AndroidHealthClinic

Hoe moet ik verder gaan?? #tips

Bezoekers in dit topic

BasJong

Novice
Lid geworden
24 jan 2017
Berichten
2
Waardering
0
Massa
64kg
Vetpercentage
15%
Hey allemaal,

Ik ben 17 jaar, 172cm en heb een gewicht van 64kg. Behalve dat ik op een lekker niveautje 2x in de week train met voetbal (en een wedstrijd), sport ik nu ook al een paar maanden in de gym. Sinds een paar maandsn 5x in de week. ( zondag: borst-triceps, maandag: rug-biceps, dinsdag: benen, donderdag: borst-triceps, vrijdag: rug biceps.

Nu heb ik (al zeg ik het zelf) wel een redelijk sportief lichaam om het zo maar te zeggen, maar ben ik nog lang niet tevreden en wil ik echt naar een goeie summer body.

Ik ben nu 'al' een paar maanden bezig, en ondanks de flinke vooruitgang heb ik toch niet het gevoel dat het snel genoeg gaat.

Heeft iemand enige tips over hoe ik door moet gaan (voeding, supplementen, trainingsvariatie, tijdsduur voordat je echte progressie maakt, of wat dan ook).

Zie bijgevoegde foto's voor hoe ik er nu uit zie om een beter beeld te krijgen.

Alle tips zijn heel erg welkom!

Alvast bedankt!!

image.jpeg


image.jpeg
 
bovenlichaam 2x de week en benen maar 1 x.

Neen met voetballen kweek je geen benen.
 
Niemand gaat het hier voor je voorkauwen. Verdiep je eens in de voedingssectie Voeding in de stickies staan veel tips en tricks om beter te eten. Om flinke sprongen te maken moet je vooral je eten op orde hebben.
 
Bas,

Je doet en wilt erg veel, daarom moet je het wel goed doen als je vooruitgang wil zien.

Mijn tips:
-Weinig oefeningen en weinig sets per spiergroep, concentreer je op de basisoefeningen zoals bankdrukken, triceps extensions, bent over row/pulldowns, curls, squats.
-Neem af en toe een rustdag, hierdoor schuift je schema 1 of 2 dagen op. 3x per 2 weken is ook goed.
-Lees de voedingstips hier en probeer iets vaker te eten dan je gewend was.
-Doe af en toe, vooral bij bankdrukken en squats, kortere sets van 5 reps of zo, om sneller sterker te worden.
-Als er goede bodybuilders of sterke mannen/vrouwen in je gym trainen, vraag die eens beleefd om advies of vraag of je een keer mee mag trainen. Als die zien dat jij serieus bezig bent komen ze waarschijnlijk ook zelf met hulp of advies. Persoonlijk heb ik altijd veel baat gehad bij het trainen met een (of verschillende) trainingspartner(s).

Succes,
Nico
 
-Als er goede bodybuilders of sterke mannen/vrouwen in je gym trainen, vraag die eens beleefd om advies of vraag of je een keer mee mag trainen. Als die zien dat jij serieus bezig bent komen ze waarschijnlijk ook zelf met hulp of advies. Persoonlijk heb ik altijd veel baat gehad bij het trainen met een (of verschillende) trainingspartner(s).

Succes,
Nico

Dit zeg jij inderdaad goed, gebeurde bij mij ook. Trainde opzich zelf al aardig, maar toen de puntjes op de i gezet moesten worden kwam de ervaren bodybuilder uit hun zelf met tips en trainde daarna ook snel met hun mee.

Dat soort dingen leren je echt niet alleen op dit forum!
 
Back
Naar boven