MuscleMeat

Hoe een eigen supplementenlijn te starten?

Bezoekers in dit topic

iAmFit

Cool Novice
Lid geworden
12 dec 2012
Berichten
97
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
79kg
Vetpercentage
9%
Wie weet hoe je een eigen supplementen lijn start zoals B&F bijv. ze verzinnen iedere dag nieuwe producten lijkt haast wel. Waar komt dit vandaan bijv.? Kortom hoe gaat zoiets als dit in zijn proces?
 
Vraag en aanbod
Er is altijd vraag naar het beste magische mosselbouwende supplement.
Verzin een product, vervals een paar onderzoeken waarbij spieropbouw +500% is
Breng je product op de markt.
Betaal een pro-bb'er om te zeggen dat al zijn hghslintesttren gains komen door 35 scoops van je product per dag.
Alle wanhopige goedgelovige ecto's die gains willen kopen je product en voila.
 
Vraag en aanbod
Er is altijd vraag naar het beste magische mosselbouwende supplement.
Verzin een product, vervals een paar onderzoeken waarbij spieropbouw +500% is
Breng je product op de markt.
Betaal een pro-bb'er om te zeggen dat al zijn hghslintesttren gains komen door 35 scoops van je product per dag.
Alle wanhopige goedgelovige ecto's die gains willen kopen je product en voila.

Het ergste is nog wel dat dit echt helemaal klopt.
 
Ik ben dus benieuwd waar je je producten kunt laten ontwikkelen, enig idee waar B&F het bijv. vandaan haalt? China?
 
Ik ben dus benieuwd waar je je producten kunt laten ontwikkelen, enig idee waar B&F het bijv. vandaan haalt? China?

zou goed kunnen, de kwaliteit van Body en Fitshop is ongeveer net zo goed als de Chinese melkpoeder
 
ajb geen troll comments, ik ben ook op de hoogte van producten waar de statistieken op de labels niet overeen kwamen met de testen uit een lab. Maar daar gaat het hier niet om...
 
volac
 
Ik ben dus benieuwd waar je je producten kunt laten ontwikkelen, enig idee waar B&F het bijv. vandaan haalt? China?

Waarom zou je producten willen laten ontwikkelen?
Gewoon zelf je recepten maken en dan je poeders laten mixen en capseleren.

Ideetjes doe je op door naar andere al bestaande producten te kijken en hier zelf verder mee te puzzelen naar optimale middelen.
Als je dan uiteindelijk groot genoeg bent kan je altijd nog nieuwe producten of middelen laten ontwikkelen als je zelf niet voldoende kennis van de materie en grondstoffen hebt.
 
Wtf wil je weten? Zoek een leverancier op alibaba, start een eigen site, zoek een bedrijf die een mooie label met je bedrijfs naam erop maakt en ga het verkopen.

Iedereen kan zoiets opzetten, het verschil zit hem in succesvol zijn. Hoe ga jij het product op de martk zetten ? Er is zoveeeeel concurrentie. Markt is al redelijk verzadigd.
 
Succes met het concurreren met o.a. B&F en XXL.

Of je moet major (reële) plannen hebben, stinkend rijk zijn dat je het gewoon voor de lol doet of volslagen idioot.
Welke is het?
 
Succes met het concurreren met o.a. B&F en XXL.

Of je moet major (reële) plannen hebben, stinkend rijk zijn dat je het gewoon voor de lol doet of volslagen idioot.
Welke is het?

Deze laatste zin klopt helemaal!!!:)
 
Ik woon in een land waar fitness en healthy lifestyle nog in de kinderschoenen staat maar wel al wat interesse voor komt. Wil dit niet in NL doen idd. Onder het motto van "Beter goed gejat dan slecht bedacht" wil ik hier een soort van B&F op gaan zetten minus de oplichtingspraktijken dan. Maar heb geen idee waar te beginnen. Ik had gehoopt hier wat goede antwoorden te kunnen krijgen.
 
Ik woon in een land waar fitness en healthy lifestyle nog in de kinderschoenen staat maar wel al wat interesse voor komt. Wil dit niet in NL doen idd. Onder het motto van "Beter goed gejat dan slecht bedacht" wil ik hier een soort van B&F op gaan zetten minus de oplichtingspraktijken dan. Maar heb geen idee waar te beginnen. Ik had gehoopt hier wat goede antwoorden te kunnen krijgen.

Was mijn reactie ook niet goed dan?

mbt de oplichtingspraktijken, ach dat stempel kan je al vlot krijgen als iets bij een paar mensen niet werkt en als je kleine details over het hoofd ziet.

Je kan bijvoorbeeld pure wpc inkopen als grondstof, zo uit de melkfabrieken en gebruiken voor je whey producten. Je doet er minimaal suikers en hulpstoffen in enz enz. Maarrrr bij narekenen kom je niet op 80% proteïne.
Punt is dat wat je als pure whey koopt ook al geen 100% whey is maar maximaal 80% en met een beetje geluk is het zelfs nog veel minder.
Gooi er verdikkingsmiddelen in waarvan je geen hoeveelheden op het etiket hoeft te zetten (in NL) en je zit zomaar op max 60% proteïne en de rest is KH.

In eerste instantie ben je dan niet gelijk een oplichter. Maar zodra je het weet en er niets aan wijzigt of het niet duidelijk vermeldt op je etiket ben je dat dus wel.

Geldt ook voor doel specifieke middelen en supps. Zolang je te goeder trouw werkt is er geen probleem. Als je maar de juiste ingrediënten gebruikt voor het juiste doel. En ook hier is het dan dat als jij weet dat iets niet zal werken en toch claimt dat het zal werken ......... Je zal dus ook zeer degelijk op de hoogte moeten blijven van grondstoffen en hun werking.
 
Ik woon in een land waar fitness en healthy lifestyle nog in de kinderschoenen staat maar wel al wat interesse voor komt. Wil dit niet in NL doen idd. Onder het motto van "Beter goed gejat dan slecht bedacht" wil ik hier een soort van B&F op gaan zetten minus de oplichtingspraktijken dan. Maar heb geen idee waar te beginnen. Ik had gehoopt hier wat goede antwoorden te kunnen krijgen.

Ben wel benieuwd in welk land. Maar het gaat ook om connecties, zoek een merk op en zorg dat je deze kan importeren en vervolgens verkopen. Elke webshop/winkel is klein begonnen, je moet gewoon beginnen en hard werken. Na een aantal jaar en wat meer naamsbekendheid kan je vanzelf gaan uitbreiden.
Niks komt vanzelf in ieder geval en het is gewoon keihard werken.
 
Ik woon in een land waar fitness en healthy lifestyle nog in de kinderschoenen staat maar wel al wat interesse voor komt. Wil dit niet in NL doen idd. Onder het motto van "Beter goed gejat dan slecht bedacht" wil ik hier een soort van B&F op gaan zetten minus de oplichtingspraktijken dan. Maar heb geen idee waar te beginnen. Ik had gehoopt hier wat goede antwoorden te kunnen krijgen.

Welk land is dit?
 
Je wilt een soort van B&F op gaan zetten, hebt geen idee waar te beginnen dus je begint maar een topic op DBB.

Jij komt er wel.

No offense (nouja, eigenlijk wel), maar verwacht je nou serieus HIER een antwoord te krijgen op dergelijke vragen? Klaag niet als je niets aan onze antwoorden hebt. Je bent gewoon aan het verkeerde adres.
 
ik ben dus benieuwd waar je je producten kunt laten ontwikkelen, enig idee waar b&f het bijv. Vandaan haalt? China?

volac!!!

---------- Toegevoegd om 11:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:10 ----------

Ik woon in een land waar fitness en healthy lifestyle nog in de kinderschoenen staat maar wel al wat interesse voor komt. Wil dit niet in NL doen idd. Onder het motto van "Beter goed gejat dan slecht bedacht" wil ik hier een soort van B&F op gaan zetten minus de oplichtingspraktijken dan. Maar heb geen idee waar te beginnen. Ik had gehoopt hier wat goede antwoorden te kunnen krijgen.

Te beginnen bij de bank daar je hier wel wat meer geld voor nodig hebt dan jij denkt.. Het opzetten van een onderneming kost al heel veel tijd en moeite. Zodra je aan bent gekomen bij het produceren van een/je product ben je misschien al een jaar verder.

Deze producenten lachen je overigens uit als je een batch van minder dan 10.000 euro wil bestellen.
 
Begin er niet aan, behalve als jij paar ton opzij hebt leggen en bereid bent om eerste jaar verlies te draaien.
 
Wie weet hoe je een eigen supplementen lijn start zoals B&F bijv. ze verzinnen iedere dag nieuwe producten lijkt haast wel. Waar komt dit vandaan bijv.? Kortom hoe gaat zoiets als dit in zijn proces?

Kijk de docu: "Bigger, Stronger, Faster". Daarin komt een stuk voorbij over de Amerikaanse supplementenindustrie en het op de markt brengen van een eigen supplement.

Voor de eiwitsupplementen in Europa bijvoorbeeld is het een kwestie van de grondstoffen kopen (voornamelijk weipoeder en nog wat sojalecithine) uit China, EU, VK of waar dan ook.
Vervolgens mengen en op smaak laten brengen (toevoegen van de juiste smaakstoffen) door dezelfde of een andere partij (B&F heeft hiervoor bijvoorbeeld Aminolabs).
Dit gaat allemaal per grote bulk hoeveelheden.
Daarna is het product klaar voor individuele verpakking (de potten zoals je die thuis hebt staan).
Voor de juiste labels zul je ook weer een partij in moeten schakelen.

Je product is dan klaar en kan worden verkocht / verzonden naar de consument.

Als je die basislijn eenmaal hebt, kun je voor elk nieuw product zo ongeveer dezelfde lijn gebruiken met nét wat andere ingrediënten.
Voor vitaminepreparaten zal het wel net wat anders zijn, maar globaal gezien vergelijkbaar (grondstoffen kopen, mengen / bewerken indien nodig, verpakking en verkoop).

PS:
Weet niet precies hoe het zit met bepaalde claims, voedingswaarden bepaling of certificering.
 
Back
Naar boven