XXL Nutrition

Hoe het beste vetmassa te verliezen en spieren te krijgen.

nielsjuuh8

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
71kg
Hoi, ik ben nieuw op dit forum.
Ik zit momenteel op school (HBO) en ik kom uit Brabant.
Ik heb m'n lichaam de laatste jaren echt verwaarloosd, weinig gesport
en ik ben redelijk stevig. Niet dik maar stevig,ik weeg 72kg en ben 1.71 groot. Ik heb hele dikke dijen en een buikje er zit zit ook redelijk veel vetmassa op m'n borst en ik schaam me daar voor.
Ik ga nu sinds 2 jaar naar de sportschool alleen dat helpt eigenlijk ook geen meter.
Mijn vraag is nu hoe ik het beste vet kan verbranden en spiermassa kan krijgen?
Moet ik een voedingsschema maken(hoe moet dit) hoe vaak moet ik sporten? moet ik juist krachttraining gaan doen of cardio? en wat mag ik wel en niet eten?

Als jullie me kunnen helpen hoor ik het graag!

Gr. Niels

Hoi, ik ben nieuw op dit forum.
Ik zit momenteel op school (HBO) en ik kom uit Brabant.
Ik heb m'n lichaam de laatste jaren echt verwaarloosd, weinig gesport
en ik ben redelijk stevig. Niet dik maar stevig,ik weeg 72kg en ben 1.71 groot. Ik heb hele dikke dijen en een buikje er zit zit ook redelijk veel vetmassa op m'n borst en ik schaam me daar voor.
Ik ga nu sinds 2 jaar naar de sportschool alleen dat helpt eigenlijk ook geen meter.
Mijn vraag is nu hoe ik het beste vet kan verbranden en spiermassa kan krijgen?
Moet ik een voedingsschema maken(hoe moet dit) hoe vaak moet ik sporten? moet ik juist krachttraining gaan doen of cardio? en wat mag ik wel en niet eten?

Als jullie me kunnen helpen hoor ik het graag!

Gr. Niels

1) je moet beide doen, ik denk best 3 keer krachttraining en 4 keer kardio in de week
en als je al bijna genoeg bent afgevallen omdraaien: 4x krachttraining en 3x cardio.
2) je moet je kcal berekenen in ruststand
3) minsten 500 cal aftrekken
4) ook moet je een eetschema maken
met meer eiwitten, minder koolhydraten en niet te veel vetten.
5) trainingschema maken
6) een goede planning maken
7) hard trainen
8) minder eten
9) minstens 8 uur slaap per nacht hebben.

post je voeding hier eens wat je zoal eet op een dag (alles van grote maaltijd tot kleine snack)? ?

succes

• Topic Starter Topic Starter
Wat ik eet? Nu ik op school zit eigenlijk s'morgens wat koffie en 4 tot 6 boterhammen(met vlees of kaas) overdag (soms een frikandelbroodje of zo).
Als ik thuis kom van school en dat is meestal rond een uur of 5 heb ik altijd erg honger en pak dan meestal nog een boterham.
En meestal krijg ik na het avondeten ook nog honger en dan ik eet ook altijd nog wat boterhammen.

Sinds Mei doe ik elke dag 100 push ups en ik merk wel dat m'n biceps en m'n borstspieren wel flink gegroeid zijn maar er zit op m'n borst nog wel redelijk veel vet.
Moet ik dan vooral cardio gaan doen? of sit-ups of push ups? om het vet op m'n buik en borst te verminderen?

Gr. Niels

Wat ik eet? Nu ik op school zit eigenlijk s'morgens wat koffie en 4 tot 6 boterhammen(met vlees of kaas) overdag (soms een frikandelbroodje of zo).
Als ik thuis kom van school en dat is meestal rond een uur of 5 heb ik altijd erg honger en pak dan meestal nog een boterham.
En meestal krijg ik na het avondeten ook nog honger en dan ik eet ook altijd nog wat boterhammen.

Sinds Mei doe ik elke dag 100 push ups en ik merk wel dat m'n biceps en m'n borstspieren wel flink gegroeid zijn maar er zit op m'n borst nog wel redelijk veel vet.
Moet ik dan vooral cardio gaan doen? of sit-ups of push ups? om het vet op m'n buik en borst te verminderen?

Gr. Niels

van puch ups groeien je biceps niet, welke spiergroepen train je wel met pus ups dat zijn deze: triceps + borst en in mindere mate de schouders.

van veel brood kan je ook verdikken!
wat brood eet je wit, bruin of volkoren?

je moet eerst afvallen en dit kan je door onder je dagelijkse behoefte te gaan eten + cardio te doen en dan kan je sit ups gaan doen om het wa te onderhouden.

Meestal bruin en soms wit.
Maar hoe kan ik het best cardio doen? op de loopband? joggen? fietsen?
Maar onder m'n behoefte betekent gewoon wat minder eten?

Gr. Niels

hier kan je eindeloos op blijven antwoorden...
lees de stickies eens grondig door.

Sorry repost.

wat je zelf zegt, loopband, fietsen, crosstrainer, je lichaam wil ook variatie in bewegingen, dus niet alleen maar fietsen of loopband, en ga lekker als het mooi weer is joggen, doe ik ook.

als je het goed wilt aanpakken dan moet je het voor jezelf ook duidelijk hebben wat je exact binnen krijgt. hiermee kan je gaan werken, vervang producten, voeg er wat aan toe of haal er wat van af.. Icm een goed trainingschema en geduld kom je al een heel eind. Lees de stickies door die staan boordevol mat goeie informatie, enige zelfinitiatief zal je goed doen!

hij weegt 72kg bij 1m71. Hij moet niet beginnen afvallen, gewoon beginnen trainen. Je moet niet beginnen overdrijven ook. Als hij goed traint dan komt het allemaal goed.

Gr. Niels

Waarom zegt niemand hier wat over lol elke dag

L-Carnatine kopen heb ik ook veranders vet naar spiermassa

Gr. Niels

:roflol:

Sinds ik elke dag push ups doe maken mijn biceps......

Ja.
Leer eerst door de stickys de ABC principes van bb.

Terug
Naar boven