MuscleMeat

Hoe train jij je buikspieren ?

Hi Thorwulf:

Verbaasd ? Toen ik ( lang geleden ) als jonge kerel bodybuilding deed, werd mij in die club voorgehouden dat men ELKE dag buikspieren mocht ( mag ?) trainen, omdat men deze niet kan overtrainen ( zeiden ze me) en zeiden ze ook dat het een goede opwarmer is. Maar ja, misschien is men na al die jaren nadien tot andere vaststellingen gekomen.
Train ze gerust 3 tot 4 keer per week, bvb: 1 dag keihard buik trainen, 1 dag ze laten rusten,dag 3 opnieuw,weer een dag rust, en zo verder.
Natuurlijk als je die zeer sterk uitkomende buikspieren massief wilt, zoals de top guys, ( daar ken ik momenteel nog niks van :( ), dat zullen dan de " compatitive men " je moeten uitleggen. Wat ik je hier voorstel is voor een STERKE en PLATTE buik.

Good luck,

Chris.

Edited vanwege een typo.

Laatst bewerkt:
Echt op gewicht trainen doe ik niet, ik ben ook van mening dat je daar echt niet die sexy buik van krijgt. Gewoon heel veel en lang crunches om een keiharde buik te krijgen, die vorm zit er toch wel in.

mock zei:
Echt op gewicht trainen doe ik niet, ik ben ook van mening dat je daar echt niet die sexy buik van krijgt. Gewoon heel veel en lang crunches om een keiharde buik te krijgen, die vorm zit er toch wel in.

Een beetje gewicht kan heus geen kwaad. De buikspieren zijn echter niet vergelijkbaar met bv. een biceps. Een biceps kan van niks echt huge worden terwijl de abs nooit daverend groot zullen worden (zou erg lelijk zijn)

Als ik het voel branden, weet ik dat het goed is!
Maar dat wordt naarmate je buikspieren sterker worden steeds lastiger, vooral gewone crunches kan ik wel uren doen. Aan het begin deed ik 40crunches en toen brande het al, toen het te lang begon te duren deed ik die schuine bank, en dan flink schuin dat je hard tegen de zwaartekracht omhoog moet.
En nu ben ik weer bezig met crunchen, maar dan met gehurkte benen gekruist in de lucht (weet niet hoe je die oefening noemt) en dan brand al wel aardig gauw.

Doe nu meestal 4x buikspieren (niet zo intensief dus) waarvan 1x alleen schuine buikspieren.

Var zei:
Maar dat wordt naarmate je buikspieren sterker worden steeds lastiger, vooral gewone crunches kan ik wel uren doen. Aan het begin deed ik 40crunches en toen brande het al, toen het te lang begon te duren deed ik die schuine bank, en dan flink schuin dat je hard tegen de zwaartekracht omhoog moet.
En nu ben ik weer bezig met crunchen, maar dan met gehurkte benen gekruist in de lucht (weet niet hoe je die oefening noemt) en dan brand al wel aardig gauw.

Doe nu meestal 4x buikspieren (niet zo intensief dus) waarvan 1x alleen schuine buikspieren.

Een echte brand oefening voor de abs is een soort rope pulldown waarbij je een crunch beweging maakt. Deze doe ik altijd knielend met flink wat KG's .. dat zet ze echt in de fik :D

ik gebruik dandyman's schema, maar soms doe ik alleen ff een paar setjes crunches, werkt goed voor mij! kom net terug uit italie trouwens:)

Een spier die brandt = een spier die groeit ?

Vandaag weer iets bijgeleerd.

Wilde ik eerst ook tikken, maar ik dacht: "ik ben de laatste tijd al niet meer zo lief in mijn posts", dus heb ik het weer gedelete.

Ben blij dat jij nu even de klootz@k bent :D

Ik mag gemeen zijn, ik moet de komende maanden gaan trainen zonder dat ik er een grammetje spiermassa van kan verwachten. Moet ik toch op iemand afreageren ? :D

Var zei:
Dit onder andere.

Dus ofwel wil je zeggen dat het goed is omdat je spier ervan gaat groeien.

Ofwel wil je zeggen dat het goed is omdat je er vet door verbrand.

Andere mogelijkheden zijn er niet, dus ik nam aan dat je op het eerste doelde. Dus eigenlijk zeg je het toch ?

Sorry als ik even geen tact heb, maar ik vind het frappant dat het high reps gedoe hier weeral opduikt, en dat ineens iedereen er weer voor verkocht is.

Als ze gaan branden, weet ik dat ze goed aangepakt worden. Dat je abs dan groeien (in hoeverre dat kan) zal dan inderdaad wel logisch zijn, aangezien je ze goed trained, dat ze groeien door het branderige gevoel zelf lijkt me sterk..

een maat van mij heeft een aantal jaren elke dag 1 set crunches gedaan...
ja ik weet het, hij had er ook geen flauw benul van hoe het wel moest...
maar een prachtige buik die hij nu heeft!
heel mooi lange buikspieren, smalle taille, knetter ripped!
en daarboven, beachboy als hij is, een paar mooi volle t**ten van de set pushups elke dag die hij ook deed...damn...echt een foute training maar goed, hij zag er op z'n 15e al 10x zo goed uit als z'n leeftijdsgenoten die nog met 25 cm armpjes rondliepen..

ben in de eerste plaatst ook begonnen omdat ik mezelf zo slap vond(wel redelijk goede beenconditie, trap 12,5 in de shuttle run) en omdat ik zag hoe mooi hij eruit zag, rugspieren, tsss, ik wist niet eens dat die er zaten:D

maar ik ben nu hard op weg om hem ook aan de voorkant in te halen!
langzaam maar zeker ga ik de goede kant uit, en ik zal er komen ook:)
vorige week in italie kreeg ik een paar opmerkingen van m'n pa, 'zo ja het is duidelijk te zien, het verschil met vorig jaar zomer' 'ja je begint al aardig gespierd te worden' enz enz, hij heeft er geen verstand van natuurlijk maar zulke opmerkingen doen me wel goed.

hij maakt nu ook regelmatig wat setjes barbell curls en upright rows met m'n barbell, wel cool:D

maar goed, lang genoeg geleuterd, hopelijk sta ik er volgend jaar zomer een beetje mooi bij met 10kg schone massa extra:) hoe meer ik over trainen lees en lul hier op het forum, hoe meer zin ik heb om weer te knallen...

morgen!

1 x per week 3 setjes van 20 herhalingen ofzo, benen vastklemmen en bovenlichaam optrekken

Hi Adema, nog even langs hier...

Wat betreft de halters, ik ben daar VROEGER en tot nu nog, mee gestopt met meerdere gewichten te gebruiken. Om volgende reden: ik heb slechts twee barretjes om steeds van gewichten te wisselen. Ik had er eens bijgekocht, met puntjes geribd met slotjes aan,maar dat komt steeds los, met onstabiliteit als resultaat ( made in China... :rolleyes: ), de schijven heb ik nog natuurlijk. Ik train m'n biceps met die vaste halters, 12 kilo per halter.
Ik weet niet goed waar ik fatsoenlijke barretjes kan kopen :( . Het is niet alleen vervelend en tijd verspillend, maar het beshadigt steeds de beide barretjes omdat het steeds putjes erin maakt ( vijs aan en los schroeven met sleuteltjes )

Daarom train ik thuis alleen met halters,mijn bicepsen.

Read ya,

Chris.

Terug
Naar boven