Fitness Seller

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Was ook de bedoeling om dat te gaan doen maar ik voelde me gisteren nog te verrot dus het kostte allemaal nogal veel moeite, haha! Volgende keer!

Ken het gevoel. Lijkt er wel een beetje op dat je een heel klein beetje overtraint bent. En dat komt waarschijnlijk omdat je niet genoeg eet...nog steeds niet...haha. Je kent dat spreekwoord waarschijnlijk wel: "there's no such thing as overtraining only under eating".

Hmmm...zou dat het soms zijn? Ik heb het wel al redelijk opgeschroefd want ik kom nu elke dag toch aan 5300 tot 5500Kcal per dag (zou ruim voldoende moeten zijn). Het is natuurlijk nog niet zoveel als dat jij eet maar ik weg ook ongeveer 18kg lichter. Nou ja, toch maar eens proberen of ik er nog meer bij kan proppen.

zoveel is dat niet hoor 5500 Kcal, ik val af als ik dat eet!

Weet ik veel...Je bent ook ziek geweest en je traint erg veel. Kan allemaal meespelen.

Een andere theorie van mij is: Omdat jij en wij allemaal eigelijk (beginners) met de sterksteman sport elke onderdelen dag tot het gaatje gaan 100% van je max en dan nog een beetje meer putje jezelf vrij snel uit. Als we straks wat sterker zijn dan kan je (denk ik tenminste) goed hard en zwaar trainen (wedstrijd gewichten) maar op 75% van je max. Dit is natuurlijk veel minder belastend. Natuurlijk wil je dan ook zwaarder (want het is nooit genoeg..lol) maar dan kan je die dagen misschien kiezen of plannen. Ik denk persoonlijk dat dit de reden is dat de profs zoveel dagen op de onderdelen kunnen trainen.

Maar ja weet ik veel....hahahahah.

Dat begrijp ik nog steeds niet want ik kan op minder aankomen. Ik moet wel zeggen dat mijn gewicht op dit moment niet stijgt maar ook niet daalt.

Maar jouw calorieinname verbaast me nog steeds. Als ik dat zou eten zou ik nu waarschijnlijk +140kg hebben. Hmmm....misschien toch maar eens proberen dan!

En ja ik ben nog een beginner in deze sport (doe het nog geen jaar nu ongeveer 10 maandjes) ....

Weet ik veel...Je bent ook ziek geweest en je traint erg veel. Kan allemaal meespelen.

Een andere theorie van mij is: Omdat jij en wij allemaal eigelijk (beginners) met de sterksteman sport elke onderdelen dag tot het gaatje gaan 100% van je max en dan nog een beetje meer putje jezelf vrij snel uit. Als we straks wat sterker zijn dan kan je (denk ik tenminste) goed hard en zwaar trainen (wedstrijd gewichten) maar op 75% van je max. Dit is natuurlijk veel minder belastend. Natuurlijk wil je dan ook zwaarder (want het is nooit genoeg..lol) maar dan kan je die dagen misschien kiezen of plannen. Ik denk persoonlijk dat dit de reden is dat de profs zoveel dagen op de onderdelen kunnen trainen.

Maar ja weet ik veel....hahahahah.

Ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit want je zit idd altijd aan je max met de onderdelen en in mijn normale trainingen neem ik natuurlijk ook geen gas terug.

Ik haat (menselijke) beperkingen! Hahaha!

Het zal idd wel een combinatie van factoren zijn waardoor het even wat minder gaat met mijn herstel.

En ja ik ben nog een beginner in deze sport (doe het nog geen jaar nu ongeveer 10 maandjes) ....

En dan probeer jij mij wijze raad te geven ??? Je bent nog niet eens droog achter je oren, Lol!
Nee geintje, ik denk dat je het goed ziet wat betreft waar het bij mij mis gaat. Ik weet het zelf eigenlijk ook wel, ik wil het alleen liever niet toegeven of zien.
Dus het is wel goed als iemand je ff met je neus op de feiten drukt.

Als je kijkt op andere fora en plaatsen waar mensen vragen stellen op het net, zie je dit soort vragen steeds weer terug komen. Gaat dan niet zozeer om het eten, maar om het herstellen in het algemeen en vooruitgang houden.

een mooi antwoord van steve McDonald bijvoorbeeld :

Remember, having all the enthusiasm in the world is great, but you still have to approach your training the smart way. The human body can do some amazing things if you give it the chance to adapt, just be sure you are giving it the chance.

Ja dat is zeker een mooie en erg wijze uitspraak. Niet altijd gemakkelijk om je er aan te houden helaas.

Maar je weet zelf al waar aan het ligt dus 50% van de slag heb je al gewonnen. Maar we hebben allemaal wel eens een complete off-dag, dus ook weer niet te snel toegeven.

Goed citaat (zeker niet makkelijk om je daar aan te houden. Vooral als je uit de vechtsportwereld)! Maar eigenlijk boek ik nog steeds vooruitgang. Alleen deze week reageerd mijn lichaam een beetje rot op de training van zaterdag. En dit klopt ook wel want ik had in het weekend best slecht gegeten (wat normaal niet voorkomt) in combinatie met de nasleep van mn verkoudheid. Moet wel een foute combinatie zijn! Volgende week ben ik gewoon weer helemaal het mannetje! :D

Pussytraining vanavond:

Bentover row:
1 x 5 x 60
1 x 5 x 80
1 x 5 x 90
1 x 5 x 100
1 x 5 x 110

Small grip pull up:
5 x 5 x BW

Front pull down:
1 x 5 x 70
1 x 5 x 80
1 x 5 x 90
1 x 5 x 100
1 x 5 x 110

Dumbbell curls:
3 x 5 x 28

Vanavond een training met pussygewichten :mad: omdat ik me lusteloos voel en ik mezelf niet teveel wil vermoeien voor de training van zaterdag.
Ik kan maar 1 ding zeggen: IT SUCKS!!!

ach, shit happens snel weer vergeten en door knallen. Waarom blijf je niet lekker thuis, Jacco tot na zaterdag? Lijkt mij beter hoor die paar daagjes maken op de lange termijn geen ene **** uit toch?

Klote dat je zo lusteloos bent, maar waarom inhouden voor een volgende training? Als je nu een betere training zou proberen neer te zetten, en je kan zaterdag samen met wat andere mensen trainen (Toch?), zorgen zij wel dat je dan weer helemaal top kunt scoren!

Nouja, gewoon vrijdag en zaterdag goed eten, en zaterdag gooien met al dat ijzer, stenen en hamers!

Morgen heb ik ook een rustdag en zaterdag moet ik in Belgie HG-onderdelen trainen samen met mijn vriendin. Daarna ga ik een paar dagen rustig aan doen als ik me nog steeds zo voel en heeeel veel eten in ieder geval.

Je hebt de afgelopen tijd trouwens behoorlijk wat <5 reps gedaan; misschien een week 10+ of 15+ rep-werk doen, licht, voor een beetje verandering.
Soort deload dus..?

Je hebt de afgelopen tijd trouwens behoorlijk wat <5 reps gedaan; misschien een week 10+ of 15+ rep-werk doen, licht, voor een beetje verandering.
Soort deload dus..?

Die periode zit er ook weer aan te komen want het wedstrijdseizoen is al weer dichtbij (eind april) dus ik moet half maart/eind maart veel lichter gaan trainen om de explosiviteit omhoog te krijgen en alles soepel te houden. Vandaar dat ik nu nog even alles er uit probeer te halen wat er in zit.

Die periode zit er ook weer aan te komen want het wedstrijdseizoen is al weer dichtbij (eind april) dus ik moet half maart/eind maart veel lichter gaan trainen om de explosiviteit omhoog te krijgen en alles soepel te houden. Vandaar dat ik nu nog even alles er uit probeer te halen wat er in zit.

Dus we gaan jou aan de slag zien in Tilburg?
Ben benieuwd ;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven