AndroidHealthClinic

hoe en hoeveel tonijn eet jij?

bart1986

Cool Novice
Waardering
0
Het zoveelste tonijntopic, net even 2 potjes gekocht in de hoop dat ik het lust. Ben niet echt een viseter, koolvis werd bijna braken dus hopelijk dat dit beter gaat. Maar hoeveel tonijn eet je op een dag? 1 zo'n blikje tonijn (john west) per dag neem ik aan? staat gelijk aan 27gr eiwit. En hoe eet je dat dan? Pleur je het gewoon tussen 2 boterhammen en happen maar, of gooi je er nog wat kruiden bij, of salade of god may know wat nog meer..?

ui, tomaat, sommigen doen er mayo bij .. (vind ik zelf niet lekker)..

Meestal 2 pd soms gewoon uit blik andere keer door me bamisoep maakt me niet zoveel uit.
En nee geen john west....beter bv Aldi.

Aldi zowel op water als op sojaolie 69cent.... koop altijd per doos 30 stuks 20,70.

Merk:Ocean Steamer.
Winkel : ALDI

Tonijn op sojaolie 200gram (uitlekgewicht 150gram)

Per 100gram:
Energie: 794kj/189kcal
Eiwit: 27.1gr
Koolhydraten: 0
Vet: 9.0

Tonijn op water 200gram (uitlekgewicht 150gram)

Per 100gram:
Energie: 527kj/124kcal
Eiwit:28,8gr
Koolhydraten: <0.1gr
Vet: 1.0gr

niets :kots:

2 pd....soms gewoon uit blik ..andere keer door me bamisoep maakt niet zo veel uit.
En nee geen jhohn west....beter bv Aldi.

Aldi zowel op water als op sojaolie 69cent.... koop altijd per doos 30 stuks 20,70

:D
heheh dan weet ik dat ook.....johnwest is van prijs verhoogd 3 euro per blik
schandalig!

Liefste wat ik doe is:
Ketchup
Tonijn
Ajuintjes :)

heerlijk

bakje op waterbasis per dag, s'middags bij de rijst, gewoon zo uit het blikje

alles in 1 grote kom en mixen

tonijn
uitjes
tomaat
2 sneetjes witbrood, en dan ik kleine stukjes
olijf olie
balsamico creme

ik kook altijd 500gr farfalle(vlindertjes),daar gooi ik tonijn in olie(zonnebloemolie)uitlek gew 280gr en pesto all genovese 190gr doorheen.
Schandalig lekker is het schuif daar zo'n 3borden p/d van naar binnen,dan mijn warme maaltijd en elke dag een paar liter magere melk doet het wel voor mij.
Woog 128kg maar heb longontsteking gehad en viel af tot 120kg maar zit nu weer op 122kg maar wil eigenlijks niet boven de 130kg uitkomen in verband met mijn immuunsysteem ziekte en astma waardoor mijn longetjes iets minder werken...Maar heb nu Foradil en dat doet wonderen wil wel geloven dat het op de dopinglijst staat...

Tonijnsalade maken met mosterd, kwark, rode uitjes, kappertjes en een teentje knoflook. Heerlijk op brood.

Of een blikje door een salade van; ijsbergsla, sperzieboontjes, ananas, appel, pijnboompitten, rode paprika en geraspte wortel. dan wat olijfolie aanmaken met balsamicoazijn en erdoor doen, zout en peper erover en klaar!

Tonijnsalade maken met mosterd, kwark, rode uitjes, kappertjes en een teentje knoflook. Heerlijk op brood.

Of een blikje door een salade van; ijsbergsla, sperzieboontjes, ananas, appel, pijnboompitten, rode paprika en geraspte wortel. dan wat olijfolie aanmaken met balsamicoazijn en erdoor doen, zout en peper erover en klaar!

Hmmm, lekker

2blikes tonijn zo'n 200gr en ik kopem op eigen net ik doe er garnalen bij klein beetje cocktail saus (ketchup met light mayo echt minimaal) en gewoon vreten :D

hier tonijn zo droog door de pasta, of droog door de rijst, clean bulk is afzien :-)

2blikes tonijn zo'n 200gr en ik kopem op eigen net ik doe er garnalen bij klein beetje cocktail saus (ketchup met light mayo echt minimaal) en gewoon vreten :D

155 gram normaal zonder het vocht ;) (per blik)

Ikzelf doe meestal 2 blikjes (soms wel 3)

Enkele ideetjes:

Tonijnsalade,
rijst + tonijn
tonijn met pasta en tomatensaus
of tonijn + ananas voor betere eiwitopname... ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
4 keer per week 130 gram, gewoon puur uit het blik, wel met de hulp van water want anders doe ik er 20 minuten over.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor de ideeën, denk dat ik maar wat dingen door elkaar ga husselen van wat ik hier gelezen heb. Word dan rijst + ui + knoflook en tonijn. Uitjes en knoflook in olijfolie gebakken.

Kan je tonijn trouwens ook even meebakken? Of bak je er dan gedeelte van eiwitten bijv uit?

Laatst bewerkt:
Volgens mij kan je het gewoon meebakken.
Ik eet ongeveer 3 blikjes per week denk ik, beetje peper, zout, eetlepel gezonde vetten en als er tijd is groente met weinig kcal. Augurk, komkommer, zilveruitjes, tomaat, groene/gele paprika,

tot 2 maand geleden elke dag een blikje, maar op dit moment krijg ik die troep echt niet meer naar binnen... beetje beu in gegeten... tijdje mee stoppen dus :)

3 kilo per week.
hoe?
gewoon zo uit blik.

Terug
Naar boven