MuscleMeat

hoe leren vechten ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aikido is heel handig als je in een steven seagal film speelt ja. Het is echt zo homo en in RL ben je er niets mee. Muay thai/mma is hetgeen je het best kunt toepassen in realiteit.

Ieder zijn gedacht...
Meestal als ze je komen testen/pesten begint het met meestal met duwen en trekken, je hebt mijn inziens maar 1 klem nodig en daar sta je dan met je Thai boks.
MMA komt dan wel weer dichter in de buurt en ik zou daar zeker enkele technieken van willen leren. Alleen ik zou Aikido echt ni onderschatten.
En daartegenover staat Wing Chun for the win.

Ja, in de kleuterschool gaat het er zo aan toe. de marokkanen en oostblokkers van tegenwoordig geven je direct een vuist op het gezicht, daar sta je dan met je danspansjes. als je zelf weet hoe te stoten en dat je zo'n stoot kan verwachten sta je al een stuk gelijker. Met nog wat worpjes erbij als je echt aant knuffelen bent, krijg je hem op de grodn en stamp je zn gezicht gwn plat en gaat lopen => best-case scenario dat enkel mogelijk zal zijn met mma of de combinatie van verscheidene sporten gecombineerd wat dus mma is :)

er zijn zoveel goede vechtsporten, maar de basis is toch wel judo/bjj/grappling met aanvulling boksen/kickboksen.
als je dit een beetje kan, kan je het aanvullen met reality based fighting.
paar maanden aan de deur gaan staan,

en je kan je best aardig verdedigen.

aikido enzo kan je beter voor in de film laten, of voor geitenwollen sokken.

Denk je echt dat er zo'n verschil is tussen een worp of klem van Aikido tegenover bvb Judo?
En dat armen breken gedoe van Seagal is geen echte Aikido meer iets om het showgehalte omhoog te doen door er een combinatie van Kali aan toe te voegen. (Wat dan weer een mooie aanvulling is als je wilt mesvechten)
Nogmaals als je niet sterk bent kan je beter op een sport vertrouwen die gebaseerd is op techniek.
Ik heb een Goede 2 jaar Thai boks gedaan en het is zeker goed voor een basis. Maar ik vind dat je die technieken makkelijk op een maand goed onder de knie hebt en daartegenover staat dat bijna ieder degoetant ukkietje dezelfde technieken kent.

Filmpje Wing Chun en Aikido voor in de praktijk.

http://www.youtube.com/watch?v=IyPMkkpxWn8

http://www.youtube.com/watch?v=fN7yn0XOSMQ

Laatst bewerkt:
moet toegeven dat deze aikido jongen idd zijn stijl aardig aangepast heeft naar iets wat bruikbaarders. hij is ook een hele goede martial artist, erg creatief.

maar toch weet ik zeker dat er een effectievere manier is om jezelf te verdedigen.
check http://www.youtube.com/watch?v=R5yS1HYV2fI&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=yz3ZaesCyLk

probeer maar eens een animal day mee te doen, of iets soortgelijks. daar vind jij geen aikido of wing chun mensen. ook emin boztepe is altijd gevechten met freefighters uit de weg gegaan. terwijl ie naar eigen zeggen meer dan 700 mensen met wing chun in mekaar heeft getrapt

Laatst bewerkt:
@chulodogo

Met Aikido ben ik misschien een beetje bevooroordeeld mijn toenmalige trainer had minstens 6de dan in Aikido,Iaido en Jodo.

En zijn zoon en dochter waren al enkele jaren na elkaar wereldkampioen geweest in Japan. (De zoon woont daar zelfs al ettelijke jaren)

Emin Boztepe... je weet toch tenminste waarover je spreekt, is mijn gedacht 1 van de beste Wing Tsun trainers. Dat hij gevechten tegen straatvechters laat schieten verschiet ik van maar als je dat zegt geloof ik 't wel.

Punt aan de lijn is dat er niets perfect is en een combinatie van vechtkunsten je altijd beter van pas zal komen dan wanneer je je concentreert op 1 stijl. Enkel het afdoen van Aikido als "homo"sport vond ik erover en daarom dat ik er verder op in ging.

Greetz

schrijf je bij een vereninging in bvb kickboks, als ie jou vraagt of je bedoeling is om buiten te gaan vechten zeg gewoon nee. Maar een tip op elke stoot een stap naar achter nemen, en wacht tot ie weer bij je komt. Doe het namelijk achter elkaar en je gaat weg zonder schade behalve open vuisten ;)

cheers

@altbus1

geitenwollensokken of tofu happers zijn niet automatisch homos haha,

maar aikido is net als jujutsu niet verder ontwikkeld naar de westerse agressieve manier van mentaliteit.

westers jiujitsu of bjj is dat beter.

maar iedere martial art heeft ijzersterke punten idd.

de een wat meer dan de ander.

wel tof dat je onder een 6e dan getraind hebt in aikido. dan zal het niveau ook wel hoog geweest zijn. maar ik geloof dat aikido meer met zelfverwerkelijking te maken heeft dan met ordinair straatvechten. en hoe jammer ook, straatvechten is gewoon lomp, lelijk en vies.

maar heb wel respect voor martial arts hoor.

fijne pasen, grts
grts

Volgens mij hebben een paar mensen over het hoofd gezien we er bij Anderson Silva's laatste partij in z'n hoek stond als trainer.. jaja mensen Steven Seagal

Iets leer je door te doen. Dus gewoon op vechtsport gaan als je wilt leren vechten en beetje meer eten + krachtraining doen om wat breder te worden als je jezelf te dun vindt.

Vechtsport

Ik heb zelf een aantal jaren op kickboksen gezeten ben inmidels beetje begonnen met krachttraining enzo,, Maar je moet voor jezelf goed weten wat je wilt.. Volgens mij ben jij niet echt zelfverzekerd over jezelf en wil je daarom leren vechten toch? In dat geval zou ik gewoon op een vechtsport gaan waar je jezelf echt tot aangetrokken voelt. Tevens zou ik niet aan krachttraining gaan beginnen want daardoor leer je natuurlijk niet vechten.. Wat heb je eraan als je supergespierd bent en nog niet eens weet hoe je een vuist moet maken?:P Vechten gaat allemaal om techniek, snelheid en je moet kunnen incasseren. Doe gewoon wat je zelf wilt ! ;)

lol wing chun jij kijkt teveel bruce lee of nie

ik heb al heel wat gevochten. maar toen er 2 weekende terug weer een gevecht was. en er blijkbaar messen zijn afgepakt van de ''tegenpartij'' ben ik toch wel gaan nadenken... had m flink wat tikken gegeven en kwam later terug van een groot mes...

ik ga binnenkort ook beginnen aan een vechtsport. heb een paar lessen gedaan en vind het wel leuk.

vechten op straat ga ik niet meer doen. hoe goed je ook bent. als er eentje achter je staat waarvan je niet weet dat hij bij de ''tegestander'' hoort, kan een mannetje van 40 kilo je nog neerslaan. en als je eenmaal op de grond ligt krijg je zowizo een paar trappen( ik had wat schade opgelopen aan m'n gezicht haha)

1) Koop een boxbal, zo een van 30kg
2) Bekijk wat bruce lee filmpjes, of andere battles, studeer het een beetje.. (hoe slaan ze, wat doen ze 1 op 1, etc.. beetje filosofische vragen aan jezelf stellen, ''wat als'' )
3) beoefen het op je boxbal
4) Profit

Doe dit lang, en dan niet per workset, maar lang in de betekenis van, periode, jaren lang dus. Een vechtsport zelf is goed voor (basis)kennis, maar zodra je in je eentje op straat komt te staan, waar alles gebruikt kan worden (obstakels, wapens, voor- en nadeel deel van het terrein kennen), dan zal het toch vanuit je eigen instinct moeten komen.

tip; blijf rustig, blijf oogcontact houden, en je kop erbij houden.

Uuuh..jongens topic is 1,5 jaar oud.:o

1) Koop een boxbal, zo een van 30kg
2) Bekijk wat bruce lee filmpjes, of andere battles, studeer het een beetje.. (hoe slaan ze, wat doen ze 1 op 1, etc.. beetje filosofische vragen aan jezelf stellen, ''wat als'' )
3) beoefen het op je boxbal
4) Profit

Doe dit lang, en dan niet per workset, maar lang in de betekenis van, periode, jaren lang dus. Een vechtsport zelf is goed voor (basis)kennis, maar zodra je in je eentje op straat komt te staan, waar alles gebruikt kan worden (obstakels, wapens, voor- en nadeel deel van het terrein kennen), dan zal het toch vanuit je eigen instinct moeten komen.

tip; blijf rustig, blijf oogcontact houden, en je kop erbij houden.
Altijd je hoofd erbij houden. (90% slaat en schopt er op los, als je je hoofd erbij houd ben je in een voordeel. (moeilijk uit te leggen). En niet altijd oog contact houden:http://www.youtube.com/watch?v=tUIP6-84Kng&feature=channel&list=UL

---------- Post toegevoegd Wed 26 Sep 2012 om 21:28 ----------

Uuuh..jongens topic is 1,5 jaar oud.:o
Woops nu je het zegt:p

• Topic Starter Topic Starter
hahaha is idd al een lange tijdtje geleden dat ik dit onderwerp heb gestart :-) maar toch bedankt voor de reacties

Doe 'm wel dicht voor je.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven