AndroidHealthClinic

Hoe zit het nou met de behind neck pulldown

Je kunt hem wel doen, maar je moet hem niet verder uitvoeren dan dat je bovenarmen horizontaal zijn. Dan is het een prima oefening voor definitie in de bovenrug.

En dat vergroot weer de kans op blessures. Ik denk dat als je je goed opwarmt en de oefening strict doet dat het gewoon goed gaat.

En op welke goede reden basseer je deze mening?

Je kunt hem wel doen, maar je moet hem niet verder uitvoeren dan dat je bovenarmen horizontaal zijn. Dan is het een prima oefening voor definitie in de bovenrug.

Nee, daar gaat het niet om. Het gaat om de exorotatie van arm. Zonder deze exorotatie komt de bar niet achter de nek. Om dit zo ver te krijgen moet je de nek ook nog eens uit steken en in een ongemakkelijke positie brengen wat ook weer extra stress op je nek zet.

Je lult dus uit je nek.

En dat vergroot weer de kans op blessures. Ik denk dat als je je goed opwarmt en de oefening strict doet dat het gewoon goed gaat.

met die technogym pulldown between de neck kan je weinig raggen. als ik rag met de normale lat pulldown heb ik geen enkel probleem. daarmee kan ik lekker achterover hangen en dat geeft absoluut geen problemen voor m'n schouders. zelfs nog minder als dan dat ik hem strict uitvoert. ik zie ook weleens mensen lat pulldowns doen met 15 kg, en dan brengen ze de stang bijna tot de navel, dat lijkt me ook niet zo best voor je schouders.

Dus chinny's langs achter zijn eigelijk ook niet goed dan?

Heeft die gat op datfilpje inplantaten in zijn borst ofzo ?
OT
In de nek trekken doet meer slecht dan goed bij mij wat een k*t oefening

pompompom? dat heb ik helemaal niet gezegd. en wat bedoel je met ellenbogen?

Schouders mee laten gaan omhoog heeft geen nut.
Ikzelf laat het gewicht omhoogkomen tot net onder het punt waarop de elleboog uitgestrekt is.
Denk dat de mate van gestrektheid en positie van de ellebogen er enkel toe doet.

Schouders mee laten gaan omhoog heeft geen nut.
Ikzelf laat het gewicht omhoogkomen tot net onder het punt waarop de elleboog uitgestrekt is.
Denk dat de mate van gestrektheid en positie van de ellebogen er enkel toe doet.

ik begrijp alleen je eerste zin; schouders tucked in net als bij bankdrukken.

bedoel je nou dat je het precies zo doet als dave tate?

ik begrijp alleen je eerste zin; schouders tucked in net als bij bankdrukken.

bedoel je nou dat je het precies zo doet als dave tate?

Dave laat z'n schouders juist wel mee omhoog komen. Dat doe ik juist niet.
Ik bedoelde dat ik m'n ellebogen niet geheel laat strekken, wanneer ik de pulldown-stang omhoog laat komen.
Met positie bedoelde ik dat de ellebogen iets naar achter steken en 180 graden op het lichaam staan.
De uitvoering van het eerste filmpje komt redelijk overeen daarmee, behalve het stukje met de extend.

tate laat zijn schouders inderdaad een beetje opkomen, maar dat is ook noodzakelijk om de volgende rep te halen. Hij doet het niet zo extreem als die victor vogel.

zoas tate het doet is volgens mij minimaal hoor, hij laat de stang ook niet zover omhoog komen en begint gelijk weer aan de volgende. er zijn er ook bij die gaan helemaal rechtop zitten en dan weer terug naar de 45 graden.

http://www.youtube.com/watch?v=EcP-f7XbzFc

Terug
Naar boven