AndroidHealthClinic

Hoe belangrijk is ontbijten tijdens het bulken?

Nee precies.
Er wordt veel te overdreven gedaan over eetmomenten.
Gelijk ontbijten is echt niet noodzakelijk om gelijk je spieren te voeden.
Net als al die gastjes die na het sporten naar de kleedkamer rennen om een shake te nemen.
Kwark 's avonds is inderdaad prima, maar boterhammen bv ook.
Maakt het dan niet uit met je koolhydraten na 10? Ik las er over dat het na 10en zou worden omgezet in vetten in je lichaam, maar weet niet of dit klopt.

Ik denk dat het voor de meesten hier geen kwaad kan als je nu een uurtje later eet.Zeker niet voor de recreatief sporters.

Daarmee wil ik niet zeggen dat je helemaal niet op je eten moet letten.Wel zien dat je genoeg binnenkrijgt naargelang het doel(cutten/bulken....)

Maar voor mezelf probeer ik wel op tijd te eten.Ook omdat ik het zo gewoon ben en ik een beetje een gewoontedier ben :)

Maakt het dan niet uit met je koolhydraten na 10? Ik las er over dat het na 10en zou worden omgezet in vetten in je lichaam, maar weet niet of dit klopt.

Nee, vet aanzetten komt door een overschot, dus niet door een bepaald tijdstip.

Het gaat erom wat je eet op een dag (verhouding macro's, voldoende vezels, niet teveel suiker enzovoorts). Als dat in orde is, dan maakt het tijdstip waarop je eet volgens mij geen drol uit.

Je wordt niet dik van niet ontbijten of 's avonds koolhydraten eten, je wordt dik van over de gehele dag teveel calorieën (meer dan je verbruikt) naar binnen werken. Calories in vs. calories out. Niet meer en niet minder.

Doe wat jou ligt.. Ik ontbijt nooit (IF). Vind het plan op zich heel chill, kent voor mij velen voordelen. Maar zoals bijv. Stunna al aangeeft, krijg je niet al je cal binnen 10-8u weg, moet je geen IF toepassen maar gewoon meteen beginnen met bikken.

Drumbell gebruik je IF voor te bulken of cutten want ik ben nu 7 weken bezig met Kcal op tevoeren voor een clean bulk met IF want heb dit deze zomer leren en echt handig voor iemand zoals ik die ander altijd honger heeft is dat ideaal maar zelf in me bulk heb ik nog honger soms ik heb geen probleem met grote hoeveelheden ik heb gisteren terug 100 kcal opgeschroeft en eet nu 3700 trainingsdagen en 2700 rustdagen maar kom nog steeds O kilo bij blijf hangen op 70 kilo en vraag me nu af nog meer of gwn bulk toepassen maar dan ben ik bang dat ik weer teveel zal beginnen eten en zoals vorige jaar gwn dik word en dan te lang moeten cutten zodat ik al me massa kwijt graag.
Greetz Kaïsma

Als je niet zwaarder wordt moet je meer eten.

Simpel as that.

Oke maar zou ik voordeel hangen als gwn bulk of door doen met IF want ik voel mij daarbij veel gemakkelijk om zo te eten en in bulk ook heb geen probleem met zoveel Kcal in kort tijdstip soms ik 2000 kcal in 2 maaltijd binnen 2u :p

omdat ook bang ben dat als weer gwn bulk smorgns tot savonds eten ik teveel zou eten en terug gwn vet kom zoals vorige jaar naar 85 zonder veel spiermassa

Zet een overschot aan eiwit zich ook om in vet?

Nee, alleen als de eiwitten je totale energie inname een overschot geven. Altijd gaat het om je totale energie inname waarbij je een flink overschot binnen moet krijgen verdeeld over de gehele dag.

Nee, alleen als de eiwitten je totale energie inname een overschot geven. Altijd gaat het om je totale energie inname waarbij je een flink overschot binnen moet krijgen verdeeld over de gehele dag.
Ik begrijp iets niet.

Iemand met een normale bmi en een doorsnee aktief dagelijks leven plus een uurtje fitness per dag, zal als hij op onderhoud eet, en het voedingspatroon een ideale e/k/v verhouding heeft, geen gewicht verliezen of zwaarder worden.

Als deze persoon nu een energieoverschot van pakweg 500 kcal creëert, door in zijn voedingsschema alleen de eiwitten te verhogen, resulteert dit dan niet in een toename van vetvrije massa maar in vet ?

Magere kwark is prima voor het slapen gaan.Maar ik denk niet dat er iets is wat je kan eten voor je gaat slapen en waar je 8uur op kunt teren.

250 gram havermout (of meer voor de die hard) en een bakkie kwark en wat eieren en je hebt gegarandeerd de volgende ochtend nog geen honger

250 gram havermout (of meer voor de die hard) en een bakkie kwark en wat eieren en je hebt gegarandeerd de volgende ochtend nog geen honger

"8 uur op teren" had ik het niet over het honger gevoel maar over de eiwitafgifte.

Ik begrijp iets niet.

Iemand met een normale bmi en een doorsnee aktief dagelijks leven plus een uurtje fitness per dag, zal als hij op onderhoud eet, en het voedingspatroon een ideale e/k/v verhouding heeft, geen gewicht verliezen of zwaarder worden.

Als deze persoon nu een energieoverschot van pakweg 500 kcal creëert, door in zijn voedingsschema alleen de eiwitten te verhogen, resulteert dit dan niet in een toename van vetvrije massa maar in vet ?

Grote kans dat het overschot te klein is om echt extra vet aan te zetten.
Misschien zet je dan een klein beetje extra vet aan maar veel zal het niet zijn als je alleen de eiwitten verhoogt.
Het kost je nogal veel energie om de eiwitten om te zetten naar glucose en vervolgens naar vet.

Hier wat leuk leesvoer: https://forum.bodybuilding.nl/attachments/s12970-015-0100-0-pdf.662169/

Ik heb laatst ook nog een onderzoek gelezen waarin de onderzoekers groepen vergeleken heeft waarbij 1 groep extra calcium kreeg in de vorm van de eiwitbron yoghurt. De groep met extra yoghurt verloor meer vet dan de andere groep ondanks dat ze meer voeding binnen kregen.

Bijlagen

Maakt helemaal niks uit. Kijk maar naar de Intermittent Fasting methode waar, over het algemeen, het ontbijt wordt uitgesteld. Het draait erom dat jij een calorie-overschot creëert gedurende de dag. Of je dit nu doet in 8 maaltijden of in 3 (ik noem maar wat), maakt in principe niet uit. Tijdens het bulken is het vaak wel makkelijker om te ontbijten, aangezien je dan vaak veel calorieën binnen moet krijgen en dat makkelijker gaat door meer maaltijden te eten.

Grote kans dat het overschot te klein is om echt extra vet aan te zetten.
Misschien zet je dan een klein beetje extra vet aan maar veel zal het niet zijn als je alleen de eiwitten verhoogt.
Het kost je nogal veel energie om de eiwitten om te zetten naar glucose en vervolgens naar vet.

Hier wat leuk leesvoer: https://forum.bodybuilding.nl/attachments/s12970-015-0100-0-pdf.662170/

Ik heb laatst ook nog een onderzoek gelezen waarin de onderzoekers groepen vergeleken heeft waarbij 1 groep extra calcium kreeg in de vorm van de eiwitbron yoghurt. De groep met extra yoghurt verloor meer vet dan de andere groep ondanks dat ze meer voeding binnen kregen.
Bedankt Martin, ook voor de link naar het artikel.

Bijlagen

Terug
Naar boven