Fitness Seller

Hoe zinvol is het om aminozuren te nemen tijdens een intensieve cardio training?

Captain Tsubasa

Dutch Bodybuilder
Waardering
7
Lengte
1m81
Ik vroeg mij af of het zinvol is om essentiële aminozuren te nemen tijdens een intensieve cardio training (bv.: 1 à 2 uren hardlopen) om spierafbraak te voorkomen?

Heeft het echt een meerwaarde als je die aminozuren zou nemen tijdens zo'n intensieve caridio training of niet?

Laatst bewerkt:
Ik vroeg mij af of het zinvol is om essentiële aminozuren te nemen tijdens een intensieve cardio training (bv.: 1 à 2 uren hardlopen) om spierafbraak te voorkomen?

Heeft het echt een meerwaarde als je die aminozuren zou nemen tijdens zo'n intensieve caridio training of niet?

Neen!

Aangenomen dat je normale voeding verder op orde is...

Hoe zinvol is het om 2 uur intensief te gaan hardlopen ?

Hardlopen maakt meer kapot dan aminozuren kunnen voorkomen.

Niet zinvoller dan gewoon minder eten.

Waarom 2 uur facking veel moeite doen als je ook gewoon minder kan eten?

Prima als je het leuk vindt, maar compleet onnodig.

• Topic Starter Topic Starter
Waarom 2 uur facking veel moeite doen als je ook gewoon minder kan eten?

Prima als je het leuk vindt, maar compleet onnodig.

Waarom moet je minder eten als je tegelijkertijd wil aankomen in spiermassa?

Het gaat mij vooral om het verliezen van belly fat;

Ik ben "skinny fat", daarmee:o

Hoe bedoel je precies met "tenzij je een absolute beginner" bent? Skinny fat ben je of ben je niet, wat maakt het uit of je wel of niet beginner bent?

Euh, heb je daar een verklaring voor in het Nederlands?

1: enkel beginners en obese mensen kunnen tegelijkertijd spieren opbouwen en vet verliezen (beginnersgains). Mensen die al een tijd trainen kunnen beter kiezen voor een bulk of cut (uitzondering daargelaten: recomp, bffm, leangains etc)

2: je kunt niet plaatselijk vet verliezen. Crunches gaan je dus niet helpen met buikvet bijv. Het is een kwestie van een lager vp hebben.

-D

Spiergroei en vetverbranding zijn 2 tegenstrijdige doelen. Voor het een is een calorie-overschot nodig, voor het ander een calorie-tekort. Probeer dat maar eens tegelijkertijd te doen...

Ik las ergens dat je na 30 à 40 minuten hardlopen optimaal vet verbrand;

Dus eerst worden je koolhydraten uitgeput en vervolgens worden de vet cellen aangesproken...

Wat ga je hierover zeggen?

Waarom zou je lichaam vet verbruiken terwijl je nog spierglycogeen hebt? En na 30-40 min heb je hem ECHT niet leeg hoor.

Ik las ergens dat je na 30 à 40 minuten hardlopen optimaal vet verbrand;

Dus eerst worden je koolhydraten uitgeput en vervolgens worden de vet cellen aangesproken...

Wat ga je hierover zeggen?

Het duurt wel een uurtje of 2 a 3 intensief lopen voordat je glycogeen dusdanig op is dat je het gaat merken (aka man met de hamer of "bonking"). Als je rustig loopt kan het nog langer duren. En gedurende al die tijd verbrand je lichaam ook vet.

Los daarvan, het gaat niet om wanneer je hoeveel vet verbrand, maar om hoeveel vet je verliest aan het einde van de dag/week. Zelfs als je helemaal geen vet verbrand tijdens het open, maar je bent aan het einde van de weekwel een kilo afgevallen... maakt dat dan uit ?

Waarom zou je lichaam vet verbruiken terwijl je nog spierglycogeen hebt? En na 30-40 min heb je hem ECHT niet leeg hoor.

Daar gaat het niet om, het vet verbranden draait helemaal om het 'Kcal in & Kcal uit'.
Je creëert met je voeding al een Kcal tekort en je voegt daar met je cardio nog even wat aan toe.
Of heb ik het verkeerd?

Waarom moet je minder eten als je tegelijkertijd wil aankomen in spiermassa?

Het gaat mij vooral om het verliezen van belly fat;

Ik ben "skinny fat", daarmee:o

Oei, jij hebt nog wat bij te leren zie ik.
Check de stickies rondom cutten, ik denk dat je daar een hoop aan zult hebben.
Zal wat verwarring en misvattingen van je wegnemen en je leert hoe je een 'cut' moet aanpakken.
Ik meen dat hier zelfs een complete stappenplan in staat.

Succes!

Terug
Naar boven