PS, weet iemand het verschil tussen die goedkope en dure PS3?
Weet niet zeker welke je bedoeld, maar vroeger zijn er 2 modellen geweest:
* De 60GB versie, die nu al niet meer geproduceerd wordt. Deze was als enige reverse compatible (kon dus ps2 en ps1 spellen afspelen). Sony heeft hiervan de productie stopgezet om hun krachten meer in het ontwikkelen van de (goedkopere) 40GB versie te steken. De 60GB vind je dus niet meer in de winkel, maar op ebay kan je er wel enkele vinden, maar voor een zot hoge prijs: hij is namelijk een soort van collectors item geworden, of voor mensen die echt de reverse compatibility nodig hebben. Je zal er dus gemakkelijk veel meer als de oorspronkelijke prijs ervoor gaan betalen!
* De 40GB versie, de versie die nu op de markt staat. Deze is dus niet reverse compatible, maar omdat ik ervan uit ga dat je toch vooral nieuwe games gaat spelen, is het beter om deze te kopen. Je hebt wel 20GB minder HD, maar dat maakt in principe niet zoveel uit als je het enkel (zoals de ps2) zou gebruiken voor je savegames op te zetten.
Heb zelfs een PS3, en vind er zeker niet over te klagen.
En voor mijn games schuim ik dagelijks enkele keren rond op Ebay, en meestal slaag ik er toch in om een goed koopje te vinden!
Ook het feit dat PS3 de goedkooptse Blu-Ray speler op de markt is, en Blu-Ray ook duidelijk van de HDD gewonnen heeft, maakt hem beter dan XBOX360. En de gratis online mogelijkheid is natuurlijk mooi meegenomen, en verlengt de speelduur van elk online spel met talloze uren, en is een zéér mooie tijdverdrijver en geldbespaarder!
Have fun ^^