Fitness Seller

Hoe begin ik als tiener met bodybuilding?

Met trainen maak je scheurtjes in je spieren. die worden opgevult met een bouwstof eiwit. ( eiwit wordt omgezet in aminozuren etc.)

die worden toch niet opgevuld? komt toch geen eiwit in je spieren?

MAAR, tussen elke reeks herhalingen, moet een kleine pauze zitten.
Zodat het lichaam die kleine scheurtjes even snel voor een heel klein deel kan herstellen.

hoezo die scheurtjes herstellen een beetje na 1 minuut wachten? Volgens mij is daar een andere theorie voor, die scheurtjes herstellen echt niet na 1 minuut. ook niet een klein beetje

eet 's ochtends heel veel koolhydraten en eiwitten.
eet 's middags minder dan 's ochtends
eet 's avonds het minst

Weer zo'n onzin vraag, daarvoor heb ik uitgelegt wat eiwit is, koolhydraten zijn.

Bedoel niet de uitleg van eiwit/kh/vet maar:
eet veel, eet minder, eet het minst. Daar word een beginner niet wijzer van. Die zal denken ooh veel kh dus maar een hele pak brinta wegwerken.

(fullbody word toch juist aangeraden voor beginners??

Als je een stukje terugleest zal je snappen waarom dit is. kijk het thread maar.
srry, maar kan het niet vinden waarom je een splitschema aanraad voor beginners.

• Topic Starter Topic Starter
die worden toch niet opgevuld? komt toch geen eiwit in je spieren?

hoezo die scheurtjes herstellen een beetje na 1 minuut wachten? Volgens mij is daar een andere theorie voor, die scheurtjes herstellen echt niet na 1 minuut. ook niet een klein beetje

Bedoel niet de uitleg van eiwit/kh/vet maar:
eet veel, eet minder, eet het minst. Daar word een beginner niet wijzer van. Die zal denken ooh veel kh dus maar een hele pak brinta wegwerken.

srry, maar kan het niet vinden waarom je een splitschema aanraad voor beginners.

Ik zal het zo zeggen, voor elke beginner in bodybuilding is het overduidelijk dat moeilijke uitleg over spierherstel en dergelijke overbodig is.
Hij moet gewoon snappen hoe sets werken, en dat hij niet elke dag 400 reps doet.

Verder werkt het opvullen van de spieren wel via eiwit. Eiwit wordt namelijk opgesplitst in aminozuren. Aminozuren zorgen voor een herstel. Dat herstel zorgt voor een extra 'laag' spieren. en daarom kan je meer heffen.

Zie het maar als elastiekjes. Je spier bestaat uit 100 elastiekjes die 2 kg kunnen tillen. zodra je traint maak je er scheurtjes in. dat wordt opgevult en zo kan je 110 elastiekjes verkrijgen ( mits goede voeding. ). Met die 110 elastiekjes kan je 2.2kg heffen.

Split is misschien niet beter, maar na een uitgebreide post voorafgaand raad ik je toch eens aan om dat even door te lezen ;)

Ed

Ja, sorry ik was door die sepu een beetje afgeleidt.

Ik geef je geen ongelijk, In veel gevallen in Full-Body beter maaaaar..
Als beginnend Bodybuilder zal je snel heel erg last krijgen van de spierpijn.
Als je begint met rippetoe, 5x5 stronglifts, of een gewoon fullbody schema, wordt er gelijk gegooit met 3 compounds op een dag etc.

Ik schrijf een splitschema voor met 1 compound per training ongeveer. Waardoor ze die compound ongehaast kunnen leren in vorm van een split.

Je hebt gelijk, Full body is beter voor massa in veel gevallen. Maar ik prefereer een split om de oefeningen zoals squatten ( wat in 5x5 elke dag moet ) en deadliften een goede uitvoering te laten krijgen.

Maar voor de rest, full body is in veel gevallen beter.
Maar voor de beginnende tiener is het toch belangrijk om de compounds technieken goed te leren. en niet de volgende dag mank te lopen.

aah dit stukje bedoel je...

maar denk je dat je met een split niet juist meer pijn krijgt? dan doe je bijv 10 setjes borst tegenover 3-4 sets in een fullbody schema? of ziet jouw schema er anders uit?

aah dit stukje bedoel je...

maar denk je dat je met een split niet juist meer pijn krijgt? dan doe je bijv 10 setjes borst tegenover 3-4 sets in een fullbody schema? of ziet jouw schema er anders uit?
Waarom zou je 10 sets in een split moeten hebben?

Maandag : je rug, en je triceps. ( buitenkant arm )

Als ik eerst triceps train en daarna rug heb ik tog moeite hoor , het voelt onprettig aan

maandag: rug / shouders / trapesius
woensdag: borst , biceps , triceps
vrijdag: buik / benen

is dit ni beter ?

Maandag : je rug, en je triceps. ( buitenkant arm )

Als ik eerst triceps train en daarna rug heb ik tog moeite hoor , het voelt onprettig aan

maandag: rug / shouders / trapesius
woensdag: borst , biceps , triceps
vrijdag: buik / benen

is dit ni beter ?

Biceps is de hoofdhulp-spier van je rug.
Triceps van je borst.

Het beste is dus om deze in verschillende trainingen met elkaar te doen.
bijv. borst biceps / rug triceps

Als jij dat beter aan vind voelen moet je doen wat jij denkt dat beter is.

Maar buik/benen ??? en trapesius als beginner moet je niet appart trainen. Biceps triceps en borst wordt lastig want als je borst hebt getraind en daarna nog triceps moet doen kan dat, maar daarna nog biceps lijkt me sterk.

super topic (Y) !

Idee is goed. Maar als superdudes graag superdudes willen zijn en ze denken het allemaal wel te weten, dan laat ze maar.
Geen energie aan verspillen. Dat zijn niet de gasten die je onze mooie sport wil laten beoefenen.
Kunnen wat mij betreft na 3 maanden hun lidmaatschap weer opzeggen en op hun bankje in het park gaan hangen.....weer een illusie armer....:rolleyes:

Krachtsport, of het nu BB-ing, powerliften, sterkste-man of HG is. Is gewoon niet voor iedereen weggelegd. Iedereen heeft er wel altijd een uitgesproken mening over. Ik kon me er vroeger wel druk om maken op feestjes of verjaardagen, van die enorme stomme vragen enzo. Maar tegenwoordig praat ik er niet meer over.
Alleen met gelijkgestemden of mensen die OPRECHT interesse hebben.

Laatst had ik een feestje komen van die gastjes naar me toe lopen. Duidelijk onder invloed van marihuana en alcohol.
"Hé dude! , zag jou op TV enzo, weet je... sterke mannen enzo weet je.."
"Wel cool enzo! Maar is dat niet slecht, weet je?"
- Ja! Bijna net zo slecht als al dat wiet en bier van jou!
"Hoho, haha, lachen weet je, maar kan ik dat ook dan, moet ik zeker sportschool in zeker?"
- Wie? Jij? Nee joh, jij kunt nu al meedoen. Neem er nog één, ik ga weer. Joooow!

Snappie, dit was wel een beetje een extreem voorbeeld. Er zijn ook mensen die willen graag op zo'n feestje gebruik maken van hun mening over krachtsport. Geen aandacht geven, gesprek vriendelijk afwimpelen en verder lopen.

Zelfde dus als op dit forum. Er zullen altijd een groot deel gastjes zijn die denken het allemaal te weten met hun bicepscurls en "ik hoef niet te squatten mentaliteit, want ik heb al goede benen" of zit op voetbal....
Doodzwijgen geen energie aan besteden!

Er zijn ook mensen die willen graag op zo'n feestje gebruik maken van hun mening over krachtsport. Geen aandacht geven, gesprek vriendelijk afwimpelen en verder lopen.

Zelfde dus als op dit forum. Er zullen altijd een groot deel gastjes zijn die denken het allemaal te weten met hun bicepscurls en "ik hoef niet te squatten mentaliteit, want ik heb al goede benen" of zit op voetbal....
Doodzwijgen geen energie aan besteden!
Amen. :cool:

Altijd dezelfde loze kreten, fabeltjes en onwaarheden waar onwetenden mee aankomen als je over BB/KT hebt. Gewoon links laten liggen dat soort gasten. Zelfde geldt voor superdudes in de sportschool, laat ze maar aankloten met 10 sets biceps en 10 setjes borst. Hebben de serieuze sporters ook nog wat te lachen.

Amen. :cool:

Altijd dezelfde loze kreten, fabeltjes en onwaarheden waar onwetenden mee aankomen als je over BB/KT hebt. Gewoon links laten liggen dat soort gasten. Zelfde geldt voor superdudes in de sportschool, laat ze maar aankloten met 10 sets biceps en 10 setjes borst. Hebben de serieuze sporters ook nog wat te lachen.

haha, zo is dat. Vroeger kon ik me er danig over opwinden. De onwetenheid van zelfs sportschoolhouders.
Zo heb ik een keertje laaiende ruzie gekregen met de vrouw van een sportschooleigenaar. Je weet wel zo'n tutje van nix, uit de klei getrokken, man met geld en blabladiebla. Zelf daar rondhuppelen in van die foute aerobicpakjes (was ook midden jaren '90, trouwens) en heleboel wannabees erachteraan.

"Nee, ze wilde geen zware jongens in de sportschool, want dat joeg leden weg!" En dan mij een beetje aangapen......

- Waarom? vroeg ik.

"Omdat dat niet gezond is en leden raken geïntimideerd"

- Dus als ik het goed begrijp, runnen jullie een sportschool, maar hebben jullie liever geen jongens die ook echt daadwerkelijk trainen?
- Is toch net zoiets als een voetbalclub oprichten en liever geen voetballers hebben?

"Nee, zo bedoel ik het niet. Liever geen grote en sterke jongens!"

- Ooh op de voetbalclub hebben ze liever ook geen GOEDE voetballers!

"Nee, ik bedoel liever fitness en cardio en geen krachtsport, want dat is niet goed voor het imago!"

- Ooh nu snap ik em. Je richt een voetbalclub op en wil uiteindelijk liever hockeyers hebben, omdat dat sociaal wat meer status vertegenwoordigd. Is dat het? Nou dat klinkt heeeeel logisch...ja.

Nu begon zij boos te worden...(ik stond al te koken hoor, maar kon het goed verbergen)

"Ik wilde het liever niet zeggen, maar wij willen geen anabolenslikkers in onze sportschool!"

- Oh maar wacht even, jij denkt dus dat ik anabolen slik. Of dat elke grote sterke kerel anabolen slikt?

"Ja, want anders kun je niet zo groot en sterk worden."

- Nou weet je, ik slik netzoveel anabolen als dat jij cocaïne snuift!

"Hoe durf je mij van Cocaïne gebruik te beschuldigen?"

- Jaaa, hoe durf jij mij van Anabolengebruik te beschuldigen!!!!

Toen was het even stil....

"Ik...ik..bedoel alleen te zeggen."

-Weet je wat het met jou is? hè? Je hebt niks zinnigs te zeggen...achterlijk k*twijf!

En toen ben ik met opgeheven hoofd weggelopen! (en nog jaren lid gebleven en trainen en schreeuwen...Come On Yeaaahhhhh!, want zo'n eigenwijze zak ben ik dan wel)
Zij heeft mij nooit meer aangekeken en ik heb haar altijd vriendelijk gegroet.... ;)

True story! :)

Ik geef je compleet gelijk, alleen als ze dan toch een poging wagen, gun ze dan ook een kans. Ik bedoel, ze zullen niet voor niets deze website opzoeken toch?

resterend Vraagje

Hé, zeer goed gedaan. Ik heb maar een resterend vraagje, je beschrijft wanneer (welke tijden) je het beste kan eten.

Alleen dit gaat maar tot 7 uur savonds, nu heb ik altijd nog honger rond 9-10 uur en net voordat ik ga slapen. Is het slecht om dan nog te eten of juist goed omdat je uiteindelijk toch weer meer calorieën binnen krijgt.

En wanneer kan je het best je shake nemen? tijdens/voor/na training en sochtends of juist savonds op rust dagen.

Enige informatie wat me nog niet helemaal duidelijk is, voor de rest echt uitstekende informatie (hij staat bij mijn favorieten):)

super topic man (y)
ik zou graag een topic van u willen lezen over steroiden en alle belangrijke opsommen met hun eigenschappen, kenmerk,... :D

ik wil gewoon meer info over roids wie weet gebruik ik ze later maar wil nu al wat over weten, en andere topics lees ik ook oer roids maar die van hem snap ik het best (y)

Ik gebruik zelf geen roids, en al zou ik ze gebruiken zou ik ze nog niet posten. Waarom? Omdat ik denk dat als je in een "hoe ga ik als TIENER beginnen met Bodybuilden", Roids zet.

Dat hetzelfde is als in een "Hoe voedt ik mijn baby op" een onderwerp over SM neerzet.

Ofterwijl, kijk bij de AAS sectie van dit forum om zo meer info te vinden over AAS, en denk nu alleen aan goede voeding, goede compounds, goede rust, en goede coïtus ( :D ).

Hé, zeer goed gedaan. Ik heb maar een resterend vraagje, je beschrijft wanneer (welke tijden) je het beste kan eten.

Alleen dit gaat maar tot 7 uur savonds, nu heb ik altijd nog honger rond 9-10 uur en net voordat ik ga slapen. Is het slecht om dan nog te eten of juist goed omdat je uiteindelijk toch weer meer calorieën binnen krijgt.

En wanneer kan je het best je shake nemen? tijdens/voor/na training en sochtends of juist savonds op rust dagen.

Enige informatie wat me nog niet helemaal duidelijk is, voor de rest echt uitstekende informatie (hij staat bij mijn favorieten):)

Omdat er nog geen antwoord op gegeven is :)

super topic man (y)
ik zou graag een topic van u willen lezen over steroiden en alle belangrijke opsommen met hun eigenschappen, kenmerk,... :D

yh bra **** naturel basis laat da shizzel maar komen ...

fail

op je 15de nadenken over aas gebruik...

ik wil gewoon meer info over roids wie weet gebruik ik ze later maar wil nu al wat over weten, en andere topics lees ik ook oer roids maar die van hem snap ik het best (y)

Roids gebruiken moet je gewoon nooit doen. 1 je krijgt veel minder respect, 2 zowel korte als lange termijneffecten zijn het gewoon niet waard. 3 gewoon niet kuren. Als je geen doelen hebt als wedstrijdbodybuilder vind ik het gewoon belachelijk dat je roids gaat gebruiken...

Roids gebruiken moet je gewoon nooit doen. 1 je krijgt veel minder respect, 2 zowel korte als lange termijneffecten zijn het gewoon niet waard. 3 gewoon niet kuren. Als je geen doelen hebt als wedstrijdbodybuilder vind ik het gewoon belachelijk dat je roids gaat gebruiken...

1.respect krijg je zowieso niet met een flink fysiek. men denkt dat je gebruikt. In de buitenwereld en zelfs vele onwetende gastjes hier.

2.eens. maar dr bestaat ook iets als verantwoord gebruik???

3.eens.

Terug
Naar boven