MuscleMeat

Hoe zinvol is het om aminozuren te nemen tijdens een intensieve cardio training?

Wat de TS vergeet is dat cardio an zich niet per se het vet verbrand. Als jou lichaam 2000 kcal nodig heeft om het zelfde te blijven (spier/vet/gewicht) en jij eet 2000kcal op een dag gebeurt er dus niets. Als jij cardio doet van een uur heeft je lichaam opeens 2800 kcal nodig op een dag om het zelfde te blijven. Logischerwijs als jij nog steeds 2000kcal zal eten ga je af vallen. Nu ben je niet afgevallen door ALLEEN het cardio dat je hebt gedaan. Je kunt ook zeggen dat je bent afgevallen door naar je werk te fietsen, te werken en je avond eten te koken.

Wat iedereen probeert duidelijk te maken: het maakt niet uit hoeveel cardio je wel of niet doet, als je niet minder eet dan jou lichaam op dat moment nodig heeft val je neit af. Je kunt dus ook geen cardio doen en alleen minder eten = afvallen. Of je kunt cardio doet en iets meer eten en toch óók afvallen.

Long story short: Cardio als je meer wilt eten en toch afvallen, maar het is geen vereiste om af te vallen.

• Topic Starter Topic Starter
Het duurt wel een uurtje of 2 a 3 intensief lopen voordat je glycogeen dusdanig op is dat je het gaat merken (aka man met de hamer of "bonking"). Als je rustig loopt kan het nog langer duren. En gedurende al die tijd verbrand je lichaam ook vet.

Los daarvan, het gaat niet om wanneer je hoeveel vet verbrand, maar om hoeveel vet je verliest aan het einde van de dag/week. Zelfs als je helemaal geen vet verbrand tijdens het open, maar je bent aan het einde van de weekwel een kilo afgevallen... maakt dat dan uit ?

En wat gebeurt er als je krachttraining met intensief cardio combineert en gewoon op onderhoud zou blijven eten en verder ook nog eens extreem hard op zou letten om geen onnodige suikers en vetten binnen te krijgen, ga je dan ook niet belly fat verbranden terwijl je spieren kweekt?

En wat gebeurt er als je intensief cardio zou doen en gewoon op onderhoud zou blijven eten waar je nog eens extreem hard op let om geen onnodige suikers en vetten binnen te krijgen, ga je dan ook niet belly fat verbranden terwijl je spieren kweekt?

mijn gok.. nee.

maar probeer het eens 12 weken en vergelijk het met een andere werkwijze voor dezelfde periode (makkelijk als je een identieke tweelingbroer hebt).

In theorie zou je kunnen berekenen hoeveel carbs je nodig op een dag wanneer je wel of niet traint. Maar dat zou maar een schatting zijn. Want je maakt je glycogeen leeg tijdens trainen en daarna heb je bepaald aantal carbs nodig om dat aan te vullen, zodra het vol is wordt overschot gebruikt voor direkte energie om wordt opgeslagen.
Je kan in principe opzoeken hoeveel glycogeen (ongeveer) bepaalde trainingstijd, trainingsmanier enz. kost. Opzoeken hoeveel glycogeen er bij jou opgeslagen zit. Lyle McDonald beschreef het goed in zijn UD 2.0, betreffende glycogeen berekening en depletion.
Ik was bijvoorbeeld na 2 dagen LOW-carb en depletion training leeg, voelde me leeg enzo. Dus eind van dag 2 had ik mijn spierglyco. opgemaakt (neem ik aan). Berekend dat ik ongeveer 1kg carbs nodig heb om mijn voorraden te vullen, na meer dan 1kg carbs voelde ik me goed en zag strakker uit :p

En wat gebeurt er als je krachttraining met intensief cardio combineert en gewoon op onderhoud zou blijven eten en verder ook nog eens extreem hard op zou letten om geen onnodige suikers en vetten binnen te krijgen, ga je dan ook niet belly fat verbranden terwijl je spieren kweekt?

Dit is een Quote uit generation iron, ik weet zo even niet meer van wie.

"we're able to do what 99.8% of the people can't do. Which is lose fat, and gain muscle, at the same time."

Je gaat met een hoop vertellen maar bij die 0,2 procent hoor jij zeker niet, Neither do i.

Wat zijn volgens jou de "onnodige" suikers en vetten, en hoe zouden die zich qua vetverlies onderscheiden van andere suikers en vetten?

Wat zijn volgens jou de "onnodige" suikers en vetten, en hoe zouden die zich qua vetverlies onderscheiden van andere suikers en vetten?

Wel...

Bijvoorbeeld totaal geen suikers (noch fructose, noch sacharose, noch dextrose) meer te nuttigen overdag, enkel direct na de training (krachttraining en cardio).

Fructose, sacharose en dextrose te vervangen door complexe koolhydraten;

Merendeels van de complexe koolhydraten vóór de training nuttigen;

Merendeels van de eiwitten 's ochtends en na de training consumeren;

Zou je met zo'n redenering (schema) en wanneer je op onderhoud eet, echt geen belly fat verbranden en tevens spieren kweken?

Wel...

Bijvoorbeeld totaal geen suikers (noch fructose, noch sacharose, noch dextrose) meer te nuttigen overdag, enkel direct na de training (krachttraining en cardio).

Fructose, sacharose en dextrose te vervangen door complexe koolhydraten;

Merendeels van de complexe koolhydraten vóór de training nuttigen;

Merendeels van de eiwitten 's ochtends en na de training consumeren;

Zou je met zo'n redenering (schema) en wanneer je op onderhoud eet, echt geen belly fat verbranden en tevens spieren kweken?

Of je nu 10 gram complexe koolhydraten eet of 10 gram enkelvoudige suiker, qua vetverlies maakt dat geen verschil.

Hoe zouden jullie het dan aanpakken als je een lengte van 1m83 hebt, 63kg weegt en een buikomtrek van 86cm hebt?

Wat wil zeggen dat ik op dit moment 22% lichaamsvet heb, de meeste zit in- en rondom mijn buik, zoals je mijn lichaamsgewicht kunt zien ben ik "skinny fat";

http://www.runinfo.nl/vetpercentage.htm

Hoe zouden jullie het eerlijk gezegd aanpakken als je identiek in mijn geval had gezeten? Gewoon normaal bulken (300-500kcal boven je onderhoud), clean-bulken (150-300kcal boven je onderhoud) of eerst cutten en nog meer afvallen tot ik mijn buikvet eerst kwijt ben en dan herbeginnen?

Dat laatste lijkt mij funest omdat ik op die manier in een vicieus cirkel beland want hebt het al eens voorgehad, ik woog toen 55kg maar had wel geen buikvet.

Mijn doel is om een schoon/normaal gespierd lichaam te bereiken, maximum 75-80kg, dus hoe zou je het in mijn geval aanpakken?

---------- Post toegevoegd 9 October 2013 om 12:19 ----------

En verder vraag ik mij af, stel als ik verder zou bulken met mijn huidige stats tot 80kg lichaamsgewicht, kan het dan goed zijn dat mijn buik minder zal uitsteken omdat de rest van mijn lichaamsdelen ook sterker en gespierder gaan worden?

Hoe . De . Fack . is jouw buikomtrek 86 cm bij 63 kg?

Dus hoe dan ook MOET je afvallen om vetcellen te verbranden?:(:(:(

Als je het zwart/wit wil bekijken wel of je moet overstappen naar the dark side want met een steuntje in de rug hoeft dit niet. Daarnaast als je een beginner bent is het nog mogelijk om wat vet kwijt te raken terwijl je op gewicht blijft en dus eigenlijk spiermassa wint.

Hoe zouden jullie het dan aanpakken als je een lengte van 1m83 hebt, 63kg weegt en een buikomtrek van 86cm hebt?

Wat wil zeggen dat ik op dit moment 22% lichaamsvet heb, de meeste zit in- en rondom mijn buik, zoals je mijn lichaamsgewicht kunt zien ben ik "skinny fat";

http://www.runinfo.nl/vetpercentage.htm

Hoe zouden jullie het eerlijk gezegd aanpakken als je identiek in mijn geval had gezeten? Gewoon normaal bulken (300-500kcal boven je onderhoud), clean-bulken (150-300kcal boven je onderhoud) of eerst cutten en nog meer afvallen tot ik mijn buikvet eerst kwijt ben en dan herbeginnen?

Dat laatste lijkt mij funest omdat ik op die manier in een vicieus cirkel beland want hebt het al eens voorgehad, ik woog toen 55kg maar had wel geen buikvet.

Daar is je antwoord .. eerst cutten en dan heel langzaam opbouwen. (en dan een paar jaar herhalen)

het is niet een vicieuze cirkel, maar een spiraal naar boven als je het goed doet.

En hier raden ze aan om lichtjes boven onderhoud te eten, jouw reactie en zijn reactie is zo tegenstrijdig, pfff

http://www.youtube.com/watch?v=coKcX9R7r2s

@wazzup, nog meer afvallen dan wat ik nu weeg lijkt mij niet echt gezond, dus cutten??? Tha f*ck!

Zie de disclaimer in mijn signature....

uiteindelijk leiden beide wegen naar dezelfde plek. Kies de weg waar jij je het beste bij voelt, maar ga er dan ook voor. Is de ene weg beter (sneller) dan de andere ... dunno. Zal wel verschillen bij de persoon en de persoonlijkheid.

HIIT na je KT zorgt voor langere naverbranding. (after burn principe)

Terug
Naar boven