MuscleMeat

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.641
Griptraining vananvond:

Plate pinch:
10kg, 1:48
15kg, 1:03
20kg, 0:30 (was k*t omdat ik hem niet goed beet had)

Static barbell hold: (5 sec. vasthouden)
1 x 120
1 x 140
1 x 160
1 x 180
0 x 200 (failed, WTF :mad: )

Crucifix:
10kg, 1:15 (geen zin om hem langer vast te houden)
16kg, 0:45

Was een minder goede training. Vooral mijn linkerhand liet het vanavond afweten. Beter geen griptraining meer doen na een onderdeeltraining.

Brute gewichten in je trainingen, vooral BP, PP en BOR.
Maar in dat opzicht vind ik het een beetje vreemd dat je 200kg niet 5 sec. vast kan houden (neem aan pronated grip).
Je doet BOR's met bijna dat gewicht, dus...

• #1.644
Brute gewichten in je trainingen, vooral BP, PP en BOR.
Maar in dat opzicht vind ik het een beetje vreemd dat je 200kg niet 5 sec. vast kan houden (neem aan pronated grip).
Je doet BOR's met bijna dat gewicht, dus...

Bij mijn BOR's gebruik ik meestal straps zodat ik me niet druk hoef te maken over mijn grip.
Normaal kan ik de 200 wel vasthouden (idd pronated) daarom baalde ik er ook van maar het komt denk ik door het hamerslingeren van vanmiddag want daar heb je ook een behoorlijke grip voor nodig.
En ik moet ook eerlijk zeggen dat mijn gripkracht nog wel wat te wensen over laat :o

• #1.645
hoe voer je die crucifix uit? gewoon tussen een cable machine ofzo?

lijkt me wel een leuke oefening eigenlijk

Gewoon met losse dumbbells met mijn handpalmen naar boven (is geen gripoefening) en zorgen dat je boven schouderhoogte blijft.
Ik doe hem er nu bij omdat het een onderdeel is bij de wedstrijd in Sneek.

oh.. oke.. stelde me er iets anders bij voor... klinkt pittig!

• #1.647
Dacht je misschien aan een Hercules hold (wat ze wel eens doen met 2 auto's op een schuine helling die door de deelnemer tegengehouden moeten worden)?

precies, die dus :D

netjes kerel

Nette training en zeer netjes met die crucifix, ik vind die oefening veel zwaarder dan 200kg pronated vasthouden ;)

• #1.651
Tnx, is ook zwaarder maar mijn grip liet me gisteren ook behoorlijk in de steek. Gelukkig heb je voor de crucifix geen grip nodig :D

Crucifix met de handpalmen naar boven is puur weerstand van je schouders tegen verzuring.
Heeft ook niet rechtstreeks met de maximumkracht van je schouders van doen, ook mensen die niet zo heel sterk in de schouders zijn kunnen toch goed op dit onderdeel zijn.
Je moet er aleen gericht op trainen met static holds en high rep sets, als je je schouders maar flink voelt branden na een setje (of je moet veel boven je hoofd moeten werken, dan wordt je er van nature al beter in).

Crucifix met de handpalmen naar boven is puur weerstand van je schouders tegen verzuring.
Heeft ook niet rechtstreeks met de maximumkracht van je schouders van doen, ook mensen die niet zo heel sterk in de schouders zijn kunnen toch goed op dit onderdeel zijn.
Je moet er aleen gericht op trainen met static holds en high rep sets, als je je schouders maar flink voelt branden na een setje (of je moet veel boven je hoofd moeten werken, dan wordt je er van nature al beter in).

Dat is ook niet echt moeilijk, maar met de handpalmen naar onderen (overhands) wordt wel degelijk zwaar aan mijn polsen ;)

• #1.655
HG-onderdeeltraining vanmiddag:

Hamerslingeren (licht, 7kg):
20 worpen, afstand 22,0-25,0 meter

Ik begon tussen de 22,0-23,0 meter maar nadat ik mijn techniek een beetje had bijgeschaafd begonnen de afstanden op te lopen en eindigde ik een paar centimeter onder de 25,0 meter. Dit is een verbetering van mijn wedstrijd-PR (22,65) met meer dan 2,0 meter!

Kogelstoten (licht, 7,26kg):
Bijstappen 10x, afstand 10,50-11,0 meter
Uit stand 5x, afstand 10,0-10,50 meter

Ondanks dat ik weinig energie had door een verhuizing en een verjaardag gisteren heb ik vandaag mooie afstanden gegooid die ik absoluut niet verwacht had.

Nice! Feli met je PR!!

• #1.657
Tnx, nou alleen nog even zo'n afstand in een wedstrijd gooien zodat het een oficieel PR wordt.

lekker gestoot met je kogels?:P

• #1.659
Ja, was lekker! Maandag nog een keer en dan doe ik deze week geen onderdelen meer want zaterdag en zondag is er weer een wedstrijd (Dordrecht, Schotland Feastival).

ahaa moet gaan lukken toch?:D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven