XXL Nutrition

Hoe trainen jullie je schouders?

• Topic Starter Topic Starter
Waarom?

1 pull down/chin variant
1 row variant
1 shrug voor bovendeel traps
1 oef voor de erector
1 oef voor de achterkant schouders

Met 5 oefeningen train je dan je gehele rug. Niet veel als je nagaat dat sommigen menen er 4 te moeten doen voor een kleine groep als borst.

Heb je daar maybe een voorbeeld van?

Ik zal morgen es T-bar row gaan doen. Kijken of dat wat is:)

Aha THX

dat word de goodmorning:)

Je steekt iets boven je hoofd , je bencht , je roeit en je doet wat r/c-oefeningen . Dan heb je imo genoeg werk gedaan voor je schouders .

milertry press
dumbbellpress
laterel raise en dan 4x 15 (moet van zo'n persenal trainer, over 4 weken ga ik naar 12,8,8 volgens mij)

:)

Dan heb ik echt altijd overkill gedaan

Deed altijd 4 oefeningen specifiek voor schouder

overhead press en verder niks

Doe zowieso de eerste 3, 3x8 niet altijd strikt ofsow probeer soms 10 wel altijd rond de 8.
Speel altijd met me herhalingen probeer rond de 8 tot 10 te blijven.

Military Press
Dumbbell press
Front shoulder raise
Lateral raise dumbbell
Bent over raise
Succes,:thumbs:

Ryan

Laatst bewerkt:
Doe zowieso de eerste 3, 3x8 niet altijd strikt ofsow probeer soms 10 wel altijd rond de 8.
Speel altijd met me herhalingen probeer rond de 8 tot 10 te blijven.

Military Press
Dumbbell press
Front shoulder raise
Lateral raise dumbbell

Succes,:thumbs:

Ryan

en achterkant schouders?

Upright row, MP, neck press, side raise.

seated db press 5sets
seated db press, alternated, dus links rechts links rechts ... 5sets
upright row 5sets
face pulls 5sets

Training 1:
Hammerstrenght press (rest-paused 11-15)
Seated side raise (straight set 15-20, 5 sec negatief elke rep)
Machine shrug (straight set 12)

Training 2:
Seated military press (rest-paused 11-15)
Cable side raise (straight set 15-20, 5 sec negatief elke rep)
Seated dumbbell shrugs (straight set 12)

Geen achterkant schouders, die pak ik al genoeg mee met reverse grip bent over row, one arm dumbbell row en one arm machine row.

Beter. Kijk is naar het volume van de spiergroepen alleen al. Daar zit echt een monsterfactor tussen. Borsten zijn maar piepkleine dingen vergelijken met een rug.

Dit zegt niet alles, hangt meer af van de complexiteit van een spiergroep. Rug heeft mega veel functies en groepen, zoals 3XL al aangaf. Voor bijvoorbeeld quads (ook een vrij grote groep) kan je met 1 oefening volstaan (squat of course). Een rug train je niet compleet met alleen een row, een chin-up of deadlift.

laatste tijd ga ik op een bankje zitten en stel de rugleuning op het eerste standje naar beneden van 90 graden en doe ik military press met mijn rug daartegen. Pakt dus ook een beetje opperbovenkant borst mee en ik laat de dumbbells natuurlijk zakken tot op mijn borst.
Daar doe ik 2 setjes van, daarna 3 setjes bent over lateral raises (nog steeds zittend op het bankje) en als aflsluiter doe ik 2 setjes rechstaande lateral raises, heel gecontroleerd en rustig uitgevoerd.
En dat 3 keer per week :D fullbody for the win :D

Terug
Naar boven