MuscleMeat

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Ik zit hier nu ivm. stage, maar hier is het goed vertoeven voor een krachtsporter (het eten in ieder geval; chicken and lot's of it!)

In welke mate lijkt het hamerwerpen op het discuswerpen? (dat heb ik vroeger ooit ook eens gedaan)

Ik doe toch iets verkeerd dan want ik zit hier in de kou, lol!

Het hamerslingeren lijkt meer op kogelslingeren met het verschil dat je vast met je rug naar de werpsector toe staat en alleen de hamer over je heen slingerd en achterwaarts werpt.

Weight For Distance lijkt wat betreft de beweging wel heel erg op discuswerpen. Het enige verschil is dat wij een stalen kogel aan een ketting met handvat in ons hand hebben i.p.v. een discus maar de draaibeweging kun je wel met elkaar vergelijken.

Vanmiddag de lichte Weight For Distance getrained. Het ging niet niet echt lekker omdat ik nog last heb van mijn borstblessure waarbij er een zeurend gevoel doortrekt naar mijn rechtertrap. Het lijkt een beetje op een overbelasting. Het grote aantal worpen maakt het er ook niet beter op, maar ja!

Onderdeel: zware Weight for Distance (12,5kg)
Aantal worpen: 50
Afstand: varierend van 12-14 meter
Trainingsduur: 90 minuten

Ik ben niet echt tevreden met de gegooide afstanden hoewel ze redelijk overeenkomen met mijn afstanden van afgelopen seizoen. Aan het eind begon zowel mijn energie als mijn techniek af te nemen en begon ik steeds minder ver te gooien (vandaar die 12,00m) dus hoogste tijd om te stoppen en naar huis te gaan.

bij de derde worp brak de steel van de hamer :mad: dus einde oefening!

das mooi k*t !

maar je moet ook je hamertje rust geven tussen de worpen in !
Het lijkt een beetje op een overbelasting. Het grote aantal worpen maakt het er ook niet beter op, maar ja!
60 worpen in een uur is echt te veel !
Overleg je je trainingschema nog met Lub ?
Ik doe dat iedere week en krijg zo wat feed-back:)

Laatst bewerkt:
das mooi k*t !

maar je moet ook je hamertje rust geven tussen de worpen in !

60 worpen in een uur is echt te veel !
Overleg je je trainingschema nog met Lub ?
Ik doe dat iedere week en krijg zo wat feed-back:)

Ik heb alweer een nieuwe hamer besteld dus dat komt wel goed!

50 of 60 worpen lijkt veel maar dat valt reuze mee en je bouwt er een bepaald soort uithoudingsvermogen mee op waardoor je lichamelijke toestand (vermoeidheid, stress etc.) geen invloed meer heeft op je worpen. Je kan dus onder alle omstandigheden presteren omdat de beweging op zich een automatisme wordt.

Lub zal het waarschijnlijk niet verstandig vinden, maar ja.....

Als ik minder worpen doe is de training voor mij ook niet echt bevredigend. :D

eigenwijs !

en doe voortaan je spikes aan !
gooi liever 30 x met spikes dan 60 x zonder !
moet OOK automatisme worden !(is toch net even anders !)

Eigenwijs is my middlename :thumbs:
If it doesn't kill you, it only makes you stronger, toch?!

Deze week heb ik nog zonder spikes gegooid om vast te stellen wat haalbaar was qua afstand zodat ik een beter beeld heb wat het verschil straks is als ik ze wel gebruik.
Zodra ik mijn spikes ga gebruiken neemt het aantal worpen automatisch af omdat het 2x zo lang duurt voordat je je hamer hebt opgehaald :D

Die spikes zijn een soort voetbalschoen-nopjes?

Die spikes zijn een soort voetbalschoen-nopjes?

Nee, we hebben het hier over hammerspikes. Dat zijn zware werkschoenen met aan de onderkant een lange naar voren gerichte stalen plaat die je in de grond kunt schoppen. Hierdoor sta je "vast" in de grond zodat je meer met de hamer mee kunt bewegen als je deze rondslingerd. Zo vergroot je de draaicirkel en kun je dus meer snelheid en kracht opbouwen.

Gewone spikes die jij bedoelt gebruiken we wel voor de andere onderdelen waar je meer grip nodig hebt. Dit is vaak wel nodig omdat we altijd op gras werken wat dus ook erg glad kan zijn (vooral bij regen).

Bedankt voor de uitleg mannen, kan me niet voorstellen hoe daarop te lopen.:p

De eerste training van het nieuwe jaar zit er weer op en het ging lekker.
Ik heb het volume van mijn training verlaagd en de gewichten verhoogd.
De komende twee maanden zal ik vooral op kracht gaan werken.

Training vanavond:

Deadlift:
1 x 5 x 100
1 x 5 x 120
1 x 5 x 140
1 x 5 x 160
1 x 5 x 180
1 x 2 x 200

Pull up:
5 x 5 x BW

Bent-over row:
1 x 5 x 70
1 x 5 x 80
1 x 5 x 90
1 x 5 x 100
1 x 5 x 110

Chin up:
5 x 5 x BW+10

Dumbbell curl:
1 x 5 x 28
1 x 5 x 30
1 x 5 x 32
1 x 5 x 34

Cable curl:
1 x 5 x 40(lbs)
1 x 5 x 50(lbs)
1 x 5 x 60(lbs)

Da's niet niks! 3 pulls achter elkaar met zulke gewichten! :bow2:

maar hoezo 3 (=drie) dan ??? ?

Die pull-ups met 130 kg bw zijn echt super, ik red misschien 1 keer ...:rolleyes:

Hoezo 3 pulls? Had ik gewoon zin in!

Die pull-ups gaan ook steeds makkelijker dus binnenkort ook maar gewicht toevoegen net als bij de chin-ups.
Je moet jezelf gewoon dwingen om het te doen want het zijn zo'n beetje de beste oefeningen voor je rug.
Ik zei altijd dat ik het niet kon omdat ik "te zwaar" was maar nu kan ik het wel!

Vanmorgen ben ik de dag begonnen met het steenstoten wat ik bij gebrek aan een steen met het juiste gewicht met een stalen stootkogel doe.

Onderdeel: Braemar stone (uit stand met stalen kogel 7,25kg)
Aantal stoten: 15
Afstand: varierend van 8-9 meter

Onderdeel: Stone (draaitechniek met stalen kogel 7,25kg)
Aantal stoten: 10
Afstand: varierend van 7,5-8,5 meter

Trainingsduur: 50 minuten

Deze training heb ik vooral op techniek proberen te werken want de draaitechniek beheers ik nog niet. Dat is ook te zien aan de afstanden want ik stoot minder als uit stand maar er word aan gewerkt.
Helaas voelde ik de rugtraining van gisteren ook nog goed (stijf).
Hierdoor was de afstand van de Braemar stone ook niet goed want ik heb pas geleden in Friesland ruim 9,5 meter gestoten met een 10kg steen.
Maar op zich was het toch een lekkere training.

Ik ben bang van wel :rocknana:

Ik moet er ook wel bij zeggen dat een steen beter in de hand ligt dan zo'n stalen kogel.

****inh Hell, bij mij gaat die steen zoooo klote, vooral die wedstijdsteen bij Wout sucks big time !!:suckit:

ik vind de kogel prettiger vasthouden! maar ik snap jouw probleem, de steen is groter zodat je toch, welliswaar met moeite, de steen tegen je onderkaak kan drukken... HAHA, klote zeg , die dikke armen !:headbang:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven