XXL Nutrition

hoe sterk is een gorilla ?

Hou je vast jongens:

In Steven Arlin's boek Raw Power, stelt hij dat een gorilla 4000 pond kan bench pressen ofwel: 1818 kg.

Het absolute wereldrecord voor een geared PLer ligt op ca 550 kg meen ik.

Er zijn "ongelukjes" bekend waarbij een gorilla een auto aan een kant optilt en op de kop rolt.

Dat geloof ik zeker!

Laatste keer dat ik in een dierentuin was (Arnhem), was daar een Gorilla.
Dat beest schat ik op een 150KG/180KG, echt HUGE! :eek:
Er zat een barst in een raam (lees: 5cm dik glas), dus ik vroeg een begeleider hoe die barst daar kwam, die gaf te kennen, dat die Gorilla dat gedaan had met zn vuisten.....

Ik denk dat zelfs Bob Sapp geen barst in dat raam kan slaan, je voelt je ineens heel klein bij zo'n beest.

Er is denk ik geen Oly stang, welke niet gaat breken als zo'n aap gaat deadliften...

[afbeelding niet meer beschikbaar]

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Check hoe massief die beesten zijn, die maken echt geen grappen...

800px-Bristol.zoo.western.lowland.gorilla.arp.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Nee, die beuken je uit de tijd, je gaat niets voelen...

Wat ik me dus afvraag waar zou de grens van zo'n beest liggen kwa kracht?

Een gemiddeld mens bencht 60kg ofzo?

En het wereldrecord bench ligt op 500kg of iets dergelijks.

Dus dan zouden erook vast genetisch freaks onder de gorrila's moeten zijn, die dus tig keer sterker zouden moeten zijn, mits ze trainden.

Dus dan zouden erook vast genetisch freaks onder de gorrila's moeten zijn, die dus tig keer sterker zouden moeten zijn, mits ze trainden.

king kong hé

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

wat mij ook verbaast is dat ze zo'n menselijke gezichtsuitdrukkingen hebben!! Bovenstaande doet me direct aan RichardV denken!

Denk eerder dat de gemiddelde man zo'n 75KG bencht, een Scot Mendelson (WR RAW) drukt 325KG, dus zonder al die tuigjes en pakjes..
Dat is dus factor X 4

Als zo'n aap dus 2000KG kan benchen, en zijn progressie zou ongeveer hetzelfde zijn met de training, als dat van ons, dan zou hij in theorie wel 8000KG kunnen benchen.

Ben benieuwd hoe een aap op roids, er uit komt te zien! :eek:

Denk eerder dat de gemiddelde man zo'n 75KG bencht, een Scot Mendelson (WR RAW) drukt 325KG, dus zonder al die tuigjes en pakjes..
Dat is dus factor X 4

Als zo'n aap dus 2000KG kan benchen, en zijn progressie zou ongeveer hetzelfde zijn met de training, als dat van ons, dan zou hij in theorie wel 8000KG kunnen benchen.

Ben benieuwd hoe een aap op roids, er uit komt te zien! :eek:

Een aap on roids inderdaad, zou wel aardige hoge dosering moeten hebben denk ik, of zouden zijn testwaardes niet veel hoger liggen?

Geen verstand van, maar dat hoeft er eigenlijk niets mee te maken hebben!
Kleine mannen hebben soms hoge test-levels, terwijl andere grotere mannen weer lagere waardes hebben, het zegt dus niet alles..

Is meer de lichaams-samenstelling!

HEb vele jaren terug al eens gelezen dat ze een test met een gorilla hadden gedaan met een olympische halter die 1000kg woog....
De gorilla tilde de halter moeiteloos vrij van de grond en ze stelden toen dat die wel zo'n 2ton moest kunnen tillen...

Moeilijk te zeggen, laatst zag ik op tv een reportage over chimpansees. Daar zei men dat een chimpansee 3x zo sterk was als de mens.

Nu, als ik een kameraad neem die niet aan krachtraining doet en ik laat die een setje bankdrukken weet ik zeker dat hij niet meer als 40 kilo drukt. Ik druk 125kg max dus ik ben 3x zo sterk als mijn kameraad.

Ben ik dan zo sterk als een chimpansee? moeilijk te zeggen, eerlijk gezegd denk ik dat die beesten oersterk zijn...

Hahaha moeilijk te zeggen. Een chimpansee wint het van een Sumo van 175 kilo. Je zal niet in de buurt komen. Not a chance.

Ik denk toch dat een chimp niet veel squat. Die benen van die aapjes zijn echt waardeloos, amper 40cm schat ik.

In een gevecht ben je natuurlijk op voorhand verloren tegen die beesten. Ze zijn killers, zijn sneller, motorisch begaafder, kunnen meer pijn verdragen, sterkere botten, compactere schedel, veel grotere UB-strength, bijten, krabben en het ergste van alles; ze proberen je ballen er nog eens af te rukken ook. Je bent dus aardig genaaid als zo'n beest het op je gemund heeft, ik moet er niet aan denken.

Ik denk dat Chimps ook geweldige doelmannen zouden zijn als je ze dat kan leren, maar dat kan niet. Dus deze discussie gaat nergens over...

HEb vele jaren terug al eens gelezen dat ze een test met een gorilla hadden gedaan met een olympische halter die 1000kg woog....
De gorilla tilde de halter moeiteloos vrij van de grond en ze stelden toen dat die wel zo'n 2ton moest kunnen tillen...

Misschien hebben ze bij de bouw van de piramides in Egypte ook wel gebruik gemaakt van gorilla's? ??? :p

Ik denk toch dat een chimp niet veel squat. Die benen van die aapjes zijn echt waardeloos, amper 40cm schat ik.

In een gevecht ben je natuurlijk op voorhand verloren tegen die beesten. Ze zijn killers, zijn sneller, motorisch begaafder, kunnen meer pijn verdragen, sterkere botten, compactere schedel, veel grotere UB-strength, bijten, krabben en het ergste van alles; ze proberen je ballen er nog eens af te rukken ook. Je bent dus aardig genaaid als zo'n beest het op je gemund heeft, ik moet er niet aan denken.

kracht zit niet alleen in cm omvang hoor............
:roflol:

kracht zit niet alleen in cm omvang hoor............
:roflol:
Het heeft er toch mee te maken. Als die chimpansee dikkere poten heeft dan zal hij ook meer squatten. Ik betwijfel of zo'n chimp echt brute kracht heeft in zn benen.

De chimpansee is een grote, sterke aap met een gedrongen lichaamsbouw. Een volwassen chimpansee heeft een kop-romplengte van 63,5 tot 90 cm, een schouderhoogte van 100 tot 179 cm en een lichaamsgewicht van ongeveer 26 tot 70 kg. Vrouwtjes wegen gemiddeld 30 kg, mannetjes 35 kg. Hij heeft lange armen die tot 2,7 m kunnen wordt uitgespreid. De schouders en armen van een chimpansee zijn zeer gespierd, veel sterker dan die van de mens. De benen zijn daarentegen vrij kort. Het gezicht heeft een smalle neus, diepgelegen ogen, opvallende wenkbrauwbogen, grote, ronde oren, een brede bovenkaak en smalle lippen.

bron; wikipedia.

Laatst bewerkt:
sinds wanneer is kort zwak ? ze zouden veel moeten kunnen squatten aangezien de korte ROM :p

sinds wanneer is kort zwak ? ze zouden veel moeten kunnen squatten aangezien de korte ROM :p

Over het bovenlichaam wordt gezegd dat het sterker is als dat van de mens. De benen zijn gewoon kort en wordt verder ook niks over gezegd, dus ga ik ervan uit dat het ook niet veel bijzonders is. Ik ben er bijna zeker van dat ze qua kracht ook niet zoveel voorstellen.

Terug
Naar boven