MuscleMeat

Hoe moet je 'laden' voor een wedstrijd/fotoshoot?

Ik eet alles clean, geen junkfood en voeg nergens zou aan toe. Dus als het goed is krijg ik vrijwel geen zout binnen.
Same, maar ik ga me dan behoorlijk slecht voelen bij 4+ liter, vroeger dronk ik ook 7, toen ik meer zout at.

Same, maar ik ga me dan behoorlijk slecht voelen bij 4+ liter, vroeger dronk ik ook 7, toen ik meer zout at.

Ik voel me zwaar k*t bij minder dan 8liter
Ik heb echt de hele dag een droge bek. Volgens mij moet ik ook zo veel drinken door dat mn proteine inname zo hoog ligt.

Ik voel me zwaar k*t bij minder dan 8liter
Ik heb echt de hele dag een droge bek. Volgens mij moet ik ook zo veel drinken door dat mn proteine inname zo hoog ligt.

Misschien heb je wel een droge bek omdat je nooit ergens zout bij neemt.

Wow 12 liter wat PD: dan zijn er volgens mij toch ook andere methodes.

At sjekoog: maybe wat potassium toevoegen om het water eruit te krijgen?

Als je zoals ik per dag 20 eieren eet, 6 blikken tonijn, zuivel, 4 ons groente (vochtafdrijvend), koffie addict bent en volkoren brood eet loop je de hele dag met droge slijmvliezen rond. Daarom drink ik 8 liter per dag.

Ik eet alles clean, geen junkfood en voeg nergens zou aan toe. Dus als het goed is krijg ik vrijwel geen zout binnen.

Geloof mij maar dat je ergens voldoende zout binnenkrijgt, want anders was met 12 liter per dag je hartsignaal allang stilgevallen door het uitdunnen van bepaalde mineralen in je bloed.

Enne voor de echte freaks, als je op weg bent heel gevoelig te worden voor insuline voor een gepland bounce moment met een overload snelle suikers moet je eens je water vervangen voor gedistilleerd water. ;) Wel uiterst voorzichtig zijn want 't kan snel gaan, wehehe.

• Topic Starter Topic Starter
Enne voor de echte freaks, als je op weg bent heel gevoelig te worden voor insuline voor een gepland bounce moment met een overload snelle suikers moet je eens je water vervangen voor gedistilleerd water. ;) Wel uiterst voorzichtig zijn want 't kan snel gaan, wehehe.

Alleen geen 8 liter neem ik aan :P

Geloof mij maar dat je ergens voldoende zout binnenkrijgt, want anders was met 12 liter per dag je hartsignaal allang stilgevallen door het uitdunnen van bepaalde mineralen in je bloed.

Nee hij is nog niet zwak/ziek/misselijk of dood, maar is het optimaal... een lage zoutinname en veel water (continu !)

je kan op diverse manieren laden, (let op laden kan ook je fysiek verklooien)
dmv rijst, aardappels en wat ook wel gedaan wordt zijn pannenkoeken (daar krijg ik zelf alleen pijn van in mijn buik)
biefstuk

rozijnen ed zijn leuk en lekker maar let op zijn heel erg laxerend
en met rum lijkt me lekker maar hey hou je er rekening mee dat je lichaam weinig gewent is dus dan word je snel dronken.

en wat dat water betreft....ik weet niet welke maat beker sommige hier gebruiken maar 8-12 liter kom op mensen daar geloof ik helemaal niets van....en vlak voor je wedstrijd zeker niet aan te raden....

Anders moet ik maar eens gaan bijhouden hoeveel water ik drink. Maar het is iig niet zo dat ik expres zo veel drink, ik heb gewoon echt de hele dag een droge keel. Als ik dan ff een tijdje niet kan drinken heb ik het gevoel dat ik stik doordat mn keel aan elkaar blijft plakken ofzo.

zeker dat het 12 liter is...? das abnormaal veel hoor, laat staan gezond en heeft niets van toegevoegde waarde.

dat zijn 8 flessen van anderhalve liter he.... :eek:

• Topic Starter Topic Starter
zeker dat het 12 liter is...? das abnormaal veel hoor, laat staan gezond en heeft niets van toegevoegde waarde.

dat zijn 8 flessen van anderhalve liter he.... :eek:

Dat is inderdaad een gemiddelde emmer vol ja, lijkt mij ook onwaarschijnlijk of het moet een gozert zijn van bovengemiddelde proportie...

Bij zo'n load met snelle suikers vanuit zeer lage glycogeen waarden moet je ook uitkijken dat je niet te lang denkt over energie te beschikken want door de plotselinge insuline piek wordt al die energie die zo snel voelbaar wordt net zo snel weer gedeplete waardoor je ook weer een rappe daling hebt en binnen de kortste keren weer alles om je heen slow motion ziet gaan.

Insuline gebruikers die een hypo voelen opkomen zouden ook gewoon eerst snelle suikers moeten nemen en direct erna ook wat complexe carbs voor alle zekerheid.

Anders moet ik maar eens gaan bijhouden hoeveel water ik drink. Maar het is iig niet zo dat ik expres zo veel drink, ik heb gewoon echt de hele dag een droge keel. Als ik dan ff een tijdje niet kan drinken heb ik het gevoel dat ik stik doordat mn keel aan elkaar blijft plakken ofzo.

Kwestie van gewenning, als je een tijdje minder drinkt heb je dat niet meer.

Houdt je veel vocht vast?

Kwestie van gewenning, als je een tijdje minder drinkt heb je dat niet meer.

Houdt je veel vocht vast?

Ja dat heb ik al eens geprobeerd omdat ik had gelezen dat in water nog wat kleine hoeveelheden oestrogeen kan zitten, maar ik vind het toch niet fijn om met een droge bek te moeten lopen. Ik wilde het vandaag bijhouden, maar ik ben het vergeten.

Volgens mij drink ik sowieso 6 1,5 liter flessen en als ik train nog zeker zo'n 2 liter.

Ik weet niet of ik veel vocht vasthoud, ik kan niet echt onderscheid maken tussen vet en vocht, maar het zou best kunnen.

Terug
Naar boven