XXL Nutrition

hoe hoog schat jij de kans in dat jij OOIT zelfmoord zal plegen?

Peiling Peiling hoe hoog schat jij de kans in dat jij OOIT zelfmoord zal plegen?

• 0-1%

Stemmen: 93 47,2%
  • 2-5%

Stemmen: 39 19,8%
  • 6-10%

Stemmen: 13 6,6%
  • 11-20%

• 21-30%

Stemmen: 2 1,0%
  • 31-49%

Stemmen: 5 2,5%
  • 50%

• >50%

Stemmen: 19 9,6%

• Totaal stemmers
    197
  • Topic Starter Topic Starter
Niets, maar zelf wil ik dat gewoon niet meer. Verlies mezelf dan gewoon in het leven. En vind het ook zo'n slappe toestand, hoe je dan door het leven gaat, totaal niet in contact met de realiteit, maar in je eigen illusie, leventje zit. En ben gewoon veel gelukkiger nu ik leef in contact met de stilte, doe ook meer zaken, bereik meer..

de realiteit is dat je nog steeds exact hetzelfde doet, alleen anders :)
En is typisch iets van het ego, constant de indruk geven dat er iets compleet fout is met m'n levensstijl. Laat mij gewoon leven zoals Eckhart en co.;)
er is niets fouts met zo'n levensstijl als je er vrede mee hebt, maar iemand die op andere mensen hun levenskeuzes loopt te vitten ipv enkel op zn eigen leven te focussen lijkt me toch wat issues te hebben met zijn eigen levensstijl.

& als je een geweldig gesprek hebt met iemand waar het mee klikt ben je gewoon niet bewust van huidig moment. Opgaan in ander mensen is zoiezo enorm zwak want je verliest jezelf in die andere persoon, komt ook door een gebrek aan eigenliefde imo, je ziet de andere tijdelijk voor je betere ik aan.
oneens, dat jij geen ervaring hebt met gesprekken waarin je je eigen "dominantie" bewaart betekent niet dat anderen zulke gesprekken nooit hebben.

Angelus, je hebt op dit forum al tientallen uren aan conversatie met Corleone besteed. Waarom worden jullie geen trainingspartners? Dan kunnen jullie deze gesprekken live voeren, onder het genot van de muziek en een intense workout. Daarna samen naar de h**ren om een negerin te nken.
Allemaal voordelen,
1. je helpt Corleone het rechte pad op in zijn zoektocht naar geluk.
2. De tijdsbesparing is aanzienlijk en bovendien effectiever.
3. Jullie trainen beiden weer eens met regelmaat.
4. Je hebt een goede cv om aan Petrus voor te leggen bij de hemelpoort.
corleoné traint niet en ik neuk geen h**ren. en ik train al meer dan een jaar met regelmaat ;)

de realiteit is dat je nog steeds exact hetzelfde doet, alleen anders :)

er is niets fouts met zo'n levensstijl als je er vrede mee hebt, maar iemand die op andere mensen hun levenskeuzes loopt te vitten ipv enkel op zn eigen leven te focussen lijkt me toch wat issues te hebben met zijn eigen levensstijl.

oneens, dat jij geen ervaring hebt met gesprekken waarin je je eigen "dominantie" bewaart betekent niet dat anderen zulke gesprekken nooit hebben.

corleoné traint niet en ik neuk geen h**ren. en ik train al meer dan een jaar met regelmaat ;)

Welja idd, je leven is gewoon een stuk rustiger op die manier.

En heb daar wel ervaring meer. Als ik een gesprek voer terwijl ik in contact blijf met de stilte bewaar ik m'n dominantie, anders niet omdat ik mezelf dan verlies in het gesprek enz. Heb gewoon totaal geen vertrouwen meer in m'n ego, voel me niet zelfzeker als ik geïdentificeerd ben, maar dat hoeft eig niet want zolang ik in contact ben met de stilte komt m'n zelfvertrouwen van daaruit en is het probleem opgelost..

En zoiezo, op m'n werk zijn mensen vaak met elkaar aan het dollen en zo, elkaar aan het plagen en heb daar eig altijd al een hekel aan gehad. Zo'n zaken zijn gewoon niks voor mij, ben liever ernstig.

Welja idd, je leven is gewoon een stuk rustiger op die manier.

En heb daar wel ervaring meer. Als ik een gesprek voer terwijl ik in contact blijf met de stilte bewaar ik m'n dominantie, anders niet omdat ik mezelf dan verlies in het gesprek enz. Heb gewoon totaal geen vertrouwen meer in m'n ego, voel me niet zelfzeker als ik geïdentificeerd ben, maar dat hoeft eig niet want zolang ik in contact ben met de stilte komt m'n zelfvertrouwen van daaruit en is het probleem opgelost..

En zoiezo, op m'n werk zijn mensen vaak met elkaar aan het dollen en zo, elkaar aan het plagen en heb daar eig altijd al een hekel aan gehad. Zo'n zaken zijn gewoon niks voor mij, ben liever ernstig.

lijkt me net een teken te zijn van veel ego;)

J
Booleaanse logica en de daarbij horende axioma's (en ook de extensie naar de propositie- en predikaatlogica). Maar ook gegevens als additie, subtractie, etc. en dat de getallen dezelfde 'afstand' hebben tussen elk ander (ratio schaal), e.g. 2 is tweemaal zoveel als 1. Volgens mij catch je m'n drift wel, en volgens mij zag je een dergelijk antwoord ook al aankomen, dus ben benieuwd waarom je dit vraagt.

Maar een echt grondbeginsel ga je volgens mij nog steeds niet vinden in de wiskunde. Ik weet dat Bertrand Russel dit trachtte te ontdekken maar dat Kurt Godel aantoonde dat dit principieel onmogelijk is waardoor het probleem van de eeuwige regressie ook nog steeds in de wiskunde aanwezig is en dat we hierdoor nog steeds niks zeker kunnen weten. Ik weet hier echter te weinig van om dit goed te begrijpen omdat ik geen wiskundige achtergrond heb. Wat ik wel weet is dat waanzin relatief veel voorkomt bij logici. Het is natuurlijk ook niet makkelijk als je een obsessie voor de waarheid hebt en daar nooit een antwoord in zal vinden.

lijkt me net een teken te zijn van veel ego;)

Nja, spiritualiteit is in mijn ogen zoveel mogelijk 1 zijn met de ernstige leegte van omgeving, dus ben je zelf gewoon ook ernstig. De stilte, leegte waar al die goeroe's over praten is imo gwn de alledaagse stilte, sobere, ernstige stilte.. Zie niet wat het anders zou kunnen zijn.

Als je bv in stilte aan het studeren bent, en in contact bent met de "saaie" stilte, leegte.. wil eig altijd zo door het leven gaan, of ik nu thuis ben, aan het werk, in de supermarkt sta, gelijk met wie aan het praten ben... Gewoon enorm droog/vlak door het leven gaan. En als je dan bv op een trouwfeest zit ofzo waar niemand ernstig is heb je echt het gevoel alsof je in een soort nachtmerrie bent terechtgekomen, is gewoon niet het echte leven imo.

Maybe.

Je kan wel de leegte, stilte zelf zijn, en de stilte zit gewoon tussen je gedachten, zonder de stilte kan je niet eens bewust zijn van je gedachten. Zonder de leegte kan er gewoon niets plaatsvinden. En nee toch niet, je denkt niet meer dat je leegte bent, je bent het gewoon en ergens weet je het gewoon maar niet door je gedachten, soort van dieper weten dat je in die toestand zit.

& toch wel, dan pas ben je imo echt jezelf. Alle nep zaken zijn dan weg, en je gedrag verloopt automatisch terwijl jij kijkt naar je gedrag, de getuige bent van de handelingen die rondom jou gebeuren..

& er zijn idd gevoelens, ervaringen, gedachten, maar dat is jou niet, het zijn enkel gevoelens, gedachten.. maar er is geen zelfgevoel bij betrokken, hangt geen zelfgevoel aan vast.. Als mens ben je eig gewoon een soort robot met gevoelens, gedachten die gedetermineerd handelt tot je sterft. Door identificatie daarmee (je lichaam, acties..) ontstaat het grootste deel van lijden.

Ik denk dat je jezelf enorm voor de gek houdt. Je kan geen leegte zijn. Als je leegte bent, dan ben je of dood of buiten bewustzijn. Of je bent een steen. Als je bewust bent dan ben je dat. Het het niet voor niets bewust "zijn" en niet onbewustzijn. Als je jezelf observeert dan is het deel wat bewustzijn is gewoon nog steeds actief. Je gedachten zijn idd een klein onderdeel van je bewustzijn, net zoals de rest van de qualia. Ik denk dat je een vergissing maakt om bepaalde onderdelen van jezelf niet als jezelf te beschouwen en andere onderdelen wel. Je kan het ook omdraaien. Ik ben mijn gedachten en gevoelens, ik ben niet mijn zelfreflecterende vermogen. Dat is maar een saai lege huls.... Klinkt net zo absurd als je stelt dat je gedachten niet van jou zijn.

Heb je buiten Nietsche weleens wat van andere filosofen gelezen? Dennett? Harris? Satre? Of hou je het alleen bij Tolle. Probeer eens wat anders en kijk of je er dan nog steeds zo over denkt. Ben wel oprecht benieuwd of je dan nog steeds bij je standpunten blijft.

Ik denk dat je jezelf enorm voor de gek houdt. Je kan geen leegte zijn. Als je leegte bent, dan ben je of dood of buiten bewustzijn. Of je bent een steen. Als je bewust bent dan ben je dat. Het het niet voor niets bewust "zijn" en niet onbewustzijn. Als je jezelf observeert dan is het deel wat bewustzijn is gewoon nog steeds actief. Je gedachten zijn idd een klein onderdeel van je bewustzijn, net zoals de rest van de qualia. Ik denk dat je een vergissing maakt om bepaalde onderdelen van jezelf niet als jezelf te beschouwen en andere onderdelen wel. Je kan het ook omdraaien. Ik ben mijn gedachten en gevoelens, ik ben niet mijn zelfreflecterende vermogen. Dat is maar een saai lege huls.... Klinkt net zo absurd als je stelt dat je gedachten niet van jou zijn.

probeer ik hem al jaren van te overtuigen:o

Heb je buiten Nietsche weleens wat van andere filosofen gelezen? Dennett? Harris? Satre? Of hou je het alleen bij Tolle. Probeer eens wat anders en kijk of je er dan nog steeds zo over denkt. Ben wel oprecht benieuwd of je dan nog steeds bij je standpunten blijft.

Leegte of Stilte, noem het zoals je wil.. Je kan wel de stilte zijn, want dat is nl het enige wat je echt bent.:P Zonder de stilte kan je niet eens bewust zijn van het huidig moment. De stilte van de omgeving die je ervaart is gewoon wie je bent.. En je bent gewoon diegene die observeert, zonder datgene wat observereert, de stilte dus kan je niet bewust zijn, zonder de stilte kan er van zelfbewustzijn helemaal geen sprake zijn.. Stilte is gewoon alles, zonder stilte/leegte kan je onmogelijk zelfbewust zijn, jezelf ervaren. Stilte is eig het enige wat echt belangrijk is in het leven, al de rest zijn slechts vormen.

Probeer het gewoon eens zou ik zeggen, je zal versteld staan hoe magisch het leven kan zijn, diep intens alle kleuren rondom kunnen zijn, stralen... Zelfs de grijze stenen waar ik op straat op loop hebben soms zo'n diepe kleur en zijn precies een deel van ikzelf.. Er is niemand meer die wandelt in de omgeving, je wandelt gewoon in jezelf. Of in je moeder, is soms precies ook alsof je in de baarmoeder van je moeder zit, soort gevoel van geborgenheid. Al loop je ergens eenzaam in de winter rond, er is een enorm gevoel van geborgenheid.

Friedrich is eig de enige filosoof van diegene ik ken die mij echt aantrekt.. Heidigger, Hegel, Spinoza enz zeggen mij echt niks. Friedrich schrijft tenminste met veel gevoel, is enorm hartstochtelijk. Ben er vrij zeker van dat ik geen gevoeliger, kunstzinniger filosoof zal tegenkomen dan Friedrich. Mss ooit als ik alles van Friedrich eens gelezen heb (binnen 10 jaar ofzo), eens wat van Shopenhauer of van een andere filosoof lezen. En Dennet en Harris ken ik niet, thx, ga dan eens kijken.

Leegte of Stilte, noem het zoals je wil.. Je kan wel de stilte zijn, want dat is nl het enige wat je echt bent.:P Zonder de stilte kan je niet eens bewust zijn van het huidig moment. De stilte van de omgeving die je ervaart is gewoon wie je bent.. En je bent gewoon diegene die observeert, zonder datgene wat observereert, de stilte dus kan je niet bewust zijn, zonder de stilte kan er van zelfbewustzijn helemaal geen sprake zijn.. Stilte is gewoon alles, zonder stilte/leegte kan je onmogelijk zelfbewust zijn, jezelf ervaren. Stilte is eig het enige wat echt belangrijk is in het leven, al de rest zijn slechts vormen.

Probeer het gewoon eens zou ik zeggen, je zal versteld staan hoe magisch het leven kan zijn, diep intens alle kleuren rondom kunnen zijn, stralen... Zelfs de grijze stenen waar ik op straat op loop hebben soms zo'n diepe kleur en zijn precies een deel van ikzelf.. Er is niemand meer die wandelt in de omgeving, je wandelt gewoon in jezelf. Of in je moeder, is soms precies ook alsof je in de baarmoeder van je moeder zit, soort gevoel van geborgenheid. Al loop je ergens eenzaam in de winter rond, er is een enorm gevoel van geborgenheid.

Friedrich is eig de enige filosoof van diegene ik ken die mij echt aantrekt.. Heidigger, Hegel, Spinoza enz zeggen mij echt niks. Friedrich schrijft tenminste met veel gevoel, is enorm hartstochtelijk. Ben er vrij zeker van dat ik geen gevoeliger, kunstzinniger filosoof zal tegenkomen dan Friedrich. Mss ooit als ik alles van Friedrich eens gelezen heb (binnen 10 jaar ofzo), eens wat van Shopenhauer of van een andere filosoof lezen. En Dennet en Harris ken ik niet, thx, ga dan eens kijken.
wat een bs, kan je net zo goed omdraaien: zonder een observatie heb je geen observeerder:eyes:

Terug
Naar boven