MuscleMeat

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Damn nielsie,
ik hoop niet dat je dat ooit hardop zegt op een HG, want ik kan me zo voorstellen dat er dan ineens een hele hoop harige konten onder kilts tevoorschijn komen om hun bruine ster op je voorhoofd te stempelen... JD... :rolleyes:

:D

netjes man, lijkt me ook wel dat je een soort van optimale hoek hebt om weg te gooien, 45 graden oid.

haha

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.324
Damn nielsie,
ik hoop niet dat je dat ooit hardop zegt op een HG, want ik kan me zo voorstellen dat er dan ineens een hele hoop harige konten onder kilts tevoorschijn komen om hun bruine ster op je voorhoofd te stempelen... JD... :rolleyes:

:D

Precies...Jack Daniels is heiligschennis. Ik ga alleen voor de duurdere Schotse whiskey's met namen die de meeste mensen niet eens kunnen uitspreken :D

• #1.327
Ik dacht meer aan: Bruichladdich, Bunnahabhain, Lugavulin etcetera

Lugavulin.. jummiej

• #1.329
Die is idd ERRUG LEKKAH! :D Maar ik vind ze eigenlijk allemaal wel lekker.....

Succes met de wedstrijd morgen Viking! ;)

succes vandaag.. hoop dat jij en stah een nette prestatie neerzetten!!

• #1.332
Tnx mannen! Ik heb er zin in vandaag en ik probeer zo snel mogelijk iets van de uitslag in mijn log te zetten.

• #1.333
Nou, we hebben de eerste wedstrijd van het seizoen er weer op zitten. Op zich was het wel een geslaagde wedstrijd met een PR op de zware hamer (17,92 meter), een PR op de Weigt for Distance (14,20 meter, ik had meer verwacht maar ja...) en een niet al te slechte afstand op de zware steen (8,43 meter).
Helaas werden mijn vriendin (ook deelneemster) en ik toen apart geroepen door iemand van de EHBO met de mededeling dat mijn schoonmoeder (die in het publiek zat) naar het ziekenhuis was gebracht met een veel te hoge bloeddruk en hartkloppingen en mijn vriendin moest dus direct naar het ziekenhuis en moest de wedstrijd staken.
Zelf ben ik nog wel doorgegaan omdat onze kinderen en mijn moeder nog bij de EHBO zaten en ik toch niets kon doen op dat moment maar ik was er op dat moment niet meer bij met mijn kop.
De caber kreeg ik dus ook niet getossed (over de kop) maar ik kreeg hem nog net in een hoek van 75 graden wat toch een score oplevert.
Met het hooggooien was het helaas echt gedaan met mijn concentratie en wilde ik eigenlijk alleen nog maar zo snel mogelijk naar het ziekenhuis. Gevolg: de 25kg ging niet eens over de 3,50 meter en dus ook geen score maar dat kon me even niet meer schelen.
Mijn schoonmoeder maakt het inmiddels wel weer redelijk goed maar moet wel naar de cardioloog iv.m. een hartritmestoornis.

Het was dus niet de geweldige opening van het seizoen waar ik op gehoopt had maar ja: THAT'S LIFE! Gelukkig komen er nog meer wedstrijden en uiteindelijk heb ik maar 1 onderdeel verpest dus dat komt ook nog wel goed.
Ik heb door al dat gedoe ook geen idee waar ik (en anderen) ben geeindigd maar dat weet ik van de week wel.

Klote voor je! sterkte met je schoonmoeder!

Even voor de duidelijkheid, jij = Jacco (scheermes kaal), Stah = (Rood shirt, ook kaal)?
Dan weet ik of ik voor de goede heb staan aanmoedigen ;)

Die belg zette trouwens ook wel zeer nette prestaties neer, en die tweeling ook...

t ging toch wel goed daar dan man!!

En sterkte he!!!

• #1.336
Klote voor je! sterkte met je schoonmoeder!

Even voor de duidelijkheid, jij = Jacco (scheermes kaal), Stah = (Rood shirt, ook kaal)?
Dan weet ik of ik voor de goede heb staan aanmoedigen ;)

Die belg zette trouwens ook wel zeer nette prestaties neer, en die tweeling ook...

Tnx, het was wel even vervelend van mijn schoonmoeder maar het komt wel weer goed met haar. Beetje jammer dat het op zo'n moment gebeurt maar ja...

Ik was idd Jacco (scheermes kaal) maar Stah zal wel niet zo blij zijn want de enige met een rood shirt is degene die altijd standaar als laatste eindigt, hahaha!

Die Belg is echt een topper en die broertjes zijn ook echt goed ja maar het zijn dan ook A-klassers en wij zijn "maar" B-klassers

Tja, zwaar klote voor je, dat het zo moest lopen, maar gelukkig is er niets echt ernstigs aan de hand.

En het seizoen is nog maar net begonnen, dus dat zal wel goedkomen!!

En volgens Miss Deadlift en het publiek dat ze gesproken heeft was je sterk bezig!

Volgende keer beter, sterkte / beterschap voor je moeder.

Hey kerel,
sterkte ermee! Ik vroeg me al af waar je vrouw ineens heen was, want tot dan ging ze goed.

Zoals je ziet heb ik je een paar keer te pakken op de foto's :) Wat een beer van een vent ben je trouwens, zoals verwacht toen ik je stats zag :D

Over het algemeen is er voor jou echt ENORM veel te winnen op je techniek, imho... Ik heb zelf oorspronkelijk een athletiek-achtergrond en heb met mijn vader veel naar de technieken van deelnemers staan kijken en we waren het erover eens dat jij een van de mensen was die er met iets meer techniek veel meer uit kan halen. Vooral WFD en PTS, de hamer heb ik jammer genoeg gemist...

WFD: vlakker aandraaien, meer heup-inzet, uitkomen bij de afworp.
PTS: steen in de nek leggen en je arm iets meer naar achteren (je ontneemt jezelf zo een stuk waarop je krachtoverdracht kan maken op de steen), ook meer heup-inzet en uitkomen.

Ik ben uiteraard geen HG-kenner of wat dan ook, maar dat waren punten die me gewoon opvielen vanuit mijn sport-achtergrond...

Maar was tof om jullie aan het werk te zien!

• #1.340
Ja, het was idd jammer voor mijn vriendin want het heeft het plezier van haar wedstrijd wel verpest jammer genoeg.

Wat betreft die techniek moet ik je wel gelijk geven, daar kan ik nog een heleboel winst uit halen. Helaas moet mijn techniek een beetje lijden onder mijn massa omdat die nog steeds aan het toenemen is. Maar daar ben ik wel mee aan het werk.

Het vlakker aandraaien met de WFD heb ik jammer genoeg pas afgelopen zaterdag ontdekt. Tot nu toe draaide ik te hoog in en dat krijg je er zo vlak voor een wedstrijd natuurlijk niet meer helemaal uit maar misschien wel voor de volgende wedstrijd (2 en 3 juni in Dordrecht).

Met PTS weet ik dat ik de steen in mijn nek moet leggen alleen stuit ik daar op een fysiek probleem. Mijn schouder is vrij massief (zoals je misschien wel gezien hebt) en in combinatie met een bovenarm van 51cm wil dat wel eens problemen geven :D Ook wat betreft mijn arm verder naar achter. Maar ook hier ben ik mee bezig.

Maar wel goed dat het je opviel en kritiek en aanwijzingen zijn altijd welkom.

Jammer dat ik je niet gesproken heb vooral omdat je redelijk dicht achter mij gestaan hebt aan een aantal foto's te zien.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven