MuscleMeat

hoe komt het dat Bruce Lee zo onmenselijk was?

Dus als je niet erg lang bent en niet zoveel massa hebt, dan kan het niet genetisch zijn?

Wat dacht je van techniek, snelheid, soepelheid, relatieve kracht, toewijding,… De vechtsport die hij deed vereiste volgens mij ook juist minder massa of lengte.

Allemaal belangrijk idd. Massa of lengte zegt niet veel, er zijn jongens die 40kg lichter wegen als ik maar die mij in 30sec 6x opvouwen en 3x mijn armen en benen in en uit de knoop halen.:D

Ook een hele hoop bs dingen die verteld worden over hem. Zoals dat hij een bokszak doormidden kon trappen

Ja dit bedoelde ik met een overrated hype. Prachtige moves en souplesse voor in de film maar hoe hij het in een echte partij zou hebben gedaan is onzeker. Tenminste ik heb nooit iets "echts" van hem gezien.

Verder geen kwaad woord over de man want hij heeft toch wel het martial art op de kaart gezet.

Er is werkelijk geen enkele vechtsport waarbij je met minder lengte en massa voordeel hebt,
Hangt er vanaf. Zwaardere en langere mensen kunnen langzamer zijn, of misschien zichzelf overschatten. In Kungfu is het prima om niet te zwaar gebouwd te zijn.

Niet bepaald huge BB he
Hong_Ying_2_2013.jpg

laat staan dat dit een vereiste is.

Er staat niet dat het een vereiste is, maar juist dat het omgekeerde dat niet of minder is. Maw je hoeft geen monster te zijn om te winnen.

Hangt er vanaf. Zwaardere en langere mensen kunnen langzamer zijn, of misschien zichzelf overschatten. In Kungfu is het prima om niet te zwaar gebouwd te zijn.

Niet bepaald huge BB he
Hong_Ying_2_2013.jpg

Er staat niet dat het een vereiste is, maar juist dat het omgekeerde dat niet of minder is. Maw je hoeft geen monster te zijn om te winnen.

Haha dat is die dj Laidback Luke. Zijn toch geen pro's ofzo?

:roflol:

WK 2013
Het team van "Kung Fu Team Holland", bestaande uit 3 jongemannen en hun sifu (leraar/meester), Mark Horton, deed van 5 april tot 9 april 2013 wederom mee aan het WK in China, met voornamelijk Choy Li Fut.[5] Dit jaar was er geen vrouwelijke Nederlandse deelnemer, maar een jongeman (Laidback Luke) die voor het eerst aan het WK meedeed. In totaal werden er 19 gouden en 5 zilveren medailles behaald. [6] Nederland haalde een vijfde plaats in het landenklassement, wat voor een klein land als Nederland, waar ook nog eens relatief weinig kungfu wordt beoefend in vergelijking met Aziatische landen, zeer hoog is. [7]

Kungfu
Laidback Luke deed in 2013 met succes mee aan het WK Kungfu te China, met Team Kung Fu Holland, van Hong Ying Leiden, waar vooral Choy Li Fut beoefend wordt. Het team, inclusief de sifu (leraar/meester) bestaande uit totaal vier personen kwam terug met 19 gouden medailles en 5 zilveren. Laidback Luke doet zo'n 11 jaar aan Kungfu.
Tijdens zijn toer door de Verenigde Staten, in het najaar van 2013, werd Laidback Luke enige tijd vergezelt door zijn sifu Mark Horton, die hem in vorm hield en hier en daar te gast was in een kungfuschool.

Ik weet niet hoe zwaar die kerel was, maar vind die kungfu meuk en al die Steaven Seagull shit altijd zwaar overrated.
Zou wel eens willen zien hoe bruce lee het deed tegen een Anthony Pettis of BJ Penn in z'n prime..

Niet bepaald huge BB he
Hong_Ying_2_2013.jpg

Leuk die wiki pagina over kungfu maar je post een foto van medaille winnaars in de lichte gewichtsklasse om aan te tonen dat je geen huge bb hoeft te zijn om kampioen te worden in een vechtsport?:D

Je wordt als vechtsporter (ja ook in full contact kung fu) ingedeeld in gewichtsklasse zodat je nooit tegen een zwaardere tegenstander uit hoeft te komen, hier is maar een reden voor....

Nogmaals, er is geen enkele vechtsport waarbij je een voordeel hebt met minder gewicht en weinig lengte.

---------- Toegevoegd om 12:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:57 ----------

Ik weet niet hoe zwaar die kerel was, maar vind die kungfu meuk en al die Steaven Seagull shit altijd zwaar overrated.
Zou wel eens willen zien hoe bruce lee het deed tegen een Anthony Pettis of BJ Penn in z'n prime..

Bruce Lee zal aan Kimbo Slice al een hele kluif hebben gehad.

---------- Toegevoegd om 13:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:59 ----------

Allemaal belangrijk idd. Massa of lengte zegt niet veel, er zijn jongens die 40kg lichter wegen als ik maar die mij in 30sec 6x opvouwen en 3x mijn armen en benen in en uit de knoop halen.:D

Je bent er toch wel mee eens dat massa in de top (om mensen van even hoog niveau met elkaar te kunnen laten meten) een doorslaggevende factor is?

Je bent er toch wel mee eens dat massa in de top (om mensen van even hoog niveau met elkaar te kunnen laten meten) een doorslaggevende factor is?

Ja en nee. Vaardigheden zijn een doorslaggevende factor. Maar het is natuurlijk een ongelijke strijd als een zwaargewicht tegen een lichtgewicht staat mbt stoten, de impact van een zwaargewicht is vele malen groter.
Denk dat jij dat een beetje bedoeld. Maar als je grondwerk neemt het worstelen en BJJ bv dan zijn er voorbeelden genoeg waar talentvolle jongens naar Amerika gingen en daar letterlijk de mat over werden gesmeten door jongens van 30-40kg lichter. Mag je er dan stoten en trappen bij uitdelen word het een ander verhaal uiteraard.

Ja en nee. Vaardigheden zijn een doorslaggevende factor. Maar het is natuurlijk een ongelijke strijd als een zwaargewicht tegen een lichtgewicht staat mbt stoten, de impact van een zwaargewicht is vele malen groter.
Denk dat jij dat een beetje bedoeld. Maar als je grondwerk neemt het worstelen en BJJ bv dan zijn er voorbeelden genoeg waar talentvolle jongens naar Amerika gingen en daar letterlijk de mat over werden gesmeten door jongens van 30-40kg lichter. Mag je er dan stoten en trappen bij uitdelen word het een ander verhaal uiteraard.

Jou voorbeeld is dan weer iemand met veel talent vs een gemiddelde vechter. Maar dat is dan een voorbeeld buiten zijn verband.

2 vechters met ongeveer evenveel talent zal de grootste winnen in het gros van de partijen. Dit geld natuurlijk ook voor 2 vechters met beiden geen of weinig talent.
Je moet zo veel maal beter zijn, wil je iemand van een zwaardere klasse kunnen verslaan.
Als dit niet zo was waren er ook geen gewichtsklassen nodig toch?

Als ik met grappling tegen een nieuwe gast (lees: geen grondervaring) moet vechten, maar die kerel is wel 25-30kg zwaarder, dan heb ik echt wel een aantal minuten nodig om tot een submission te komen..
Zeker als je naar guard valt (wat ik persoonlijk een plezierige positie vind) is het best lastig
Dus gewicht bepaald echt behoorlijk veel.. (of ik ben gewoon een ****ing n00b, maar moet m'n internetstatus hoog houden natuurlijk..)

hoe komt het dat Bruce Lee zo onmenselijk was?

Was hij niet. Fanatiekeling met veel talent maar gebrekkige techniek itt hedendaagse top-MMA.

Zou mijn reet hoogstwaarschijnlijk(99% zekerheid) teringhard ownen though.

• Topic Starter Topic Starter
Dus als je niet erg lang bent en niet zoveel massa hebt, dan kan het niet genetisch zijn?

Wat dacht je van techniek, snelheid, soepelheid, relatieve kracht, toewijding,… De vechtsport die hij deed vereiste volgens mij ook juist minder massa of lengte.

Ja je hebt gelijk haha :d maar van lengte weet ik nog zo niet ik heb het vaak moeilijker als ik aan het sparren ben tegen grotere mensen dan tegen kleinere natuurlijk als je meer techniek hebt en je sneller bent is de overwinning voor jouw haha

---------- Toegevoegd om 16:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:32 ----------

Steven seagal is 193 cm en doet aikido maar sowieso alshij tegenover kimbo slice staat dat hij klappen krijgt

Als ik met grappling tegen een nieuwe gast (lees: geen grondervaring) moet vechten, maar die kerel is wel 25-30kg zwaarder, dan heb ik echt wel een aantal minuten nodig om tot een submission te komen..
Zeker als je naar guard valt (wat ik persoonlijk een plezierige positie vind) is het best lastig
Dus gewicht bepaald echt behoorlijk veel.. (of ik ben gewoon een ****ing n00b, maar moet m'n internetstatus hoog houden natuurlijk..)
lol.

Er is werkelijk geen enkele vechtsport waarbij je met minder lengte en massa voordeel hebt, laat staan dat dit een vereiste is.

Heel die heisa rond Bruce Lee zijn lengte en massa. (lees zijn lichaam) Waaruit hij voordeel haalde in zijn gevechtssport had niets te maken met zijn massa of lengte (want je bent toch onderverdeelt in een klasse), maar eerder met een lengte verschil tussen zijn benen. Zijn linkerbeen was 2 cm korter dan zijn rechterbeen, Bruce gebruikte dit in zijn voordeel en deelde veel trappen uit met zijn rechterbeen, dat een groter bereik had. Daar had hij een persoonlijk voordeel mee. Of dat een groot voordeel was, dat weet ik niet.

Terug
Naar boven