MuscleMeat

Hoe vaak train jij per week?

  • Topic starter K82
  • Startdatum
  • Reacties 113
  • Weergaven 7K
  • Volgers 22

Bezoekers in dit topic

Ik train 4x per week.
 

Bijlagen

  • fitness-schema-3-4-dagen-push-pull.pdf
    33,3 KB · Weergaven: 185
  • Like
Waarderingen: K82
Ik train als natty 5 dagen in de week upper/lower en elke week 1 dag alleen armen want die lopen nog wat achter. Ik heb echt behoorlijke gainz kunnnen pakken afgelopen jaar, maar wel echt consistent met juiste voeding/slaap/ ect.
En als jij bijvoorbeeld de armen getraind hebt ga je dan die dag erna ook trainen?

Zo ja, hoe ga je dan om met het feit dat je de armen een dag er voor gepakt hebt?
 
Ik train 4x per week.
Op zich wel een lekker schema.

Maar doe jij altijd cardio voordat je gaat trainen?

Ik loop altijd naar de gym en zie dat als mijn cardio/warming-up, voordat ik mijn werksets doe doe ik een paar warming-up setjes.

Cardio bewaar ik altijd voor na het trainen.
 
Mijn schema is momenteel 4x perweek. vorige jaar altijd 3x gedaan maar om dit jaar de benen iets meer aandacht te geven stap ik over naar 4

di: chest/triceps+shoulders
do: legs/ traps
za: Back/ biceps
zo: legs/ abs
 
  • Like
Waarderingen: K82
Mijn schema is momenteel 4x perweek. vorige jaar altijd 3x gedaan maar om dit jaar de benen iets meer aandacht te geven stap ik over naar 4

di: chest/triceps+shoulders
do: legs/ traps
za: Back/ biceps
zo: legs/ abs
En, hoe bevalt dit nieuwe schema met betrekking tot 4 keer per week in plaats van 3?

En ook weer een zondag trainer, ik merk dat veel mensen op zondag trainen. Mijn gym zit op zondag dicht (niet zo heel erg hoor want ik ben het gewend).
 
En, hoe bevalt dit nieuwe schema met betrekking tot 4 keer per week in plaats van 3?

En ook weer een zondag trainer, ik merk dat veel mensen op zondag trainen. Mijn gym zit op zondag dicht (niet zo heel erg hoor want ik ben het gewend).
tot zo ver heel goed, merk ook dat met twee keer benen de rest sneller lijkt te herstellen. als zondags de gym gesloten is zou je het natuurlijk ook ma/wo/vrij/za kunnen doen.
 
2 dagen op, 1 dag rust of minder. Als ik aas gebruik ga ik naar een x of 6 pw.
 
tot zo ver heel goed, merk ook dat met twee keer benen de rest sneller lijkt te herstellen. als zondags de gym gesloten is zou je het natuurlijk ook ma/wo/vrij/za kunnen doen.
Ja ik ben het al helemaal gewend, ik heb altijd 4 keer per week getraind (ma,di,do,vrij/zat) maar ben deze week begonnen met een 5x5 stronglift schema 3 keer per week (ma,wo,vrij).
 
Ja ik ben het al helemaal gewend, ik heb altijd 4 keer per week getraind (ma,di,do,vrij/zat) maar ben deze week begonnen met een 5x5 stronglift schema 3 keer per week (ma,wo,vrij).
Probeer het uit en laat weten hoe het gaat. ben wel benieuwd. Elk lichaam is anders dus je zal moeten uitvinden wat voor jou het best uitpakt.:thumbup:
 
  • Like
Waarderingen: K82
2 dagen op, 1 dag rust of minder. Als ik aas gebruik ga ik naar een x of 6 pw.
Ja daar zat ik ook aan te denken om natuurlijk meer te gaan trainen als ik begin met mijn kuur. Is dat echt aan te raden of is een rustdag dan ook altijd het juist advies?

Zijn ook weer verschillende meningen over natuurlijk.
Je zou denken omdat je sneller hersteld dat je dan elke dag kan trainen maar volgens mij is dat een valkuiltje voor je lichaam en is het sowieso wel goed om alsnog 1 of 2 dagen rust te hebben per week tijdens een kuur.

Hoe denk jij hier over?

(momenteel zit ik nog zwaar te cutten tot een acceptabel vetpercentage voordat ik die testo erin ga zetten)
 
Ja daar zat ik ook aan te denken om natuurlijk meer te gaan trainen als ik begin met mijn kuur. Is dat echt aan te raden of is een rustdag dan ook altijd het juist advies?

Zijn ook weer verschillende meningen over natuurlijk.
Je zou denken omdat je sneller hersteld dat je dan elke dag kan trainen maar volgens mij is dat een valkuiltje voor je lichaam en is het sowieso wel goed om alsnog 1 of 2 dagen rust te hebben per week tijdens een kuur.

Hoe denk jij hier over?

(momenteel zit ik nog zwaar te cutten tot een acceptabel vetpercentage voordat ik die testo erin ga zetten)
Wat mij betreft in een kuur heb ik na 5 weken buffelen een deload week nodig. Train dan lichter en sla 2 of 3 trainingen over. Let wel; ik train echt 5 weken tering hard.

En ja ook in een kuur heb je rustdagen nodig, absoluut.
 
  • Like
Waarderingen: K82
Wat mij betreft in een kuur heb ik na 5 weken buffelen een deload week nodig. Train dan lichter en sla 2 of 3 trainingen over. Let wel; ik train echt 5 weken tering hard.

En ja ook in een kuur heb je rustdagen nodig, absoluut.
Juist.
 
Op zich wel een lekker schema.

Maar doe jij altijd cardio voordat je gaat trainen?

Ik loop altijd naar de gym en zie dat als mijn cardio/warming-up, voordat ik mijn werksets doe doe ik een paar warming-up setjes.

Cardio bewaar ik altijd voor na het trainen.
toch 10min fietsen in de gym voor ik met KT begin.
 
  • Like
Waarderingen: K82
Ik train 5x per week en dan doe ik altijd upper-lower-push-pull-legs

Elke training duurt ongeveer 60 minuten, 6 oefeningen per dag, 1 opwarmset max 10 reps en 2 werksets tot falen. Indien meer dan 12 reps dan week er na gewicht er bij.
6 weken trainen en dan week rust.
 
Laatst bewerkt:
6x per week. Momenteel een variant die lijkt op push-pull-legs, maar elke paar maanden verander ik van schema. Benen train ik sowieso minimaal 2x per week, in sommige schema's zelfs 3.
 
Ik train 5x per week en dan doe ik altijd ub-lb-ub-lb-ub
Ma borst-rug
Di benen-core
Wo schouders-armen
Do benen-core
Vr rug-borst

Elke training duurt ongeveer 60 minuten, 6 oefeningen per dag, 1 opwarmset max 10 reps en 2 werksets tot falen. Indien meer dan 12 reps dan week er na gewicht er bij.
6 weken trainen en dan week rust.
Goed bezig man, goeie manier lijkt mij. Die week rust doe ik ook maar dan rond de 8wkn ongeveer, 8 wkn trainen 1 week rust.

✌🏼💪🏼
 
6x per week. Momenteel een variant die lijkt op push-pull-legs, maar elke paar maanden verander ik van schema. Benen train ik sowieso minimaal 2x per week, in sommige schema's zelfs 3.
Lekker bezig! Goeie stats ook trouwens.
 
  • Heart
Waarderingen: BB_
4 dagen en sinds vorige week een nieuw schema. Love it so far. Alleen wel uur en kwartier zoet steeds.
6 oefeningen per dag.

Ma: Chest, Back, Biceps
Di: Legs, shoulders, triceps
Wo: Rest
Do: Chest, Back, Biceps
Vri: Rest
Za: Legs, shoulders, triceps
Zo: Rest
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: K82
4 dagen en sinds vorige week een nieuw schema. Love it so far. Alleen wel uur en kwartier zoet steeds.
6 oefeningen per dag.

Ma: Chest, Back, Biceps
Di: Legs, shoulders
Wo: Rest
Do: Chest, Back, Biceps
Vri: Rest
Za: Legs, shoulders
Zo: Rest
Heb jij geen triceps?

Voor de rest wel een interessant schema.
 
Heb jij geen triceps?

Voor de rest wel een interessant schema.
ik vermoed dat de biceps op de donderdag triceps had moeten zijn.
 
  • Like
Waarderingen: K82
Back
Naar boven