MuscleMeat

hoe hoog schat jij de kans in dat jij OOIT zelfmoord zal plegen?

Peiling Peiling hoe hoog schat jij de kans in dat jij OOIT zelfmoord zal plegen?

• 0-1%

Stemmen: 93 47,2%
  • 2-5%

Stemmen: 39 19,8%
  • 6-10%

Stemmen: 13 6,6%
  • 11-20%

• 21-30%

Stemmen: 2 1,0%
  • 31-49%

Stemmen: 5 2,5%
  • 50%

• >50%

Stemmen: 19 9,6%

• Totaal stemmers
    197
Nee, het gaat om jezelf, niet je vorm die push ups doet, je lichaam beweegt zich wel.. Alleen jij, de leegte, stilte, hetgeen bewust is van het huidig moment staat altijd stil en de vormen (lichaam enz) bewegen rondom jou.
Ja dat doen hersenen hé... rare dingen die hersenen... Sommige krijgen er waanbeelden van!:trollface:

• Topic Starter Topic Starter
Je hebt duidelijk niet veel mensenkennis XXL.

---------- Toegevoegd om 15:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:37 ----------

Nee, het gaat om jezelf, niet je vorm die push ups doet, je lichaam beweegt zich wel.. Alleen jij, de leegte, stilte, hetgeen bewust is van het huidig moment staat altijd stil en de vormen (lichaam enz) bewegen rondom jou.

wat is er mis met de hele dag gewoon je "illusie" te leven? Lijkt me als je constant bewust wilt zijn van het proces bewustzijn (de "leegte", je "echte" zelf) zelf, je het gebruikt als hulpmiddel om te ontsnappen van je "illusie" zelf omdat je daar ontevreden over bent. (je geeft zelf dat al aan met "voel het druk in mn hoofd als ik niet in het huidige moment zit" en "mensen op feesten zijn k*t met hun fake gepraat,...")
In plaats van waarde te hechten aan zulke onaangename gevoelens zou je beter je hoofd uit je aars halen en gewoon je leven leiden ipv proberen te vluchten van je problemen door met een illusionaire pseudo-"oplossing" te komen.

Je kan immers niet "in het huidige moment zitten" en dat beseffen, het moment dat dat besef er is zit je er namelijk per definitie niet meer in (je zit dan immers te denken over een moment dat net voorbij is gegaan):eyes:

Beter kuis je je leven op, ga je wat doen, zoek je een chick,... want de enige momenten dat je ECHT "in het huidige moment zit" is wnn je intensieve zaken doet waar je je helemaal aan overgeeft, dat kan bv zijn: sport, coïtus, of zelfs iets simpels als een geweldig gesprek met iemand waar het helemaal mee klikt of helemaal opgaan in bepaalde muziek terwijl je buiten in de zon ligt oid.

Waarom zit jij hem te vertellen wat hij moet doen?

---------- Toegevoegd om 15:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:37 ----------

Definieer 'jezelf'.

Ik ben eig vrij stabiel, moet gewoon wat consistenter zijn terug met het huidig moment, zelf het huidig moment te zijn.. want soms zit de omgeving in mij, en soms zit ik in de omgeving (als ik terug onbewust en geïdentificeerd ben).. en is die overgang van de ene toestand naar de andere die altijd die druk veroorzaakt.

En er is in feite geen zelf, zijn gewoon wat gedachten waar je mee geïdentificeerd bent die je de illusie van een zelf, ego geven.., het enige dat je als zelf zou kunnen beschouwen is de stilte, leegte van de omgeving. Je bent gewoon datgene wat bewust is van het huidig moment, meer niet.. Is een soort van vaste stilte die zich bewust is van het huidig moment, dus gewoon je observerende zelf. Is gewoon niet zo simpel om echt constant vanuit je observerende zelf te leven, aangezien identificatie met gevoelens, gedachten gebeurt vrij gemakkelijk gebeurt imo.

En als je bv in auto rijdt ofzo, sta je zelf altijd stil, en da omgeving beweegt zich in jou.. er is dus ook geen 3de dimensie enz. Het leven, universum is precies een hologram.

Corleone, heb je je wel eens afgevraagd dat jou veronderstelling dat alles een illusie wel eens de grootste illusie kan zijn :)? Je kan per definitie geen leegte aanschouwen omdat je geen leegte "bent". Je kan geen leegte "zijn" omdat dit per definitie niet kan plaatsvinden in je bewustzijn. Leegte is geen ervaring. Net zoals dood 'zijn' ook geen ervaring is. Door te stellen dat je geen "zelf" meer bent of door te stellen dat je leegte bent komt er gewoon op neer dat je dezelfde "zelf" bent die denkt dat die geen "zelf" meer is. Feitelijk ben je nikst veranderd alleen dat je nu niet meer naar je natuur handelt en veel van je impulsen onderdrukt. Hoe meer je alles gaat analyseren en observeren hoe minder natuurlijk je handelt en hoe meer weerstand het veroorzaakt en hoe ongelukkiger je wordt naar m.i.. Je kan simpelweg niet niet jezelf zijn. Je kan het wel ontkennen, maar dat maakt jou niet minder jou. Ervaringen, gedachtes en gevoelens zijn nou eenmaal een onderdeel van de realiteit en van jou als mens. Dat ervaringen en gevoelens subjectief zijn maakt niet uit, ze zijn daardoor niet minder echt.

Vind je? Je lijkt me echt het type wat hoogstens z'n middelbare school heeft afgerond en daarna als 'n idioot, correctie 'verlicht persoon die niet meedingt met de moderne -stomme- maatschappij', door het leven gaat en denkt door wat werk van Nietzsche te lezen (en hem constant op fora te citeren) dat ie het allemaal wel weet.

Je hebt een uitkering toch? Of vergis ik me en blink je uit in iets als de natuurkunde en ben je door je uitmuntende kennis van de kwantumfysica in een soort mentale depressie belandt waar je niet uitkomt? Zeg het maar.

Volgens mij zit ik er toch echt niet naast als ik zeg dat je in geen enkel vak sterk bent.

• Topic Starter Topic Starter
Vind je? Je lijkt me echt het type wat hoogstens z'n middelbare school heeft afgerond en daarna als 'n idioot, correctie 'verlicht persoon die niet meedingt met de moderne -stomme- maatschappij', door het leven gaat en denkt door wat werk van Nietzsche te lezen (en hem constant op fora te citeren) dat ie het allemaal wel weet.

Je hebt een uitkering toch? Of vergis ik me en blink je uit in iets als de natuurkunde en ben je door je uitmuntende kennis van de kwantumfysica in een soort mentale depressie belandt waar je niet uitkomt? Zeg het maar.

Volgens mij zit ik er toch echt niet naast als ik zeg dat je in geen enkel vak sterk bent.

volgens mij kwam daar nog een periode van radicaal drugmisbruik tussen.

Volgens mij heeft Hens een blauwe maandag psychologie gestudeerd.

mijn uitspraak sloot dat niet uit:P
tumblr_m87g9v5DQK1qgfmalo1_500.gif

Heb idd niet verder gestudeerd, en filosofie is gewoon een hobby, nieuwsgierigheid ivm met Nietzsche en spiritualiteit.. En is toch alleen maar positief dat ik niet meedoe aan de ratrace, niet erg veel moet afweten van de huidige oppervlakkige consumptiemaatschappij.

En nee ik werk al een tijdje, en wetenschap niet nee, maar heb m'n muzikaal talent. En is wel grappig, je denkt precies dat ik volledig geïdentificeerd ben met m'n intelligentie, terwijl ik al vrij lang gewoon geen zelfbeeld meer heb.

volgens mij kwam daar nog een periode van radicaal drugmisbruik tussen.

Zoveel drugs heb ik nu ook weer niet genomen, was maar max 1 keer per week en heeft maar een half jaar geduurd. En zal later nog op het andere reageren.

welke logica en welke axioma's?

on topic: sinds ik earth downs doe maak ik de gains van mijn leven.
Ik laat mijn lichaam zich gewoon aanpassen aan de rest, want ik bestuur alles.
Ik plak gewoon wat massa op mijn lichaam net als lego. **** jullie dombo's mijn ogen zijn geopend! Ik zit niet in de ratrace in de oppervlakkige consumptiemaatschappij.
Komt door mijn muzikale talenten.

• Like
Waarderingen: mat
Corleone, heb je je wel eens afgevraagd dat jou veronderstelling dat alles een illusie wel eens de grootste illusie kan zijn :)? Je kan per definitie geen leegte aanschouwen omdat je geen leegte "bent". Je kan geen leegte "zijn" omdat dit per definitie niet kan plaatsvinden in je bewustzijn. Leegte is geen ervaring. Net zoals dood 'zijn' ook geen ervaring is. Door te stellen dat je geen "zelf" meer bent of door te stellen dat je leegte bent komt er gewoon op neer dat je dezelfde "zelf" bent die denkt dat die geen "zelf" meer is. Feitelijk ben je nikst veranderd alleen dat je nu niet meer naar je natuur handelt en veel van je impulsen onderdrukt. Hoe meer je alles gaat analyseren en observeren hoe minder natuurlijk je handelt en hoe meer weerstand het veroorzaakt en hoe ongelukkiger je wordt naar m.i.. Je kan simpelweg niet niet jezelf zijn. Je kan het wel ontkennen, maar dat maakt jou niet minder jou. Ervaringen, gedachtes en gevoelens zijn nou eenmaal een onderdeel van de realiteit en van jou als mens. Dat ervaringen en gevoelens subjectief zijn maakt niet uit, ze zijn daardoor niet minder echt.

Je kan wel de leegte, stilte zelf zijn, en de stilte zit gewoon tussen je gedachten, zonder de stilte kan je niet eens bewust zijn van je gedachten. Zonder de leegte kan er gewoon niets plaatsvinden. En nee toch niet, je denkt niet meer dat je leegte bent, je bent het gewoon en ergens weet je het gewoon maar niet door je gedachten, soort van dieper weten dat je in die toestand zit.

& toch wel, dan pas ben je imo echt jezelf. Alle nep zaken zijn dan weg, en je gedrag verloopt automatisch terwijl jij kijkt naar je gedrag, de getuige bent van de handelingen die rondom jou gebeuren..

& er zijn idd gevoelens, ervaringen, gedachten, maar dat is jou niet, het zijn enkel gevoelens, gedachten.. maar er is geen zelfgevoel bij betrokken, hangt geen zelfgevoel aan vast.. Als mens ben je eig gewoon een soort robot met gevoelens, gedachten die gedetermineerd handelt tot je sterft. Door identificatie daarmee (je lichaam, acties..) ontstaat het grootste deel van lijden.

wat is er mis met de hele dag gewoon je "illusie" te leven? Lijkt me als je constant bewust wilt zijn van het proces bewustzijn (de "leegte", je "echte" zelf) zelf, je het gebruikt als hulpmiddel om te ontsnappen van je "illusie" zelf omdat je daar ontevreden over bent. (je geeft zelf dat al aan met "voel het druk in mn hoofd als ik niet in het huidige moment zit" en "mensen op feesten zijn k*t met hun fake gepraat,...")
In plaats van waarde te hechten aan zulke onaangename gevoelens zou je beter je hoofd uit je aars halen en gewoon je leven leiden ipv proberen te vluchten van je problemen door met een illusionaire pseudo-"oplossing" te komen.

Je kan immers niet "in het huidige moment zitten" en dat beseffen, het moment dat dat besef er is zit je er namelijk per definitie niet meer in (je zit dan immers te denken over een moment dat net voorbij is gegaan):eyes:

Beter kuis je je leven op, ga je wat doen, zoek je een chick,... want de enige momenten dat je ECHT "in het huidige moment zit" is wnn je intensieve zaken doet waar je je helemaal aan overgeeft, dat kan bv zijn: sport, coïtus, of zelfs iets simpels als een geweldig gesprek met iemand waar het helemaal mee klikt of helemaal opgaan in bepaalde muziek terwijl je buiten in de zon ligt oid.

Niets, maar zelf wil ik dat gewoon niet meer. Verlies mezelf dan gewoon in het leven. En vind het ook zo'n slappe toestand, hoe je dan door het leven gaat, totaal niet in contact met de realiteit, maar in je eigen illusie, leventje zit. En ben gewoon veel gelukkiger nu ik leef in contact met de stilte, doe ook meer zaken, bereik meer..

En is typisch iets van het ego, constant de indruk geven dat er iets compleet fout is met m'n levensstijl. Laat mij gewoon leven zoals Eckhart en co.;)

& als je een geweldig gesprek hebt met iemand waar het mee klikt ben je gewoon niet bewust van huidig moment. Opgaan in ander mensen is zoiezo enorm zwak want je verliest jezelf in die andere persoon, komt ook door een gebrek aan eigenliefde imo, je ziet de andere tijdelijk voor je betere ik aan.

Angelus, je hebt op dit forum al tientallen uren aan conversatie met Corleone besteed. Waarom worden jullie geen trainingspartners? Dan kunnen jullie deze gesprekken live voeren, onder het genot van de muziek en een intense workout. Daarna samen naar de h**ren om een negerin te nken.
Allemaal voordelen,
1. je helpt Corleone het rechte pad op in zijn zoektocht naar geluk.
2. De tijdsbesparing is aanzienlijk en bovendien effectiever.
3. Jullie trainen beiden weer eens met regelmaat.
4. Je hebt een goede cv om aan Petrus voor te leggen bij de hemelpoort.

Ik laat mijn lichaam zich gewoon aanpassen aan de rest, want ik bestuur alles.
Ik plak gewoon wat massa op mijn lichaam net als lego. **** jullie dombo's mijn ogen zijn geopend! Ik zit niet in de ratrace in de oppervlakkige consumptiemaatschappij.
Komt door mijn muzikale talenten.

Dat is gesproken. Held!

nooit!

Heb idd niet verder gestudeerd, en filosofie is gewoon een hobby, nieuwsgierigheid ivm met Nietzsche en spiritualiteit.. En is toch alleen maar positief dat ik niet meedoe aan de ratrace, niet erg veel moet afweten van de huidige oppervlakkige consumptiemaatschappij.

En nee ik werk al een tijdje, en wetenschap niet nee, maar heb m'n muzikaal talent. En is wel grappig, je denkt precies dat ik volledig geïdentificeerd ben met m'n intelligentie, terwijl ik al vrij lang gewoon geen zelfbeeld meer heb.
Je hebt geen zelfbeeld, maar doch vind je dat je wel sterk bent in bepaalde vakken? Hoe kun je dat vinden als je geen beeld hebt van jezelf?

welke logica en welke axioma's?

on topic: sinds ik earth downs doe maak ik de gains van mijn leven.
Booleaanse logica en de daarbij horende axioma's (en ook de extensie naar de propositie- en predikaatlogica). Maar ook gegevens als additie, subtractie, etc. en dat de getallen dezelfde 'afstand' hebben tussen elk ander (ratio schaal), e.g. 2 is tweemaal zoveel als 1. Volgens mij catch je m'n drift wel, en volgens mij zag je een dergelijk antwoord ook al aankomen, dus ben benieuwd waarom je dit vraagt.

Terug
Naar boven