ben ik erg blij want daar kwam ik al lange tijd niet over de 210 heen door een rugblessure die over is maar die tussen mijn oren is blijven zitten. Met een beetje geluk ben ik daar nu overheen en zit er nog meer vooruitgang in!

Update stats sinds ik dit log begonnen ben (2 maanden geleden):

BW: van 128kg naar 130kg

BP: van 190(1RM) naar 200(3RM)
SQ: 200(1RM) Nog niet getopt maar volgens mij ook niet verbeterd
DL: van 210(1RM) naar 230(1RM)
OHP: van 100(1RM) naar 120(1RM)
BOR: van 140(1RM) naar 150(3RM)

Laatst bewerkt:

Netjes hoor! ;)

Klasse Ouwe ! alleen die BW is wat matig :D

Tnx gasten, ik ben er zelf ook wel tevreden mee!

@Stah: vind ik zelf ook nog steeds tegenvallen :D

Goed bezig hoor Jacco.

Vanavond 1900 uur Jacco in Schiedam word er getraind.

Oke dan ben ik er ook om 1900

Training vanmorgen:

Stretching voor onderrug en benen. Ging op zich wel weer lekker. Vanavond maar weer kijken of ik die stenen weer vanaf de grond kan tillen.

Strongman onderdeeltraining vanavond:

Conan's wheel:
100kg, 1 rondje
150kg, 1 rondje
200kg, 1 rondje
250kg, op een paar stapjes na geen volle ronde

Boomstam:
6 x 60kg
5 x 80kg
3 x 100kg
4 x 100kg

Yoke:
1 x 200kg, 25m
1 x 280kg, een paar stappen gelopen maar ik had geen stabiliteit
1 x 280kg, alleen opgetild voor het gevoel

Stenen:
2 x 1 x 95kg, toch weer gelukt om van de grond af te tillen.

Het was weer een lekkere training ondanks die f@#king verkoudheid. Op alle onderdelen merk ik nog steeds vooruitgang dus ik ben er heel tevreden mee.
Bij de yoke was de stap van 200 naar 280 te groot dus volgende keer 250 proberen ofzo. Voor de stenen wil ik de eerstvolgende training proberen om ze in oplopend gewicht te tillen en te kijken hoever ik dan kom. Het oppakken van de grond is nu niet echt een probleem meer.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven