XXL Nutrition

hoe kan dit?

stylos18

Novice
Waardering
0
Ik ben een jongen van 19 en ong 180 cm lang, ik woog vorige week 82 kilo nu fitness ik regelmatig maar mijn vetpercentage ligt te hoog dus wou ik dit omlaag krijgen,nu heb ik vanaf vorige week zaterdag tot nu 4x in de ochtend cardio gedaan, ben 3x naar fitness geweest en heb goed op mijn voeding gelet, ga ik vandaag op de weegschaal weeg ik 83,5 kilo, ik snap echt niet hoe dit kan ik zou in het slechtste geval hetzelfde gewicht moeten hebben maar juist 1,5 kilo aankomen:s
En dat mensen om me heen pakken vla, liters bier, zakken chips en repen chocola in een dag naar binnen werken en met weinig beweging netjes op gewicht blijven zonder maar een gram aan te komen is helemaal frustrerend?
heeft iemand een verklaring hoe het kan dat ik ondanks al mijn inspanning gewoon aankom? het lijkt nu net voor mijn gevoel dat ik sowieso aankom dat ik alleen het aantal kilo kan afremmen dat erbij komt, echt irritant is het.

heb het ook wel eens gehad..echter niet zo extreem...ik ben tijdje terug begonnen met race fietsen (HIIT style) als cardio workout en kwam toen ook weer iets aan..paar 100gr. dan wel..geen 3kg

maar denk dat je dan je voeding eits moet aanpassen of iig je trainigsschema ff onder de loep nemen.

en als je veel eet (ook gezond) dag voordat je gewogen hebt..weeg je ook 1kg ofzo meer al he omdat er meer eten en vocht in je body rond gaat.
(kan het fout hebben... maar heb ik zelf gemerkt iig)

Is er niet gewoon spiermassa bijgekomen door het vele sporten? Dit zorgt immers ook voor extra gewicht. In dat geval zou gewichtstoename positief zijn. De enige manier om dit te weten te komen is je vetgehalte vergelijken met dat van ervoor. Als die anderhalve kilo erbij gekomen is op een week, dan zou het ook gewoon water kunnen zijn.
Meet je vetpercentage eens met een echte huidplooimeter en niet met zo'n weegschaal want die werken niet.

Zoals The ripper zegt, ook is belangrijk of je op hetzelfde tijdstip weegt, beste is 's ochtends vroeg op een lege maag.
Ook is het belangrijk of je het zelfde eet de dag ervoor in iedergeval aan het einde van de avond.

Hoe lang fitness je al? Sinds vorige week zaterdag of langer?

Zeker als je net begint is het bijna logisch dat je zwaarder word omdat spieren meer wegen dan vet, laat je vet% meten, en meet die over een bepaalde tijd weer, dat zegt meer over hoeveel vet je kwijtraakt dan je gewicht zelf

Niet teveel focussen op die weegschaal; let meer op de spiegel en lichaamsmaten.

1.5Kg spier gaat hij in die ene week wel niet gegained hebben hoor :S

haha neeh, heb momenteel hetzelfde weer...(tijdje niet getrainend ) en nu weer paar dagen flinke cardio achter de rug...neem aan dat mn body 1kg meer vocht vast houd nu ...want 1kg beenspier zal het zeker niet zijn hahah

hoe laat je eigenlijk je vetgehalte berekenen?

niets van aantrekken, gewoon keihard doorgaan en je verliest dat wel terug.. Kan aan zoveel liggen (iets meer vocht dat je ophoudt, nog wat meer in de darmen dan vorige weging,..)

Terug
Naar boven