Fitness Seller

Hoe kan ik de piek in mijn biceps verbeteren?

Degluiperd

Cool Novice
Waardering
0
Ik heb een probleem, ik heb behoorlijk lange armen en ik train me biceps gewoon zwaar ik kan en dat gaat hoe langer hoe beter maar er komen niet echt mooie pieken op. Hij word gewoon over de gehele lengte wel groter. Iemand tips om meer van die Ballen te krijgen?

Groeten Mark alias de Gluiperd ;)

Hoi gluiperd,

Welke oefeningen gebruik je momenteel en hoeveel sets/ reps per training?

je draait je vuist toch naar je toe bij het opspannen he? :p

zolang ze groter worden... ;)

genetisch bepaald helaas:(

Richt je training op je Brachialis.

zorgen concentration curls niet voor die zogenaamde piek? correct me if i'm wrong.

brachialis trainen, dus o.a. preacher curls en concentration curls

ik doe ze al vrij lang die concentrations curls maar echt pieken doen mn biceps nog niet.

Krijg ook geen piek hoor. Is volgens mij inderdaad genetisch bepaald.

• Topic Starter Topic Starter
Ik doe nu 3 oefenen nl.

De barbellcurl 4 set reps. 10 10 8 8
De dumbbell curl 3 set reps 10 10 8
de Hammer curl 3 set reps 10 10 8

soms nog een powersetje van de hammercurl als afsluiter.
zal wel genetisch zijn dan jah :(
nou ja niets aan te doen

en wat is een concentration curl??

gewoon genoeg massa bouwen met zware barbell of dumbbell curls.

Je kunt je wel wat meer op je brachialis en buitenste kop richten, dmv hammer curls, reverse curls en incline dumbbell curls.

• Topic Starter Topic Starter
Tnx allemaal ga er zeker aan werken!

Al me oefeningen doe ik altijd tot ik niet meer kan met zo zwaar mogelijk voor mij zelf dus dat zit denk ik wel goed!

tot failure trainen raad ik niet aan. Alleen maar onnodige belasting van je centraal zenuwstelsel. Wil je perse toch tot failure trainen, doe het dan alleen bij je laatste set.

Ik heb serieuze ballen op men arm, niet dat men armen perse groot zijn (35 cm opgespannen) maar ik wil iets minder bal en iets langere biceps maar bij mij weten is het genetisch...

je hebt dus net als mij een langvormige biceps , het is echt veel moeilijker om daar een piek op te krijgen :( ik krijg ook moeilijk een piek trouwens

de vorm is idd genetisch bepaald en onderkant biceps trainen bestaat niet, puur vanwege de verticale vezelverdeling. Wel kun je het accent verschuiven van binnenkant naar buitenkant (je zult beide koppen natuurlijk nooit kunnen isoleren) en kun je oefeningen voor je brachialis doen.

Het is wetenschappelijk onderzocht dat de buitenste kop van je biceps meer wordt aangesproken, wanneer de stretch op deze kop het grootste is (zodat hij maximaal op lengte is) en dat is wanneer de ellebogen naar binnen wijzen en de handen naar buiten, zoals bij wide grip barbell curls. Ook zijn incline curls of lying curls efficient voor de buitenste kop te stimuleren, vanwege de hoge stretch en optimale lengte van de lange, ofwel buitenste kop.

Dus door het accent te leggen op de buitenste kop en je brachialis in je training kan IEDEREEN een meer gepiekte biceps bouwen dan die van nature al heeft. Natuurlijk zal de één een hogere piek hebben dan de ander, vanwege genetische aanleg.

Moet je dit ook doen? Imo niet, je moet gewoon zoveel mogelijk massa bouwen, en dan misschien gaan denken om te 'shapen', als je tenminste van plan bent om BB wedstrijden te gaan doen.

Idd, waarom heb je een piek nodig? Alsof je de hele dag op het strand rondloopt met je biceps opgespannen. 'Hey, check die piek op mijn biceps!'

Je kan beter werken aan brute massa die je vanuit alle hoeken ziet wanneer je gewoon relaxed staat :D

Ik heb alleen maar piek, en dat is ook geen pretje hoor...

Terug
Naar boven