MuscleMeat

hoe sterk is een gorilla ?

Date: Fri Jul 13 13:57:12 2001
Posted By: Thomas M. Greiner, Assistant Professor of Anatomy / Physical Anthropology
Area of science: Zoology
ID: 994696844.Zo
--------------------------------------------------------------------------------

Would a gorilla be stronger than a strong man of the same weight?

Comparison questions like this are fun to think about, but they are
impossible to answer in any absolute sense. There are too many variables
to consider. Here are a few:

A typical adult male gorilla weighs about 350 lbs (175 kgs). Although some
people have certainly obtained this weight, they were never the trained
athletes you would want to have compete against the gorilla. One the other
hand, if you used a underweight gorilla that is down to the weight of
human athletes, you would either have a juvenile gorilla or one that was
quite sickly. Any way you want to put this contest together based upon
body weight, either the human or the gorilla would not be fair example of
their species.

Another problem is what do you mean by strong? Most human strength
activities, such as weight lifting, involve a degree of skill as well as
strength (that is why they are still considered to be athletic contests).
It wouldn’t surprise me if a human could bench press more weight than a
gorilla (if you could even get a gorilla to try it), but that very same
gorilla would probably be able to tear the arms off that very same human.

A general principle in biology is that the basic unit of muscle activity
(the sarcomere) is pretty much the same in all animals. That means that
the muscle of any animal is just as powerful as the muscle of any other
animal. What differs between animals is how the sarcomeres are arranged,
and how many of them are dedicated to a particular action. This is a
difference of biomechanics. By way of comparison, you could put a 500
horsepower engine in a race car and in a tractor. The engine in both
vehicles is equally powerful. However, the tractor uses that power to pull
heavy objects but not to go fast, while the race car uses that power to go
fast but it cannot pull much weight. So, the two vehicles are just as
powerful, even though there is no way to compare their performance. Your
human and gorilla comparison would produce a similar result. The two
creatures may be equally powerful, but they are completely unequal in
their abilities.

(Re: would a gorilla be stronger than a world strongest man of the same weight)

Al eens bij stilgestaan dat die chimps zonder aanloop gemakkelijk 3a4 meter hoog kunnen springen?? Al kun jij 300kg squatten, dat zal je nooit lukken.... :rolleyes:
Ze kunnen geen 3a4m hoog springen, hooguit 1.5m. Daarbij wegen ze zelf ook nog eens gemiddeld 35kg en zijn ze explosiever. Explosiviteit staat ook helemaal niet gelijk aan kracht.

Hoe sterk is de eenzame fietser die kromgebogen over zijn stuur tegen de wind zichzelf een weg baant?

Wat ook interessant is: Een gorilla eet alleen planten...waardoor hij eigenlijk nooit echt ****in huge kan worden...maar omdat hij zo'n grote ballen heeft en heeel veel test afgeeft wordt hij zo groot...
Of de grootte van de teelbal een rol speelt weet ik niet. Je gaat testosteron produceren omdat de hypothalamus de hypofyse GnRH stuurt, die dan weer FSH en LH afgeven aan de testes. Bij de gorilla zullen er meer FSH en LH aankomen en dus meer test geproduceert worden. Naast planten eet hij ook een pak insecten, die véél meer eiwitten bevatten dan elk stuk vlees!

grappig wel, hoe snel zijn die beesten niet :eek:

Volgens mij is dit een dominant/agressief mannetje dat afgestrafd wordt door een bende wijfjes wegens poging tot verkrachting? :D

Dat geloof ik zeker!

Laatste keer dat ik in een dierentuin was (Arnhem), was daar een Gorilla.
Dat beest schat ik op een 150KG/180KG, echt HUGE! :eek:
Er zat een barst in een raam (lees: 5cm dik glas), dus ik vroeg een begeleider hoe die barst daar kwam, die gaf te kennen, dat die Gorilla dat gedaan had met zn vuisten.....

Ik denk dat zelfs Bob Sapp geen barst in dat raam kan slaan, je voelt je ineens heel klein bij zo'n beest.

Er is denk ik geen Oly stang, welke niet gaat breken als zo'n aap gaat deadliften...

[afbeelding niet meer beschikbaar]

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik heb het zelfs een keertje zien gebeuren. Een gorilla sloeg gewoon een barst in de ruit voor onze neus..

Wat ook interessant is: Een gorilla eet alleen planten...waardoor hij eigenlijk nooit echt ****in huge kan worden...maar omdat hij zo'n grote ballen heeft en heeel veel test afgeeft wordt hij zo groot...

een gorilla heeft kleinere ballen dan ons.. Was laatst eens op discovery. Best wazig idd.:rolleyes:

Ze HeBben WeL GrOtERe pI3m0L & BaLLeN DaN BoDyBuiLd3Rs, HooR..

As a general rule, an animal's penis is proportional to its body size, but this varies greatly between species — even between closely related species. For example, an adult gorilla's erect penis is about 4 cm (1.5 in) in length; an adult chimpanzee, significantly smaller (in body size) than a gorilla, has a penis size about double that of the gorilla. In comparison, the human penis is larger than that of any other primate, both in proportion to body size and in absolute terms.
Penis - Wikipedia, the free encyclopedia

We zijn dan wel niet zo sterk, maar we hebben toch een langere...

Zoals sommige al zeiden zullen chimps en gorilla's de meeste lifts waarschijnlijk toch niet kunnen doen vanwege andere bouw etc. als je ze het kon leren...

Zou anders zeker cool zijn, want chimps vallen volgens mij toch wel redelijk wat te leren

Zoals sommige al zeiden zullen chimps en gorilla's de meeste lifts waarschijnlijk toch niet kunnen doen vanwege andere bouw etc. als je ze het kon leren...

Zou anders zeker cool zijn, want chimps vallen volgens mij toch wel redelijk wat te leren

haha die hebbek ook al gezien, best grappig :p

Bij de gorilla zullen er meer FSH en LH aankomen en dus meer test geproduceert worden.

Naast planten eet hij ook een pak insecten, die véél meer eiwitten bevatten dan elk stuk vlees!

Ik heb eens een docu gezien op Discovery, er werd volgens mij beweert dat ze zelfs minder test dan ons produceren!
Maar dit weet ik niet meer 100% zeker..

Een Gorilla hoeft misschien niet eens zoveel eiwitten te eten in verhouding tot ons, misschien groeien die apen wel op een beetje planten???

Wat ik wil zeggen, een aap heeft niet dezelfde factoren als wij nodig om te groeien, met minder Test en minder eiwitten kunnen ze nog steeds veel groter/sterker dan ons zijn.

Idd, zal wel puur genetisch zijn...

zo'n beest heeft de kracht van 20man. als je het soms ook ziet hij trekt zich zonder moeite met 1 arm op en dat weegt dan al iets van 180kg. ook heeft ie hele sterke kaakspieren met meer bijtkracht dan een stierhaai. die bijt gewoon in een keer je hand eraf als hij wil. zag ze ook wel es vechten op discovery toen tilde een gorilla een boomstronk van 600kg zonder moeite boven zijn hoofd en gooide die 6 meter ver op een andere gorilla.

misschien een keer iemand muteren met een gorilla.:p

en dan ff niet opletten en je bent geplet :D

Terug
Naar boven