AndroidHealthClinic

Hoe train jij je buikspieren ?

SideShow

Competitive Bodybuilder
Waardering
1
Lengte
1m96
Massa
90kg
Vetpercentage
13%
Hallo

Hoe train jij je buikspieren ? Welke oefeningen, hoeveel keer per week, hoelang, hoeveel sets en reps ? Ik ben hier een schema aant maken, en ik denk van 5 tot 6 keer per week te doen, ongeveer 15 minuten ???

Greets

Waaaaaat? Zo vaak?

Ik doe ze twee keer in de maand ofzo, verschillende oefeningen. Vooral bij crunches is het goed (vind ik) om af en toe een paar seconden statisch aan te spannen. Verder doe ik schuine buikspieren met een machine, maximaal gewicht, setjes van 20. Nadeel: Je krijgt er dikke schuine buikspieren van. Leuk als je in een ingewikkeld standje ligt te klooien, maar esthetisch is anders. Verder loop ik regelmatig met een getrainde buik rond na allerlei oefeningen die er bepaald niet voor bedoeld zijn. Maakt het uit. Het ziet er zo goed uit, dan hou ik het ook zo. Volgens mij zijn er meer mensen die zo over hun buikspieren denken....?

• Topic Starter Topic Starter
mja 6 keer is prolly wel teveel idd, maar ze zeggen dat je buikspieren toch nie kan overtrainen :s

1 keer in de week..
3*35 crunches met zon ab-coach toestel
3*15 met de abdominal
3*12 side bends (of hoe het ook heet)

owkee geen 6 keer dus :D

ik doe ze 4x in de week, oefening per keer en dan tussen de 10 en 15 herhalingen.

train ze op dit moment helemaal niet. Toen ik het nog wel deed, gewoon 3 setjes sit-ups met gewicht op m'n borst, daarna 3 setjes leg raises en dan afsluiten met cable side bends, ook 3 sets.

k, ik ga dan iets van 2 keren in de week doen, sit-ups, leg raises en side bends

danku voor deze nuttige info allemaal :bow:

ik train ze 2x per week crunches voor de rechte en zijkanten van abs
en lying leg raises werkt zeer goed.

SideShow zei:
Hallo

Hoe train jij je buikspieren ? Welke oefeningen, hoeveel keer per week, hoelang, hoeveel sets en reps ? Ik ben hier een schema aant maken, en ik denk van 5 tot 6 keer per week te doen, ongeveer 15 minuten ???

Greets

2x/week

Atrainer's Ab crunch 3sets
rotary torso 1set

2x/week

oefeningen roteren telkens

sets en reps zijn iets van 4x4

Ik train ze meestal 2keer de week (=het maximum voor mij)

Wissel af in oefeningen en in volgorde:
bv. 3x10 hangende leg raise
3x20crunches met voeten op een bankje

of crunches met gewicht 3x12
4x15 leg raise op bankje

doe soms ook min of meer dropsets:
Zet het bankje voor buikspieren op hoogste (schuine bank) zodat het het moeilijkste is en doe dan bv 15herhalingen, zet het vervolgens iets lager en doe direct terug 15 herhalingen enzoverder... ongeveer 4 keer laten zakken...

Waarom doen jullie allemaal side bends ?
Lijkt me toch een spiergroep die je liever niet teveel ontwikkeld ziet (net als je kont :p)

Moen zei:
Waarom doen jullie allemaal side bends ?
Lijkt me toch een spiergroep die je liever niet teveel ontwikkeld ziet (net als je kont :p)

ontwikkelde obliques is een pluspunt voor je fysiek.

M4yD4y zei:
ontwikkelde obliques is een pluspunt voor je fysiek.

Dat weet ik nog zo ni, veel groter ga je ze nooit krijgen dus uiteindelijk maakt het ni veel uit maar het is een regio waar je beter massa kwijtraakt als wint als je een mooi x-frame wilt

Terug
Naar boven