Fitness Seller

Hoe train jij je buikspieren ?

Je abbs zijn ook gewoon spieren die je moet trainen dus net zoals alle andere spieren 1 keer in de week ermee tegenaan !

Moen zei:
Dat weet ik nog zo ni, veel groter ga je ze nooit krijgen dus uiteindelijk maakt het ni veel uit maar het is een regio waar je beter massa kwijtraakt als wint als je een mooi x-frame wilt

external obliques trainen zorgt niet voor een verbreding van de buikstreek.

Kijk naar dexters jackson zijn buikspieren, die ronding heeft te maken (naast een goed dieet) met het trainen van de obliques.

machine crunch met 1 hand(+/-40kg)2sets
met 2handen 1/2sets(70kg)
legraises(2/3sets)12/15x doe ze wel traag want als ik ze snel doe voel ik nix
ALS ik crunch dan met n gewicht op mn borst.
oja, 1x per week

1 keer per week hardcore crunchen met gewichten achter het hoofd. Tot het uiterste gaan en ze worden ripped, geloof me. :)

als ik zin heb, wat zelden is.

Dan doe ik meestal crunches with body of bench (ook op die manier side crunches), russian twists, pauze crunches (5 met 5 seconden rust en dan 5 gewonen reps = 1 rep), iron inch, killer crunches, squat op decline bench en even blijven zitten en ze goed opspannen, hangng hip raises.

Je kan je buikspieren meerdere keren trainen (je kan alle spieren meerdere keren trainen trouwens denk maar aan HST, DFHT, S.A.I.S, ....) Maar als je voldoende compound oefeningen doet (bv. Squat, deadlift, bent over rows, ...) zullen je buikspieren wel onder genoeg isometrische stress te komen staan.

Ik heb ze pas getraint omdak wat last had van m'n schouders, en ik m'n borst-tri training deed inkorten.

maar normaal train ik ze niet en heb ik toch een mooie 6-pack

Midian zei:
Maar als je voldoende compound oefeningen doet (bv. Squat, deadlift, bent over rows, ...) zullen je buikspieren wel onder genoeg isometrische stress te komen staan.

isometrische stress alleen is niet voldoende.

als Pl-er zou je ze zeker geregeld moeten trainen... erector spinae <> rectus abdominis

Sinds kort 4x per week, laag gewicht, high reps (6x30)
Motivatiefactor 0, maar met wilskracht kom je een heel end.

Ik train ze niet.
De spierpijn in mijn buik is voor mij voldoende bewijs dat zware squats, rows, dips en chin-ups de buikspieren ook behoorlijk belasten.

Ik doe 1 x per week 1 massa oefening 20-12-10-8-6.
Maar mijn sixpack komt volgens mij door de compound oefeningen.
Maar zo af en toe de abs goed laten schikken kan nooit kwaad natuurlijk.

Zie veel mensen eindeloos buik doen op de gym en dan denk ik snappen die oelewappers nou nog niet dat je niet plaatselijk vet kan verbranden.

Nu in de cut 2 keer per week. In de bulk 1 keer in de 2 weken.

dag 1:

knee raises 15-12-10
decline weighted sit ups 15-12-10
Side bents met barbell 15-12-10

dag 2:

Cable crunches 3x25
Machine crunches 3x25
side bends met dumbbell 3x25

M4yD4y zei:
isometrische stress alleen is niet voldoende.

als Pl-er zou je ze zeker geregeld moeten trainen... erector spinae <> rectus abdominis

Ik heb hier een verschil van mening, als ik een Russische squat routine doe is er gewoon geen plaats meer voor buikspieren en ik heb er voldoende kramp in door te squatten alleen (ja ik weet dat krampen geen idicator zijn). Dan is overhead squats nog eens de beste kern oefening dat er is, ik vind dus dat je er best rond kan. Zerchers squats, sldl, squat, overhead squats, .... die oefening geven me genoeg stress op mijn buikspieren om een aardig gewicht te squatten of zonder stabilisatie problemen. Op de overhead squat kan ik 85 kg voor 5 reps wat ik toch als een aardig gewicht vindt.

Midian zei:
Ik heb hier een verschil van mening, als ik een Russische squat routine doe is er gewoon geen plaats meer voor buikspieren en ik heb er voldoende kramp in door te squatten alleen (ja ik weet dat krampen geen idicator zijn). Dan is overhead squats nog eens de beste kern oefening dat er is, ik vind dus dat je er best rond kan. Zerchers squats, sldl, squat, overhead squats, .... die oefening geven me genoeg stress op mijn buikspieren om een aardig gewicht te squatten of zonder stabilisatie problemen. Op de overhead squat kan ik 85 kg voor 5 reps wat ik toch als een aardig gewicht vindt.

85kg overhead squat? nice nice :D

Heb ze geprobeerd een tijdje, maar kon het zelfs met een bezemsteel moeilijk uitvoeren... Ga ze over een tijdje opnieuw proberen (ben in het algemeen nochtans redelijk flexibel)

zware ab crunch aan pullover machine is een must

M4yD4y zei:
85kg overhead squat? nice nice :D

Heb ze geprobeerd een tijdje, maar kon het zelfs met een bezemsteel moeilijk uitvoeren... Ga ze over een tijdje opnieuw proberen (ben in het algemeen nochtans redelijk flexibel)

zware ab crunch aan pullover machine is een must

Het is vooral techniek het squatten zelf is het probleem niet :)
het voelt wel raar aan in het begin

3 a 4x in de week. 20 reps per setje. en dan 6 setjes per training. Ben nog aan het experimenteren met de buikspieren. Heb ze hiervoor nooit getraind en dat werkte voor geen meter zag ik tijdens en na het cutten :x

Waarom is M4yD4y gebanned???

Zal toch zeker niet.. :?

vaag joh

Ik ben nog maar pas mod en klikte per ongeluk op de foute knop :o

ik ben een jaar lang bezig met mijn buik en deed eerst elke dag oefeningen ervoor daarna 2 x per week daarna 1 x per week maar niks lijkt te helpen
doe crunches verzwaarde crunches schuine crunches etc. stuk of 4 oefeningen ervoor
enige dat helpt ( bij mij tenminste is fietsen. in vet% zakken dus. dan zie je ze na een tijdje vanzelf!)

Terug
Naar boven