Fitness Seller

Hoe zit het nou met de behind neck pulldown

Getinthecar

Advanced Bodybuilder
Waardering
117
Lengte
1m84
Massa
75kg
Vetpercentage
8%
Ik zie hem iedereen altijd doen. Ikzelf doe hem liever gewoon voor me i.p.v achter m'n nek.
Ik hoor dat deze oefening gevaarlijk kan zijn; hoe zit dit nou? Slecht voor je schouders/ gewrichten?
Is het op de manier als: Squatten is slecht voor je knieen of zit het anders?

Bedankt alvast!

Het is inderdaad niet gezond voor je schoudergewricht
1 reden hiervoor is dat de rotator cuff (en dan vooral de exorotatoren van de rotator cuff) spieren gekneld kunnen raken en zo blessures kunnen veroorzaken. doordat de spieren zo beschadigt raken en beetje bij beetje verzwakken totdat je een spier/pees ruptuur krijgt. (dit is wel iets dat niet op 2 trainingen gebeurt )

een beweging achter het hoofd is een onnatuurlijke beweging voor je schouder en verhoogt het risico op blessures. dit is zo met pulldown behind the neck als met een behind the neck press

De rotator cuff spieren zijn eigelijk een groep van spieren die een stabiliserende functie hebben op het schoudergewricht.
het gaat het kapsel rondom je schoudergewricht op spanning houden en er zo voor zorgen dat de kop van je bovenarm goed op zijn plaats blijft (en dus niet gaat luxeren)
exorotatoren van je rotator cuff zijn gewoon deze cuff spieren die ook een exorotatie functie hebben
(namelijk de teres minor en de infraspinatus)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

ooh dat wist ik ook niet? dat deze oefening zo blessure gevoelig is
De behind doe ik ook altijd maar handigd mij ook beter dan voorlangs :)

wij hebben hier een pulldown between the neck van technogym

vorige week 7 * 105 gedaan. was de laatse keer voor mij, vond het toch niet zo lekker aanvoelen in de schouders. ik vond het vroeger ook wel een leuke oefening, vooral omdat je er zoveel gewicht mee aankan.

wij hebben hier een pulldown between the neck van technogym

vorige week 7 * 105 gedaan. was de laatse keer voor mij, vond het toch niet zo lekker aanvoelen in de schouders. ik vond het vroeger ook wel een leuke oefening, vooral omdat je er zoveel gewicht mee aankan.

vroeger?:roflol:

vroeger ja, ik houd m'n schouders liever gezond.

qu-est-ce que c'est? wel je zin afmaken aub.

qu-est-ce que c'est? wel je zin afmaken aub.

Jij wilt je schouders gezond houden zeg je
Ik denk dat het wel meevalt met de blessures als je deze oefening doet.
Als je'm maar goed doet! (mijn mening)
Ben eigenlijk wel benieuwd wat anderen hier van vinden maar zie weinig reacties.

Laatst bewerkt:
Niet te zwaar maar strikt uitvoeren..zie verdomd veel mensen deze oefening 'raggen"...

Jij wilt je schouders gezond houden zeg je
Ik denk dat het wel meevalt met de blessures als je deze oefening doet.
Als je'm maar goed doet! (mijn mening)
Ben eigenlijk wel benieuwd wat anderen hier van vinden maar zie weinig reacties.

Je hebt oefeningen die fout gedaan kunnen worden, maar je hebt oefening die gewoon fout zijn. Het menselijk lichaam kan veel posities aan nemen maar enkele posities zijn onverstandig om uit te voeren vóóral met gewicht.

Ik ga geen oefening doen die anatomisch al de mist in gaat.

• Topic Starter Topic Starter
Terug
Naar boven