AndroidHealthClinic

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Een van de betere dingen die ik ooit qua training gedaan heb is het volgende:

Het stoppen van het trainen van afzonderlijke spiergroepen en in plaats daarvan oefeningen gaan trainen.

Als je krachtgericht bezig wil zijn, kun je beter die knop omzetten ja, heb ook veel vooruitgang geboekt met die gedachte.

• Topic Starter Topic Starter
Training vanavond:

Push press: Totaal geen legdrive door stijve benen, bijna militairy press
1 x 5 x 70
1 x 5 x 90
1 x 3 x 100
1 x 1 x 110
1 x 1 x 120 Failed
1 x 1 x 120
1 x 1 x 100

One hand dumbbell press:
1 x 5 x 40
1 x 5 x 44
1 x 3 x 48
1 x 3 x 50
1 x 1 x 54 Failed, de dumbbells gaan helaas van 50 naar 54 en dan 60

Incline bench press:
1 x 5 x 100
1 x 5 x 120
1 x 5 x 130
1 x 3 x 140
1 x 1 x 150

Triceps push down:
1 x 5 x 50
1 x 5 x 60
1 x 5 x 70
1 x 5 x 80

Ik had vanavond meer willen doen maar ik voelde me een beetje lusteloos en mijn trainingsmaat had het laten afweten dus niemand die me kon dwingen om me niet als een p*ssy te gedragen. Komt denk ik door het weekend, zaterdag zwaar getraind en de rest van het weekend slecht gegeten.

Vanmorgen weer rekken en strekken voor 15 minuten. Ging wel lekker.

Nette militairy's/PP's. Het lijkt erop dat ze blijven stijgen en dat moet ook. Al heb ik wel is op overhead presses dat ik erg afhankelijk ben van de "vorm"van de dag. Soms vliegen ze er uit en voel ik me onoverwinnelijk en soms lukt helemaal niks. Eigelijk heb ik dat alleen met overhead werk!

Tnx, dat had ik gisteren dus ook dat ik me niet zo "onoverwinnelijk" voelde dus de OHP's gingen niet zo lekker, maar ja dat komt volgende keer wel weer.

blijven toch zeer nette PP's! rest ook netjes trouwens ;)

Strongman onderdeeltraining vanavond:

Vanavond had ik beter thuis kunnen blijven want deze training sloeg nergens op. Ik kwam er bij het eerste onderdeel al achter dat de training van zaterdag een zwaardere indruk had achtergelaten dan ik zelf wist. Ik had het wel kunnen weten want gisteravond voelde ik me ook niet helemaal top tijdens het trainen maar ik heb het onderschat. Mijn rug is nog steeds zwaar vermoeid en dan houd het al gauw op natuurlijk.

Toch zal ik mijn zielige trainingsresultaten hier neerzetten ter vermaak van andere mensen.

Boomstam:
3 x 6 x 60kg
2 x 5 x 80kg
1 x 0 x 100kg FAILED
1 x 7 x 75kg

Farmers walk:
1 x 60kg, 25m
0 x 100kg FAILED, niet eens opgepakt omdat mn rug k*t aanvoelde
1 x 80kg, 2m Neergezet om dezelfde reden

Stenen:
Geprobeerd om de 100kg op te tillen maar ook weer opgegeven vanwege dezelfde reden als hierboven.

Deze training was zeer demotiverend en ik doe deze week ook niet al teveel meer zodat ik uit kan rusten voor aanstaande zaterdag want dan heb ik een Highland games-training in Belgie en daar moet ik wel voldoende energie en kracht voor hebben.

kerel al met al wel goed bezig:D.. maar met die boom had je misschien beter eerst de 90 kunnen proberen ipv de 100 direct te doen..

Jammer man, maar iedereen heeft zo z'n slechte dagen.

Geef je lichaam ook de kans om zich aan te passen kerel! Volgende keer beter.

Tnx iedereen, de boog kan idd niet altijd gespannen staan en je weet dat er altijd wel zo'n dag tussen zal zitten maar het is toch een tegenvaller als het zo ver is.....Zeker na een periode met de ene PR na de andere!
Ik ga deze week ook alleen nog maar lichte (of grip)traininingen doen zodat mijn lichaam even tijd heeft om te herstellen.

ik heb t zelfde gehad had ook een week met bijna elke dag een pr en nu?.. ik doe alles beetje op herhalingen nu eerst spierconditie opbouwen en dan zie ik t wel.. dan na 3 weken ga ik weer een weekje toppen

Dat is wel het beste wat je kan doen op zo'n moment.

Training vanavond:

Vanavond alleen griptraining gedaan om de rest van mijn lichaam even rust te geven.

Plate pinch: (in elke hand een schijf. Bij de eerste schijf die valt stopt de tijd.)
10kg, 2 min. 12 sec.
15kg, 1 min. 03 sec.
20kg, 0 min. 31 sec.

Farmer hold: (60kg dumbbells)
1 x 50 sec.
1 x 40 sec.
1 x 43 sec.

Static hold behind back: (olymp. halter, elk gewicht 5 sec. vasthouden)
1 x 80kg
1 x 100kg
1 x 120kg
1 x 140kg
1 x 160kg vanaf hier heb ik hem voor me vastgehouden (steken in mijn zij)
1 x 180kg

Forward hold: (25kg, gewoon voor de lol)
1 x 32 sec. (viel tegen want normaal kom ik niet onder de 35 sec.)

Op zich wel lekker zo'n griptraining. In ieder geval was ik niet al te moe na de training zoals de dagen hiervoor. Wel een lekker vol gevoel in mijn onderarmen.

Static hold is overhand grip? Da's netjes!

Misschien kan je eens gaan 'benden' op je gripdagen? Paar spijkers of zo; voel je erg goed in je vingers, bovenarmen, en ook wel de rest van heel je UB. :p

Ja dat is een idd een overhand grip.

Iedereen aan het benden he? In ieder geval gefeliciteerd met je eerste bendingresultaten!

cool work out zo, mare zou je niet beter iets lichter gewicht kiezen op de static hold zodat je die veel langer vast kan houden?

Nee, want ik had al twee oefeningen tot de max.tijd gedaan en dan is het juist de bedoeling dat je bij de static hold voor max.gewicht gaat. Dus dan houd je hem maar 5 sec. vast om te laten zien dat je het gewicht onder controle hebt.

Wat je is kan proberen bij die plate pinch Jacco is dat je 2 schijfjes gebruikt bv een 20kg en een 2,5 of 5 kg schijfje. Dat maakt het weer een stuk intressanter.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven