XXL Nutrition

Hoe blijf jij jezelf motiveren?

rossi46

Novice
Waardering
11
Lengte
1m81
Massa
87kg
Vetpercentage
21%
Ik denk dat iedereen het wel zal herkennen. De dagen dat het allemaal niet zo wilt lukken met trainen. Het lijkt alsof je geen progressie meer boekt. Of zelf het gevoel hebt dat je minder kracht hebt.
Ik zit nu even in deze flow.....
Ga wel consequent 3 a 4 keer p/w trainen. Maar de motivatie is er eventjes niet.
Ik vraag me af hoe jullie hier mee omgaan? En hoe blijf jij jezelf motiveren?

Spiegels
Weegschalen
Meer trainen is meer eten
Meer AAS, GH etc

Genoeg keuzes

Maandlijks foto’s maken op hetzelfde moment en die naast elkaar leggen na een tijdje

Youtube
Instagram
Spiegel tijdens het cutten

Up the dose bro.

net zoals in het leven heb je pieken en dalen ,geef er aan toe en word een slappeling ,vecht er tegen en word een baas

Resultaten, gezondheid, passie

Even tijdje niet trainen, lekker zuipen, flink leven. In de spiegel kijken en weten dat je het verneukt hebt, maar het het helemaal waard was. Terug naar de gym voor een harde comeback.

Ik denk dat iedereen het wel zal herkennen. De dagen dat het allemaal niet zo wilt lukken met trainen. Het lijkt alsof je geen progressie meer boekt. Of zelf het gevoel hebt dat je minder kracht hebt.
Ik zit nu even in deze flow.....
Ga wel consequent 3 a 4 keer p/w trainen. Maar de motivatie is er eventjes niet.
Ik vraag me af hoe jullie hier mee omgaan? En hoe blijf jij jezelf motiveren?

Accepteren voor wat het is. Verwachtingen bijstellen, discipline vasthouden.
Leren waarderen dat dit er gewoon bij hoort, ook al lijkt dit vaak in conflict met ons (westerse) ego dat is afgestemd is op "het moet altijd zichtbaar beter"
Dus positief benaderen en niet interpreteren als iets negatiefs, zoals stilstand of achteruitang.

Het menselijk lichaam fluctueert nou eenmaal in z'n vermogen om te presteren en progressie boeken.
Je dient je te realiseren dat dit noodzakelijke fasen zijn om later weer zichtbaar vooruit te (kunnen) gaan.

Ik weet niet maar het is voor mij gewoon een ritme en een knop omzetten. Sinds ik train heb ik er nooit langer dan 2 weken uit gelegen. Dat was vanwege een opname in het ziekenhuis, anders was het beperkt tot 1 week. Qua progressie; dat is meestal geen goede graadmeter of motivator- hangt er mede vanaf hoe je progressie meet. Als je een hond hebt kan je ook niet zeggen ja vandaag geen zin om jou uit te laten of eten te geven, je doet het gewoon. Zelfde met trainen. En als je echt geen zin hebt of onvoldoende kunt motiveren bedenk dan als ik je 100.000 zou geven of een geliefde onder schot zou houden om op te dagen je er wel zou staan. Kortom, stel je niet zo aan.

Laatst bewerkt:
De dip is herkenbaar. Straks werk ik weer 12 uur per dag, 7 dagen per week voor 3 maanden en is het in mijn garage een oven. Stress en geen eetlust om het compleet te maken.
Deze periode accepteer ik en verplicht mij tot niks, ik maak een schema dat ik makkelijk kan aanpassen per dag. Fullbody is ideaal dan kan ik 2 á 3 keer per week trainen en als het mee zit 4. Even een paar setjes knallen en dat was het dan. Niet te lang, 40 minuten is genoeg.

Deze periode zo min mogelijk spier of kracht verliezen als doel en mentaal wordt het dan veel makkelijker. Daarna komt de periode dat je gemotiveerd bent vanzelf weer en komt de vooruitgang. Bij mij is het wel gewoon puur werk gerelateerd.

Discipline...en eens in de zoveel tijd ga ik over de schreef met feesten en ben drna boos op mezelf waardoor ik dan weer des te gemotveerder ben

Accepteren voor wat het is. Verwachtingen bijstellen, discipline vasthouden.
Leren waarderen dat dit er gewoon bij hoort, ook al lijkt dit vaak in conflict met ons (westerse) ego dat is afgestemd is op "het moet altijd zichtbaar beter"
Dus positief benaderen en niet interpreteren als iets negatiefs, zoals stilstand of achteruitang.

Het menselijk lichaam fluctueert nou eenmaal in z'n vermogen om te presteren en progressie boeken.
Je dient je te realiseren dat dit noodzakelijke fasen zijn om later weer zichtbaar vooruit te (kunnen) gaan.

Heel mooi verwoord! Juist het waarderen dat er ups en downs zijn is erg belangrijk en zorgt ervoor dat je het niet te negatief gaat zien. Overigens niet alleen op trainen van toepassing ;)

• Topic Starter Topic Starter
Interessante reacties. Maar voor de duidelijkheid. Ik ben geen persoon die het erbij neer gooit. En stel me ook niet aan.
Was alleen benieuwd hoe anderen ermee omgaan.
Hoop dat snel de zon weer gaat schijnen. Daar krijg ik meestal wel weer motivatie door.

Hier krijg ik wel motivatie van om benen te trainen

Van het trainen krijg je altijd weer energie. Als je uit het werk even aan de gewichten gaat hangen heb je weer energie en gaat verder de kwaliteit van je avond ook weer omhoog, gezien je niet gesloopt op de bank ligt.
Verder is het ook niet erg om een weekje ff niks te doen om mentaal te herstellen.

Gewoon doen wat je altijd doet en niet als een kleine b*ch lopen saiken. Soms is de zin er soms niet. Dat is het leven nou eenmaal.

Ik train omdat ik het leuk vind. Train zonder schema. En als je me ziet zou je niet zeggen dat ik al 5 jaar lid ben van een gym haha. Maar ik vind het gewoon lekker even uurtje sporten of hardlopen. En als ik dat niet doe groei ik helemaal dicht. Dat is mijn motivatie. Wel van plan het iets serieuzer te nemen in de toekomst.

Terug
Naar boven