XXL Nutrition

Hoe trainen jullie je schouders?

MP, Arnoldpr. en b.o sideraise.

In nieuw schema worden ze weer anders aangepakt.:)

Laatst bewerkt:
Overhead press
Lateral/side raises
Rows

Grappig dat er nog altijd mensen zijn die shrugs doen voor hun schouders. Ik doe ze meestal voor mijn upper traps.

Specifieke schouderoefeningen
Overhead 85%
Lateral raises 5%
Rear delts raises 10%

Daar komt nog bij bankdrukvarianten, rows, pulldowns.

Military press
Seated db shoulder press
Upright rows breede grip
Db sideraises
Rear delt row

een beetje te veel van het goede lijkt me..

voor zo'n kleine spiergoep. Bijv heel veel presses terwijl je je schouders al bij borst enzo al belast. Voordeel is wel dat je schouderspieren snel kunnen herstellen.

voor mij werkt het wel,ik doe trouwens voor alle spiergroepen veel sets.DAn is de pomp veel beter

ik begin altijd met een: shoulder press variant/militairy press variant/upright row variant
daarna doe ik een side raise variant
en ik eindig met een rear raise variant.

die indeling doe ik standaard. schouders groeien als kool.

Wat train je nog meer op de dag dat je schouders doet?

Verder is altijd goed om niet te lang dezelfde oefeningen en volgorde te hanteren.

Afwisseling is belangrijk , de spieren met regelmaat vanuit een andere hoek trainen.

Goed onderscheiden wat vorm-oefeningen zijn en welke geschikt zijn voor de basis spieren.
Vorm oefeningen niet zwaar uitvoeren.

Suc6

barbell press of dumbbell press 4 setjes 8 hh
upright row 3 of 4 setjes 8 tot 10 hh
side raises 3x12
bent over raises 3x12
face pulls 3x12

daarna shrug varianten

Grappig dat er nog altijd mensen zijn die shrugs doen voor hun schouders. Ik doe ze meestal voor mijn upper traps.

Specifieke schouderoefeningen
Overhead 85%
Lateral raises 5%
Rear delts raises 10%

Daar komt nog bij bankdrukvarianten, rows, pulldowns.

En upper traps train jij dan samen met de rest van je rug?
Ik denk dat veel mensen shrugs bij schouders doen omdat rear delts al vaak met rug wordt getraint en anders wordt het wel een hele volle boel

1. Dumbbell press
2. Side laterals
3. Bent over laterals

En mischien behind the beck press aan het eind als ik nog energie over heb

Ik denk dat veel mensen shrugs bij schouders doen omdat rear delts al vaak met rug wordt getraint en anders wordt het wel een hele volle boel

Waarom?

1 pull down/chin variant
1 row variant
1 shrug voor bovendeel traps
1 oef voor de erector
1 oef voor de achterkant schouders

Met 5 oefeningen train je dan je gehele rug. Niet veel als je nagaat dat sommigen menen er 4 te moeten doen voor een kleine groep als borst.

Deadliften! Ik doe UB/LB, wat in praktijk vaak uitdraait FB. Op zijn tijd doe ik eens wat shrugs op andere LB dag als ik daar zin in heb. Meestal ga ik wat shruggen om griptraining minder saai te maken. Pak ze wel genoeg mee met andere oefening.

Rug(lats) doe ik bijna iedere training wel wat voor. Rear delts islolatie op UB dagen en soms ook vaker, want die lopen toch eeuwig achter:rolleyes::mad:

edit: De vraag was hoe trainen jullie schouders. Niet hoe trainen jullie traps. Snap ook niet waarom mensen dat dan gaan vermelden. Er zijn zat mensen die denken dat shrugs een schouderoefening is..

Laatst bewerkt:
front raise 8/8/6
side rise 8/8/6
reverse flys 8/8/6
shrugs 8/8/6
overhead dumbbell press 8/8/6

Waarom en front raise en overhead dumbbell press?

Dat in combinatie met wat de vorste koppen al te verduren krijgen tijden borstoefeningen is imo overkill en vragen om overbelastingblessures.

Klopt, Military Press is de staand uitgevoerd met de hielen tegen elkaar en knie op slot om iedere vorm van smokkelen uit te sluiten. In praktijk is er dus haast geen mens die deze oefening nog doet:p

Overhead press is een afgeleide van The Press, een voormalig Olympische lift. Het woord overhead is in de loop der tijd toegevoegd om verwarring met de nieuwe press, het veel populairdere Bench Press te voorkomen. Echter in de volksmond wordt de naam "Overhead" gebruikt voor alles wat je boven je hoofd drukt. Wanneer er geen sprake is van smokkelen plaatst men dan ook het woord "strict" voor overhead. Datzelfde gaat ook op voor Military Press, over verloedering gesproken..

bedankt voor de goeie info - blijkt nu dat ik dus al een tijdje de overhead press doe i.p.v de mill press :o

• Topic Starter Topic Starter
Waarom?

1 pull down/chin variant
1 row variant
1 shrug voor bovendeel traps
1 oef voor de erector
1 oef voor de achterkant schouders

Met 5 oefeningen train je dan je gehele rug. Niet veel als je nagaat dat sommigen menen er 4 te moeten doen voor een kleine groep als borst.

Ik doe dus ook altijd 4x borst :eek!:
en rug ook "MAAR" 4x

ik train hem eigenlijk nu dus specifiek met de overhead press - ook bij de benchpress en de incline pak je hem + pak ik hem bij de bb row/t bar row en de deadlift

Veel verschillende presses, side raises en upright rows, en cleanen.

Terug
Naar boven