Fitness Seller

Hoe ongezond is de zonnebank werkelijk?

Vitamine D dan alleen >/ ?

Oef, die ziet er lekker uit.
Maargoed - Het gaat nu ook over 1x in de 1-2-3 weken.
Is totaal anders dan jarenlang extreem in de zon liggen ;')

Ik ben niet tegen het gebruik van de zonnebank en ga zelf gemiddeld 2 keer per maand. Maar ik ga in de zomer niet de hele dag in de zon liggen bakken.

En die vrouw; zo zijn er meer voorbeelden. Volgens mij heeft deze vrouw lange tijd gewerkt achter een balie waarbij dus één deel van haar gezicht vaker werd blootgesteld aan UV-straling dan het andere deel. Zie het resultaat van de zon;) Niks mis dus met smeren in de zomer.

• Topic Starter Topic Starter

Nice, thanks voor die link.
Maximimaal 10 keer, ik denk dat ik ook hooguit 15 keer in het jaar ga.
Alleen in die zonloze maanden.

Ik ben niet tegen het gebruik van de zonnebank en ga zelf gemiddeld 2 keer per maand. Maar ik ga in de zomer niet de hele dag in de zon liggen bakken.

En die vrouw; zo zijn er meer voorbeelden. Volgens mij heeft deze vrouw lange tijd gewerkt achter een balie waarbij dus één deel van haar gezicht vaker werd blootgesteld aan UV-straling dan het andere deel. Zie het resultaat van de zon;) Niks mis dus met smeren in de zomer.

Natuurlijk ga ik niet de hele dag in de zon bakken, ik geniet met mate ;)
Gewoon een terasje pakken, dagje strand, vakantie, dat soort dingen.

Nice, thanks voor die link.
Maximimaal 10 keer, ik denk dat ik ook hooguit 15 keer in het jaar ga.
Alleen in die zonloze maanden.

Je was niet helemaal blank schreef je, geloof ik? Latino misschien?;-)
Dan is het zelfs misschien goed idd om in de zonloze maanden de zonnebank een heel klein beetje te gebruiken ivm vit D. Misschien ook een keer in het bloed laten meten. Donkere mensen hebben vaak een vit D tekort in Nederland.

Je was niet helemaal blank schreef je, geloof ik? Latino misschien?;-)
Dan is het zelfs misschien goed idd om in de zonloze maanden de zonnebank een heel klein beetje te gebruiken ivm vit D. Misschien ook een keer in het bloed laten meten. Donkere mensen hebben vaak een vit D tekort in Nederland.

Yes, ik ben latino.
Echter wel een tintje lichter dan de gemiddelde latino.
Is eigenlijk geen verkeerd idee om weer eens bloed te laten prikken.
Ben alleen het bloedprikken spuugzat, en heb het al zo vaak moeten doen de afgelopen maanden..
Laatste paar keer zelfs flauwgevallen, hahaha. Dus - Ik zal het wel even uitstellen tot over een tijdje.

Nogmaals bedankt.

Ik dacht altijd dat niet de zon funest was... maar het verbranden en uitdrogen juist. En dat is beide niet nodig onder de zonnebank

Poor boy. Zeker veel buisjes bloed tegelijk getrokken? Flauwgevallen ben ik nog nooit, maar duizeligheid heb ik wel al eens gehad.

Ja, helaas wel.
Ik heb een keer ~2-3 buisjes laten trekken en dat ging gewoon.
Maar toen moest ik op een hoop dingen tegelijk testen.
(Stoffen van medicijn, stofwisseling en alles wat er maar invloed op heeft)

Als ik het me goed herinner waren dat 6 of 8 buisjes?
Kan het me niet zo goed meer herinneren ;')

Ik dacht altijd dat niet de zon funest was... maar het verbranden en uitdrogen juist. En dat is beide niet nodig onder de zonnebank

"Door een teveel aan ultraviolette straling kan de huid rood kleuren of verbranden, het kan zelfs huidkanker veroorzaken."

Ik gok dat de UV-Straling voor huidkanker zorgt, en het uitdrogen voor een verouderde huid?

"Door een teveel aan ultraviolette straling kan de huid rood kleuren of verbranden, het kan zelfs huidkanker veroorzaken."

Ik gok dat de UV-Straling voor huidkanker zorgt, en het uitdrogen voor een verouderde huid?
Is maar net hoe je het leest, volgens mij bedoelen ze het juist in die volgorde, overtreffende trappen van elkaar.
Gematigd zonnen is niet gelijk slecht, werkt zelfs mee tegen verschillende vormen van kanker. Linkje

Yes, ik ben latino.
Echter wel een tintje lichter dan de gemiddelde latino.
Is eigenlijk geen verkeerd idee om weer eens bloed te laten prikken.
Ben alleen het bloedprikken spuugzat, en heb het al zo vaak moeten doen de afgelopen maanden..
Laatste paar keer zelfs flauwgevallen, hahaha. Dus - Ik zal het wel even uitstellen tot over een tijdje.

Nogmaals bedankt.

Sundays heeft een D-light zonnebank-lijn.
Die gebruik ik altijd in de winter. ( 1 x pw )

Neemt niet weg dat je alsnog moet smeren buiten de zonnebank om. Serieus; geen grapje en ik herhaal het liever nog een triljoen keer: SMEREN. Elke dag. Ga je niet dood. Word je ook niet lelijk.

Srsly.

ik pak elke woesdagavond de superturbobruiner (die fikt er altijd lekker in:))

ga ik nu eerder dood?
ben ik dom?
word ik ziek?

---------- Post toegevoegd Wed 6 Mar 2013 om 22:55 ----------

En je huid verouderd er sneller door. Dat vind ik een reden om niet onder de zonnebank te gaan. Ik wil mijn jong strak huidje zo lang mogelijk bewaren.

dat is wel heel gay ouwe!

een vent heeft rimpels!!! teken dat je geleefd heb

De zon is funest voor je mooie, jonge huidje. Voorbeeld van mensen die jarenlang met één deel van hun gezicht in de zon hebben gezeten zoals deze mevrouw:

zonder-zonnecreme.jpg

you wot m8 ?????

Ik zie er liever nu goed uit dan over 50 jaar.

Deze man was trouwens vrachtwagenchauffeur, waarschijnlijk heeft hij uren per dag in de zon gezeten afhankelijk van waar hij werkt. Niet echt te vergelijken met 1 of 2 keer zonnebanken van 20 minuten per week.

melatonan heb je meteen minder (tijd) zonnebank nodig

you wot m8 ?????

Ik zie er liever nu goed uit dan over 50 jaar.

Deze man was trouwens vrachtwagenchauffeur, waarschijnlijk heeft hij uren per dag in de zon gezeten afhankelijk van waar hij werkt. Niet echt te vergelijken met 1 of 2 keer zonnebanken van 20 minuten per week.

Haha, oh ja het is een vent en idd die chauffeur.

Mijn vader is 66 en die heeft nog nooit gesmeerd. Vanaf 20-58 gewerkt in de tuinbouw en als hovenier. Bijna altijd buiten in de zon dus. Maar die heeft geen zichtbare rimpel, en het hele jaar door bruin. Hij ziet er echt jonger uit dan hij is. Denk dat het per persoon dus nogal wat verschilt.

De ene zegt dat het niet zo heel schadelijk is, de andere weer wel.
Het is maar net wat je wilt lezen.

ik was laatst een keer gegaan en merkte geen verschil in kleur... toen weekje erna zelfde bank type gepakt alleen 6 minuten langer. lichtelijk verbrand. Woensdag weer die bank gepakt en merkte weer niks...

Moet ik nu binnekort gewoon weer paar minuten langer pakken of gewoon vaker gaan en zelfde sterkte/duur?

ik was laatst een keer gegaan en merkte geen verschil in kleur... toen weekje erna zelfde bank type gepakt alleen 6 minuten langer. lichtelijk verbrand. Woensdag weer die bank gepakt en merkte weer niks...

Moet ik nu binnekort gewoon weer paar minuten langer pakken of gewoon vaker gaan en zelfde sterkte/duur?

Sommige mensen worden niet bruin onder de zonnebank of in de zon...
Verbranden is zeker niet de bedoeling, dat is schadelijk.

Terug
Naar boven