MuscleMeat

hoe lang bulken

serde

Novice
10 jaar lid
Waardering
0
Lengte
1m66
Massa
58kg
Vetpercentage
10%
Hallo,

Over paar maanden is het al warm en ik ben nog bezig met me beginners cut dus vroeg ik me af of ik zal bulken en als ik dat doe hoelang zal ik bulken en daarna weer cutten voor de zomer ook vroeg ik me af hoelang je minimaal moet bulken voor vooruitgang.

Mijm stats

167cm
10% bf
68.1kg
16jaar

Bulken tot mei dan 8/12 weken cutten

Ligt er aan wat je doel is, maar als je 10% hebt zou ik rustig gaan bulken, onderhoud+250kcal ofzo, tot ergens september. Daarna onderhoud+500kcal tot ergens rond maart/april 2015, en dan weer cutten tot wanneer jij vind dat je droog genoeg bent.

Maar ik vind 10% dan wel laag genoeg, jij misschien niet.

• Topic Starter Topic Starter
Het hoort 58.1 kilo plaats van 68.1

blijven bulken dan

Ligt er aan wat je doel is, maar als je 10% hebt zou ik rustig gaan bulken, onderhoud+250kcal ofzo, tot ergens september. Daarna onderhoud+500kcal tot ergens rond maart/april 2015, en dan weer cutten tot wanneer jij vind dat je droog genoeg bent.

Maar ik vind 10% dan wel laag genoeg, jij misschien niet.

Ik vind 10% wel fijn maar 8 mag het ook wel en nu zeg je tustig bulken tot september maar word ik dan niet te dik voor deze zomer?

Als jij denkt dat je toch te dik wordt, kun je alsnog op onderhoud eten of nog ietsjes proberen af te vallen.
Met jouw stats is de kans klein dat je snel te dik wordt als je rustif aan bulkt.

Heel erg bedankt allemaal dan zal ik rustig aan beginnen met bulken en dan kijken wat er gebeurd en dan had ik een klein vraagje over macros ik doe de 1gr/pound proteine en 0,4 gr/pound vet, de rest vul ik aan met koolhydraten maar met deze methode moet ik heeeeel erg veel koolhydraten eten is dit normaal of is er een beter methode om macros te berekenen want zit nu op 377 gr koolhydraten tijdens cut..

Heel erg bedankt allemaal dan zal ik rustig aan beginnen met bulken en dan kijken wat er gebeurd en dan had ik een klein vraagje over macros ik doe de 1gr/pound proteine en 0,4 gr/pound vet, de rest vul ik aan met koolhydraten maar met deze methode moet ik heeeeel erg veel koolhydraten eten is dit normaal of is er een beter methode om macros te berekenen want zit nu op 377 gr koolhydraten tijdens cut..

2-2,5g eiwit per kg
1g vet per kg

rest aanvullen met koolhydraten

2-2,5g eiwit per kg
1g vet per kg

rest aanvullen met koolhydraten

Me brekeningen zijn:
Bmr = 1727
1726*1.725= 2979+250=3229

Protein: 2.5gr per kg 145 gr 580kcal
Fat: 1gr per kg 58 gr 522kcal
Carbs: 532gr 2127kcal
Total 3229kcal

Dat word fruit en havermout eten tot de dood :')

Je kan ook wat meer vetten eten hoor, en meer eiwitten is ook niet verboden..

En wat zou je me aan raden om te doen? Gewoon niet zo op berkening eten en ietsjes meer of anders bereken

ga dan 3gr/kg eiwit en 1,5kgr/kg vet ofzo
vetten kan je makkelijk rond de 80-90gr zetten ofzo, lekker kcals vullen

ga dan 3gr/kg eiwit en 1,5kgr/kg vet ofzo
vetten kan je makkelijk rond de 80-90gr zetten ofzo, lekker kcals vullen

Dit word een stuk makkelijker want 50gr vet is erg lastig
Nu is mijn berekening dit
Bmr = 1727
1726*1.725= 2979+250=3229

Protein: 3 gr per kg 175 gr 700kcal
Fat: 1.5 gr per kg 87 gr 783kcal
Carbs: 436.5 gr 1746kcal
Total 3229kcal

Alleen word het lastig om aan die hoeveel heid koolhydraten te komen iemand advies ? Behalve fruit dextrose en havermout

Rijst, brood, aardappelen, pasta?

pleur er nog wat noten bij, is niet erg om hoog in vet te zitten, beter zelfs
zit ook wat carbs is

doe 200gr eiwit, 90gr vet en de rest carbs. zal iets van 400gr wezen? stouwen dus

pleur er nog wat noten bij, is niet erg om hoog in vet te zitten, beter zelfs
zit ook wat carbs is

doe 200gr eiwit, 90gr vet en de rest carbs. zal iets van 400gr wezen? stouwen dus

Nog bedankt las de post een beetje laat maar wat u zegt klinkt veel lekkerder en helemaal die eiwitten

Ik dacht al, anders was je redelijk buff. Maar dan zou ik lekker agressief bulken.

Hahaha was het maar zo maar ik kom van 67,7 kilo en rond 20-25% procent (snapte niks van huidplooi meter) en ik kom erg snel aan is het dan nog verstandig om agresief te bulken?

Terug
Naar boven