AndroidHealthClinic

Hoe vol te staan in de zomer?

jbrwjan

Dutch Bodybuilder
Waardering
17
Lengte
1m76
Massa
86kg
Vetpercentage
12%
Beste forumleden,

Na een jaar van blessures, motivatieproblemen en veel werken ben ik dit jaar helaas niet veel vooruitgegaan met het trainen. Ook heb ik nu een baan waarbij ik zwaar werk moet doen en 50/60 uur per week werk en veel zweet. Nu sta ik wel redelijk droog maar wil graag mooi vol staan zodat mijn fysiek toch nog een beetje toonbaar is (voor mezelf, motivatie, maar toch ook voor op het terras of strand :D ) Mij lijkt veel koolhydraten en water het belangrijkste maar graag zou ik van jullie horen hoe je dit het beste kan bereiken.

Met vriendlijke groet,

Jan

Hard trainen, gezond eten, afdoende slapen en je komt er wel.
There are no shortcuts in life

• Topic Starter Topic Starter
Nee tuurlijk dat is logisch, heb voor dit "rampjaar" ook een jaar bloedfanatiek getraind en toen ook het meeste resultaat geboekt. Doel van het topic is ook niet "hoe je ff snel breed wordt" maar meer hoe ik met mijn voeding het beste uit me lichaam kan halen ;)

Zware gewichten gebruiken, slim eten, dwz genoeg en op de juiste momenten. Weinig cardio werkt ook mee, aangezien je al droog genoeg ben, tenminste,dat haal ik uit je verhaal. En het allerbelangrijkst: slapen. Rust. S'nachts groei je.
De beste,tip van allemaal: geen alcohol.

Zware gewichten gebruiken, slim eten, dwz genoeg en op de juiste momenten. Weinig cardio werkt ook mee, aangezien je al droog genoeg ben, tenminste,dat haal ik uit je verhaal. En het allerbelangrijkst: slapen. Rust. S'nachts groei je.

Cardio doe ik helemaal niet meer, vooral omdat ik met me werk al genoeg verbrand. Rust moet ik idd zeker nog aan werken :D. Mijn vraag is vooral hoe ik met me voeding zo vol mogelijk kom te staan omdat ik hier weinig info over kan vinden :(

Ik ga hier toevallig vandaag zelf mee beginnen. Flink gecut en 'uitgemergeld', wil de grootte en volheid van de bulk weer terug. 4 manieren; 3x per week KT fullbody rep-range 10-12. Dit is de reprange voor massa, hier bereid je lichaam zich dus op vol door bloed naar je spieren toe te sturen, ze 'klaar te stomen' voor groei etc. 4 weken, dan sta je 'op je grootst'. Maximalisatie t.o.v optimalisatie. Daarbij 200/300 boven onderhoud pakken op rustdagen, op trainingsdagen daar 500 bijgooien voor de training zelf. Clean blijven eten, 6 maaltijden, alle 6 langzame carbs. Bloedsuikerspiegel stijgt, waardoor je een anabole werking in je spier krijgt, waardoor je groeit (test gaat weer omhoog). Vocht ga je vasthouden (niet hetzelfde als vet) waardoor het nogmeer stijgt. Als afsluiter kan je creatine gebruiken, dat bovenop deze effecten je spiercellen nogeens vergroot, wat tot nog meer 'volheid' lijdt.

Oftewel;
3x per week KT fullbody (geen split), reprange 10-12 (groei)
langzame carbs voor bloedsuikerspiegel omhoog te gooien, anabole werking.
vocht ga je vasthouden (geen vet, aangezien cal gewoon goed zitten)
creatine, effect is bekend.

Hierbovenop ga ik noXplode nemen voor de trainingen, ook omdat het potje opmoet haha. Ook zitten er stoffen in die de effecten van creatine vergroten.

Laatst bewerkt:
Ik ga hier toevallig vandaag zelf mee beginnen. Flink gecut en 'uitgemergeld', wil de grootte en volheid van de bulk weer terug. 4 manieren; 3x per week KT fullbody rep-range 10-12. Dit is de reprange voor massa, hier bereid je lichaam zich dus op vol door bloed naar je spieren toe te sturen, ze 'klaar te stomen' voor groei etc. 4 weken, dan sta je 'op je grootst'. Maximalisatie t.o.v optimalisatie. Daarbij 200/300 boven onderhoud pakken op rustdagen, op trainingsdagen daar 500 bijgooien voor de training zelf. Clean blijven eten, 6 maaltijden, alle 6 langzame carbs. Bloedsuikerspiegel stijgt, waardoor je een anabole werking in je spier krijgt, waardoor je groeit (test gaat weer omhoog). Vocht ga je vasthouden (niet hetzelfde als vet) waardoor het nogmeer stijgt. Als afsluiter kan je creatine gebruiken, dat bovenop deze effecten je spiercellen nogeens vergroot, wat tot nog meer 'volheid' lijdt.

Oftewel;
3x per week KT fullbody (geen split), reprange 10-12 (groei)
langzame carbs voor bloedsuikerspiegel omhoog te gooien, anabole werking.
vocht ga je vasthouden (geen vet, aangezien cal gewoon goed zitten)
creatine, effect is bekend.

Hierbovenop ga ik noXplode nemen voor de trainingen, ook omdat het potje opmoet haha. Ook zitten er stoffen in die de effecten van creatine vergroten.

Juist dit bedoel ik!!! Thnx :)

strong tip

alcohol op het strand = win

liefst rode wijn

shredded as fuark

Ga 6 dagen lang carb depleten = weinig koolhydraten en heel veel water.
Dag 7 = Andersom weinig water en veel koolhydraten in de vorm van snelle suikers.
Dag 7 ,8 en 9 = Ripped as fck

Om 'vol' te staan moet je eerst massa hebben lijkt mij.

Ga 6 dagen lang carb depleten = weinig koolhydraten en heel veel water.
Dag 7 = Andersom weinig water en veel koolhydraten in de vorm van snelle suikers.
Dag 7 ,8 en 9 = Ripped as fck

Thnx! Hoe kan ik dit toepassen om bijvoorbeeld een week lang vol te staan?

---------- Post toegevoegd 7 July 2013 om 17:24 ----------

Om 'vol' te staan moet je eerst massa hebben lijkt mij.

Nee idd dat is logisch, heb ook nog lang niet genoeg massa maar ben ook zeker geen iel mannetje

Thnx! Hoe kan ik dit toepassen om bijvoorbeeld een week lang vol te staan?

---------- Post toegevoegd 7 July 2013 om 17:24 ----------

Nee idd dat is logisch, heb ook nog lang niet genoeg massa maar ben ook zeker geen iel mannetje

Door je voedingsschema aan te passen. Zorg dat je de eerste 6 dagen onder de 50 gram koolhydraten per dag eet. Je moet dan alleen dingen zoals tonijn,kip,ei,kalkoen,isolaat eiwit etc. eten. Moeilijk om vol te houden! ook moet je veel water drinken. Denk aan het dubbele/3x van wat je normaal hoort te drinken. Je lichaam zal in een "flush" mode gaan, dit houd in dat je lichaam zich aanpast aan het aantal liter water dat je drinkt. Stop je hiermee op dag 7, dan moet je lichaam weer langzaam aanpassen. In de tussen tijd is je lichaam gewend aan het lozen van de vele liters water. Drink je dan weer normaal, dan loost je lichaam in verhouding meer dan dat je drinkt.

ps: klinkt als een hoop broscience, maar zo heb ik het geïnterpreteerd en meegemaakt.

Terug
Naar boven