Amen.
Altijd dezelfde loze kreten, fabeltjes en onwaarheden waar onwetenden mee aankomen als je over BB/KT hebt. Gewoon links laten liggen dat soort gasten. Zelfde geldt voor superdudes in de sportschool, laat ze maar aankloten met 10 sets biceps en 10 setjes borst. Hebben de serieuze sporters ook nog wat te lachen.
haha, zo is dat. Vroeger kon ik me er danig over opwinden. De onwetenheid van zelfs sportschoolhouders.
Zo heb ik een keertje laaiende ruzie gekregen met de vrouw van een sportschooleigenaar. Je weet wel zo'n tutje van nix, uit de klei getrokken, man met geld en blabladiebla. Zelf daar rondhuppelen in van die foute aerobicpakjes (was ook midden jaren '90, trouwens) en heleboel wannabees erachteraan.
"Nee, ze wilde geen zware jongens in de sportschool, want dat joeg leden weg!" En dan mij een beetje aangapen......
- Waarom? vroeg ik.
"Omdat dat niet gezond is en leden raken geïntimideerd"
- Dus als ik het goed begrijp, runnen jullie een sportschool, maar hebben jullie liever geen jongens die ook echt daadwerkelijk trainen?
- Is toch net zoiets als een voetbalclub oprichten en liever geen voetballers hebben?
"Nee, zo bedoel ik het niet. Liever geen grote en sterke jongens!"
- Ooh op de voetbalclub hebben ze liever ook geen GOEDE voetballers!
"Nee, ik bedoel liever fitness en cardio en geen krachtsport, want dat is niet goed voor het imago!"
- Ooh nu snap ik em. Je richt een voetbalclub op en wil uiteindelijk liever hockeyers hebben, omdat dat sociaal wat meer status vertegenwoordigd. Is dat het? Nou dat klinkt heeeeel logisch...ja.
Nu begon zij boos te worden...(ik stond al te koken hoor, maar kon het goed verbergen)
"Ik wilde het liever niet zeggen, maar wij willen geen anabolenslikkers in onze sportschool!"
- Oh maar wacht even, jij denkt dus dat
ik anabolen slik. Of dat elke grote sterke kerel anabolen slikt?
"Ja, want anders kun je niet zo groot en sterk worden."
- Nou weet je, ik slik netzoveel anabolen als dat jij cocaïne snuift!
"Hoe durf je mij van Cocaïne gebruik te beschuldigen?"
- Jaaa, hoe durf jij mij van Anabolengebruik te beschuldigen!!!!
Toen was het even stil....
"Ik...ik..bedoel alleen te zeggen."
-Weet je wat het met jou is? hè? Je hebt niks zinnigs te zeggen...achterlijk k*twijf!
En toen ben ik met opgeheven hoofd weggelopen! (en nog jaren lid gebleven en trainen en schreeuwen...Come On Yeaaahhhhh!, want zo'n eigenwijze zak ben ik dan wel)
Zij heeft mij nooit meer aangekeken en ik heb haar altijd vriendelijk gegroet....
True story!