- Waardering
- 699
- Lengte
- 1m74
- Massa
- 101kg
- Vetpercentage
- 10%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
een beetje te veel van het goede lijkt me..
voor zo'n kleine spiergoep. Bijv heel veel presses terwijl je je schouders al bij borst enzo al belast. Voordeel is wel dat je schouderspieren snel kunnen herstellen.
voor mij werkt het wel,ik doe trouwens voor alle spiergroepen veel sets.DAn is de pomp veel beter

Grappig dat er nog altijd mensen zijn die shrugs doen voor hun schouders. Ik doe ze meestal voor mijn upper traps.
Specifieke schouderoefeningen
Overhead 85%
Lateral raises 5%
Rear delts raises 10%
Daar komt nog bij bankdrukvarianten, rows, pulldowns.
En upper traps train jij dan samen met de rest van je rug?
Ik denk dat veel mensen shrugs bij schouders doen omdat rear delts al vaak met rug wordt getraint en anders wordt het wel een hele volle boel
En mischien behind the beck press aan het eind als ik nog energie over heb

En upper traps train jij dan samen met de rest van je rug?
Ik denk dat veel mensen shrugs bij schouders doen omdat rear delts al vaak met rug wordt getraint en anders wordt het wel een hele volle boel

Klopt, Military Press is de staand uitgevoerd met de hielen tegen elkaar en knie op slot om iedere vorm van smokkelen uit te sluiten. In praktijk is er dus haast geen mens die deze oefening nog doet![]()
Overhead press is een afgeleide van The Press, een voormalig Olympische lift. Het woord overhead is in de loop der tijd toegevoegd om verwarring met de nieuwe press, het veel populairdere Bench Press te voorkomen. Echter in de volksmond wordt de naam "Overhead" gebruikt voor alles wat je boven je hoofd drukt. Wanneer er geen sprake is van smokkelen plaatst men dan ook het woord "strict" voor overhead. Datzelfde gaat ook op voor Military Press, over verloedering gesproken..

Waarom?
1 pull down/chin variant
1 row variant
1 shrug voor bovendeel traps
1 oef voor de erector
1 oef voor de achterkant schouders
Met 5 oefeningen train je dan je gehele rug. Niet veel als je nagaat dat sommigen menen er 4 te moeten doen voor een kleine groep als borst.