MuscleMeat

Hoe duur is je gym

Nee idd, en sowieso ging dit topic over sportscholen......

Vaag dat er nog steeds sportscholen zijn die 40 euro durven te vragen. Ik had verwacht dat die tijden nu wel een beetje voorbij zouden zijn.

Afhankelijk van de sportschool en plaats is 40 euro of meer zo vreemd niet. Hier in de buurt betaal je dat wel bij een gemiddelde sportschool.

12,50 bij fit all day eindhoven met studenten abbo. Niet druk en genoeg apparatuur.

Afhankelijk van de sportschool en plaats is 40 euro of meer zo vreemd niet. Hier in de buurt betaal je dat wel bij een gemiddelde sportschool.

Ik weet dat het vroeger een vrij standaard prijs was. Maar ik had verwacht dat doordat al die mensen die niet serieus trainen tegenwoordig vaak naar een healthell gaan wat een 10tje kost ofzo ze de prijs wel wat verlaagd zouden hebben.

Ik weet dat het vroeger een vrij standaard prijs was. Maar ik had verwacht dat doordat al die mensen die niet serieus trainen tegenwoordig vaak naar een healthell gaan wat een 10tje kost ofzo ze de prijs wel wat verlaagd zouden hebben.

Er zijn nog andere factoren dan prijs die van invloed zijn op een keuze. De sfeer, bereikbaarheid, professionalisme / kwaliteit van de instructeurs, grootschalig-/kleinschaligheid.

Maar ja, wat versta je eigenlijk onder niet serieus trainen?

abbo €26,- p/mnd onbeperkt + een home gym van een eenmalige investering van 2k op dit moment.

Er zijn nog andere factoren dan prijs die van invloed zijn op een keuze. De sfeer, bereikbaarheid, professionalisme / kwaliteit van de instructeurs, grootschalig-/kleinschaligheid.

Maar ja, wat versta je eigenlijk onder niet serieus trainen?

Mensen die bij een gemiddelde basic fit of fit 4 free uit de voeten kunnen.

39,50
Onbeperkt. Inclusief zwembad/sauna/stoombad.

Meer dan genoeg mensen die keihard trainen bij zo een gym, misschien wel te hard. Het is ligt volgens mij meer aan de voeding dat mensen daar niet groeien.

En ik betaal een 10tje per maand, vind ik meer dan genoeg aangezien ik maximaal drie uur train in de week.

Het hangt gewoon vanaf wat je voor de prijs krijgt. Je hebt de fit 4 free achtige centra waar je geen begeleiding enzo krijgt, centra waar je wel begeleiding krijgt die rond de 40/50 euro zitten en dan nog de uitgebreide centra zoals pelikaan waar je rond de 70 euro betaalt.

Dat is niet mijn definitie van serieus sporten. Ik doe dan (nog) niet aan BB maar ik sport toch zeer serieus ondanks dat ik dat ook wel bij een basic fit zou kunnen doen. Ik ben van het type 'eerst sporten, daarna pas lullen'. Dat massale van een basic-fit ben ik niet zo van dus ik betaal dan liever wat meer voor de kwaliteit en aandacht die ik bij mijn huidige sportschool krijg. Helaas zal ik daar weg moeten als ik wel zwaarder wil gaan trainen want daar komen de dumbells slechts tot 14 KG. Maar eerst moet ik van mijn schouderblessure af. Ze hebben er ook fysio dus dat is mooi meegenomen.

Hmm niet mee eens. Als je begint kun je best serieus zijn en daar uit de voeten kunnen. Als alles er staat wat je nodig hebt. Als op een gegeven moment de gewichten niet meer toereikend zijn oke, maar waarom zou je tot die tijd daar niet serieus kunnen trainen?

Dat is niet mijn definitie van serieus sporten. Ik doe dan (nog) niet aan BB maar ik sport toch zeer serieus ondanks dat ik dat ook wel bij een basic fit zou kunnen doen. Ik ben van het type 'eerst sporten, daarna pas lullen'. Dat massale van een basic-fit ben ik niet zo van dus ik betaal dan liever wat meer voor de kwaliteit en aandacht die ik bij mijn huidige sportschool krijg. Helaas zal ik daar weg moeten als ik wel zwaarder wil gaan trainen want daar komen de dumbells slechts tot 14 KG. Maar eerst moet ik van mijn schouderblessure af. Ze hebben er ook fysio dus dat is mooi meegenomen.
I laughed :')

45 pm...is duur maar ik steun het ook gewoon en heb een band met de gym en andere mensen daar. so well worth it

---------- Toegevoegd om 10:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:23 ----------

max 14kg dumbbells? rofl

Ik ben er nog nooit een squatrack tegen gekomen. Hoe wil je dan in godsnaam gaan squaten? En dumbbells gaan er maar tot een kg of 30. Er is maar 1 bankdrukbankje en amper halters en weinig schijven enzo. Als het je doel is om zoveel mogelijk verschillende apparaten te doen dan kun je er vast leuk "trainen" maar zodra je normale oefeningen wil doen dan wordt het er al hard minder. In dat ding waar ik ben geweest mocht ik niet eens deadliften.

44,50 € per maand + 80 € inschrijving. Groepslessen, individuele coaching, etc...

Ik ben er nog nooit een squatrack tegen gekomen. Hoe wil je dan in godsnaam gaan squaten? En dumbbells gaan er maar tot een kg of 30. Er is maar 1 bankdrukbankje en amper halters en weinig schijven enzo. Als het je doel is om zoveel mogelijk verschillende apparaten te doen dan kun je er vast leuk "trainen" maar zodra je normale oefeningen wil doen dan wordt het er al hard minder. In dat ding waar ik ben geweest mocht ik niet eens deadliften.

Oke wist niet dat het zo dramatisch was. De gym waar ik train is dan een uitzondering op de regel.

45 pm...is duur maar ik steun het ook gewoon en heb een band met de gym en andere mensen daar. so well worth it

---------- Toegevoegd om 10:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:23 ----------

max 14kg dumbbells? rofl

Ik had de snerende reacties al een beetje verwacht. :)

Ja, de sportschool is meer gericht op groepslessen enzo (inclusief ook fiets en hardlooptraining buiten) en de doelgroep is hoger opgeleiden. Niet dat ik daarmee wil impliceren zeggen dat BB alleen voor laagopgeleiden en/of niet voor hoger opgeleiden maar de mensen die daar komen hebben toch vaak andere doelstellingen mbt sporten. Maar goed voor mijn doelen vooralsnog (afvallen) voldoet het. Ik zit al een half jaar met die schouderblessure, sta ik daar met 1KG gewichtjes in mijn handen. :rolleyes:

Waarom lach je om mijn schouderblessure? Das niet lief van je. :huilen:

Oke wist niet dat het zo dramatisch was. De gym waar ik train is dan een uitzondering op de regel.

En dan bankje dat er stond was veel te laag, en je kon de hoogte van de steunen niet eens instellen dus ik moest die stang echt debiel laag uitpakken. Er was ook geen schuin bankdrukbankje en het was er te laag om een militarypress te kunnen doen.
Heb me echt helemaal kapot lopen te irriteren, + dat het percentage vochtige pukkelige roidboys daar verbazingwekkend hoog was.

Serieus? Ik kom in verschillende fit for free's en daar hebben ze toch alles hoor, meerdere bankjes, squatrek, veel verschillende schijven, dumbells. en je "mocht" niet deadliften? WTF is dat voor onzin, waarom mocht dat niet?!

Terug
Naar boven