MuscleMeat

Hoe vaak plassen jullie?

Peiling Peiling Hoevaak plassen jullie?

• 1 tot 5 keer per 24 uur

Stemmen: 23 17,2%
  • 6 tot 10 keer per 24 uur

Stemmen: 67 50,0%
  • 11 tot 15 keer per 24 uur

Stemmen: 31 23,1%
  • 16 tot 20 keer per 24 uur

Stemmen: 3 2,2%
  • meer dan 20 keer per 24 uur

Stemmen: 10 7,5%

• Totaal stemmers
    134
  • Peiling gesloten .
Komt me bekend voor. Ik moet ook altijd plassen voor we weggaan en meteen nadat we aankomen.

Ook dat komt me bekend voor. Dat is ook een reden dat ik bij de uroloog loop: zelfs na het plassen neemt de drang tot plassen niet af. Dat slaapt echt niet lekker.

Ja ik wordt er helemaal gestoord van.. Het is net of ik dan 10 liter moet terwijl het maar een beetje is.

Ben benieuwd wat de Uroloog er aan zou kunnen doen.

Wow! Ik las dat een volle blaas 400-600 ml kan bevatten (dat kan varieren per persoon). Daarnaast plas ik ongeveer 2,5 liter per dag (iets minder dan ik drink).

Overigens blijkt mijn blaas in orde. Volgens de uroloog is de blaas alleen erg gevoelig voor prikkels. Ik krijg nu tabletjes om de prikkels te minderen. Hopelijk is daarmee de voortdurende drang afgelopen.

Oh hier toch een oplossing.. had nog niet alles gelezen.

maar moet je die tabletjes dan altijd blijven slikken?

15 red ik sowieso wel

gemiddeld 10tal keer, inclusief die ene elke nacht voorkomende plasbeurt.

Ik heb er geen flauw idee van. Ergens tss de 10 en de 25 keer
Zal het morgen eens tellen voor jouw ;)

@ Shutterspeed:
Van te veel vitamine B (maar ja, wat is 'veel'. De een heeft meer nodig dan de ander) kan je urine een gele kleur krijgen. Een van de B-vitamines (ik heb het dan over het B-complex) zit een stofje dat als kleurstof gebruikt wordt. In een multivitamine zit ook het B-coplex, dus...
Als je voldoende drinkt, is er verder dus in principe niets aan 't handje.

ben benieuwd of het helpt...

Wat voor tabletjes zijn dat dan ?

@ Shutterspeed:
Van te veel vitamine B (maar ja, wat is 'veel'. De een heeft meer nodig dan de ander) kan je urine een gele kleur krijgen. Een van de B-vitamines (ik heb het dan over het B-complex) zit een stofje dat als kleurstof gebruikt wordt. In een multivitamine zit ook het B-coplex, dus...
Als je voldoende drinkt, is er verder dus in principe niets aan 't handje.
vitamine B2 veroorzaakt dat extreem gele, meende ik mij te herinneren...

Laat er nu 11mg vit B2 in mn tablet zitten, en wel 11mcg vit B12.. :)
Mysterie opgelost.

6 tot 10 keer per 24 uur

psssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss...drupdrupdrup...

een vuistregel is toch, zodra je plas echt geel wordt /blijft, je te weinig drinkt?

ik drink zelf veel cola light (wat niet super slecht is voor je behalve voor je gebid dan :P) en veel water, meestal is mn pis wel redelijk doorzichtig en gok dat ik zo'n 15 keer per dag moet plassen

als je plas geel is heb je veel afvalstoffen of teveel bouwstoffen binnen die je kwijt moet raken.

heeft niet veel te maken met de hoeveelheid die je drinkt per dag.

• Topic Starter Topic Starter
Het tabletje heet Vesicare. Uit het bijgeleverder informatieboekje komt het volgende:

De blaas werkt als een zakvormige spier, waarin gezonde personen wel 600 ml urine kunnen opslaan. Die urine wordt uitgeplast als de blaasspier (detrusor) door zenuwen wordt geactiveerd en daardoor samentrekt. daartoe geven die zenuwen de stof acetylcholine door, die inwerkt op bepaalde locaties (de zogenaamde muscarinereceptoren) in de detrusor.

Vesicare is een muscarine receptorantagonist. Het vermindert de samentrekking van de blaas door muscarinereceptoren in de blaas te blokkeren. Dit leidt tot vermindering van de urgentie en andere symptomen van een overactieve blaas.

De werzame stof in Vesicare is solifenacine succinaat.

ik moet iets van 5-6 keer per dag. op trainingsdagen als ik meer drink stuk of 8 keer. in de ochtent zeik ik wel een liter of 2 uit:cool: ik schijt 1 en soms 2 keer per dag ondanks mijn supersnelle verbranding:D bij het bulken nu veel vaker schijten.:D maarja is logies.

herkent iemand het bijna klaarkomende gevoel als je al een hele tijd je pis inhoud en daarna gaat pissen. zooooooow lekker :P

Wat een zeikerd ben jij Slettie!

:jk:

ik moet iets van 5-6 keer per dag. op trainingsdagen als ik meer drink stuk of 8 keer. in de ochtent zeik ik wel een liter of 2 uit:cool: ik schijt 1 en soms 2 keer per dag ondanks mijn supersnelle verbranding:D bij het bulken nu veel vaker schijten.:D maarja is logies.

herkent iemand het bijna klaarkomende gevoel als je al een hele tijd je pis inhoud en daarna gaat pissen. zooooooow lekker :P

... :( :bang: :sad:

Terug
Naar boven