MuscleMeat

Hoe train ik explosieve kracht?

Box Squats
Box Jumps
Olympische shizzle zoals (hang) Cleans
paused bench press (moet behoorlijk explosief zijn om het gewicht uit stilstand van de borst weer in beweging te krijgen)

Dit is geen absolute lijst, maar het is wel iets wat bij ietwat heeft geholpen. Voorheen was ik totaal niet explosief. Nu is het redelijk, maar nog steeds niet geweldig.

waarvoor? boksen etc? of sprinten en atletiek enzo?

• Topic Starter Topic Starter
voor American Football en trouwens ik ben 15 dus bepaalde oefeningen zullen nog niet mogen

Nice, welke positie speel je?
En ja je mag alle oefeningen al doen.

Als ik jou was zou ik eerst m'n stats ff aanpassen :cool:

Ik zou niet gelijk beginnen met expoliviteit trainen aangezien je waarschijnlijk weinig ervaring hebt en dus snel blessures op kunt lopen. Begin eerst met wat 'standaart' oefeningen die meerdere spiergroepen pakken en dus minder/geen isolatie oefeningen doen, denk aan:

- bankdrukken
- squatten
- military press
- opdrukken
- etc.

Als je de techniek dan goed onder controlen hebt, kun je gaan focussen op explosiviteit.

succes

Laatst bewerkt:
Zoals iedereen al zegt is inderdaad basis oefeningen.

Tire flips (helpt ook goed en is de bom voor conditie)
Prowler of car push (zo snel mogelijk, sprinten. De auto van je vader effe duwen of zo ;) )
Clean & jerk (op reps en de ééne week op kracht )
Snatch en one arm snatch
Truck pull (als het mogelijk is, of moet je hier effe horen waar je het kan of opnieuw de wagen van je vader :D )

Deze oefeningen zullen je zeker alles geven wat je nodig hebt zeker voor American football/ruby (wou dit vroeger ook doen daar mee weet ik over wat ik spreek)

Wat Jimmy zegt, vergeet sprinten en plyometrie niet... (als je met plyometrie gaat beginnen als je 20 kilo zwaarder bent, ga je het niet meer trekken..)

http://www.defrancostraining.com/index.php

Coach die voornamelijk gericht is op american footballers, geweldige manier van trainen ! lees deze site door kijk de film en je kunt de komende paar jaar er tegen aan :thumbs:

Zware squats, gewoon zware compounds will do the trick.

waarvoor? boksen etc? of sprinten en atletiek enzo?
ik wil je verder niet tegnspreken. ik vraag me af of dat echt heel veel uitmaakt voor welke sport het is. ik denk dat iedere atleet tijdens zijn of haar eigen sport gewoon specifiek moet trainen. en de algemene explosiviteit en kracht wordt dan gedaan zware compunds. de 2 fijnste oefeningenvoor echt explosiviteit vind ik power clean en push press. of zit ik er nu naast?

Terug
Naar boven