MuscleMeat

Hoe vaak trainen jullie 1 spiergroep per week

2x in de week fullbody

Benen doe ik 1x per week.

2 keer per week, en in keer in de zoveel tijd, als ik teveel kracht afname merk, doe doe ik even rustig aan, want wil niet overtraind raken

Train fullbody dus meestal 3x per week, maar k'merk dat sommige spiergroepen 3x per week teveel vinden en dus overbelast worden, met name de benen. Bij borst & rug werkt het prima.

Gemiddeld 1 a 2 keer per week.

ik train 3 keer per week al mijn spieren
Doe full body namelijk.

Een keer wat anders, grote spiergroepen worden 2x per week aangepakt nu. Wel een verantwoord volume natuurlijk.

sinds 2 weken full body 3x PW na 1 jaar lang split gedaan te hebben.
Spieren moeten zich even aanpassen (veel spierpijn), maar heb wel het idee dat dit een welkome afwisseling is!

Zie daar in een notendop, de mentaliteit van 70% van de jonge gasten op sportscholen. Geen rug en benen trainen, want het is zo 'saai'. Nee bicep curl en triceps pulldown, dat zijn pas spannende oefeningen. Als je ziet dat de meeste dan ook alleen leg extensions en leg curls voor de benen doen kan ik me daar wel wat bij voorstellen. Heel, heeeeel soms ff op de leg press. Maar dan wel gedeeltelijke bewegingen. Deadlift? Neeuuhh. Veel te zwaar. Krijg je spierpijn van. Lateral pulldown, dat kan nog net. Even een beetje smokkelen. Eventueel nog seated cable row maar dan is de grens ook snel bereikt hoor. Gauw hergroeperen in de kleedkamer. Mijn been trainingen zijn nooit saai. Squatten tot me kont zowat de grond raakt, leg press tot me knieen me tepels raken. De adrenaline, het zweet, het op adem moeten komen. En de pijn erna. Een sensatie. Maar ach, ze durven het gewoon niet. Bang om zichzelf tegen te komen. Bang om uit hun rol te vallen. Bicep curl, standing side raise, triceps pulldown. Oefeningen waarbij je nog cool kunt kijken en je haar in model blijft, zodat je uiteraard nog met opgeheven hoofd naar de kleedkamer kunt lopen. Want oh wee, je wereld zou weleens kunnen instorten als er zweetdruppels langs je voorhoofd naar beneden lopen. Fokking posers, je kunt ze missen als kiespijn.

zo dat lucht op

Wat een toptekst je verwoord precies wat ik denk. Al die stinkpoten in the gym met hun kapseltjes. Squatten en deathliften doen ze nooit.

Je moet dichter worden man!

On topic; ik train alle spiergroepen 1x per week behalve buik.
Helaas laat mijn agenda niet anders toe.

ik train 3x full body in de week volgens HST schema.

Als je je volume aan setjes per workout terugbrengt tot 1 a 2 setjes per spiergroep is het makkelijk te doen. Je spieren herstellen na 48 uur.

Als je meer setjes gaat doen ben je alleen maar calorieen aan het verbranden en je CNS krijgt een grotere klap zodat je de rest van de week geen zin meer hebt om te trainen.

Gain je daar goed op Pietje? Of verschijnselen overtraining?

ik gain daar zeker goed op Marvin :)

het is wel een feit dat ik na een maandje of 3 een weekje rust moet nemen, anders blijven op een gegeven moment de resultaten uit, dus wél ivm overtraining.

maar goed, ik weet dat.. dus doe ik dat! en ook dat weekje rust komt mijn fysiek dan ten goede. alleen maar pluspunten dus :thumb:

oordeel zelf maar, fysiek na anderhalf jaar training:

3x pw met stronglift 5*5 schema

3x FB inmiddels. Over tijdje misschien weer ub/lb. Dat zijn naar mijn mening de beste manieren van trainen als naturel zijnde.

ik gain daar zeker goed op Marvin :)

het is wel een feit dat ik na een maandje of 3 een weekje rust moet nemen, anders blijven op een gegeven moment de resultaten uit, dus wél ivm overtraining.

maar goed, ik weet dat.. dus doe ik dat! en ook dat weekje rust komt mijn fysiek dan ten goede. alleen maar pluspunten dus :thumb:

oordeel zelf maar, fysiek na anderhalf jaar training:

Goed resultaat na 1,5 jaar! Wat zijn je stats daar?

Maar hoelang doe je dat dan? Want ik doe dat ook weleens (splitten in tweeen en dat 2-maal per week), maar doe het meestal niet langer dan 8a10 weken...doe je dit constant of wissel je ook?

1 keer per week sta ik helemaal stil of ga ik zelfs achteruit.
Maakt niet uit hoe hard ik train dan.

Ik gain het meeste massa op 2 keer per week. zwaar
Ik gain het meeste kracht 3 keer per week zwaar

Goed resultaat na 1,5 jaar! Wat zijn je stats daar?

Maar hoelang doe je dat dan? Want ik doe dat ook weleens (splitten in tweeen en dat 2-maal per week), maar doe het meestal niet langer dan 8a10 weken...doe je dit constant of wissel je ook?

thanks man! :thumb:

in principe doe ik dit constant..

af en toe een extra dagje op woensdag.. dan pak ik of schouders 1x per week extreem aan en/of benen 1x per week extreem

dus soms is het op maandag borst-beetje triceps-beetje buik, dinsdag rug-beetje biceps-beetje onderarmen, woensdag benen-schouders, donderdag herhaling van dinsdag en vrijdag herhaling van maandag.

het liefst pak ik 72 uur rust voordat ik dezelfde spieren weer aanpak, soms 48.

soms doe ik het zo: maandag borst-schouders (gematigd niveau)-beetje triceps-beetje buik, dinsdag benen-rug-beetje biceps-beetje onderarmen, woensdag schouders (zwaar), donderdag herhaling van dinsdag en vrijdag herhaling van maandag (op schouders af en toe na, en ALS ik schouders pak is het weer op gematigd niveau)

alles voor de prikkel. geen training is hetzelfde. elke keer wijzig ik dingen zoals de oefeningen, snelheid van setjes, hoeveelheid reps, rust tussen de setjes, hoeveelheid sets, enz. enz. enz.

zo blijf ÍK groeien :) en op deze manier is een training nooit saai oid ;)

en wat betreft de voeding: ook daar experimenteer ik constant mee. ik vind dat interessant :D

Terug
Naar boven