Fitness Seller

hoe zwaar gaan de dumbbells bij jou?

30 kg, rubberen dumbbells
ik ga zeker dit jaar nog door de 5 x 30 kg dumbbell press geraken en als ik dat kan is het eigenlijk wel een beetje zielig voor de fitness dat die gewichten niet verder gaan maarjah.. ik heb gehoord dat er nog al mensen gevraagd hebben naar zwaardere dumbbells en dan kregen ze het antwoord dat dit niet hun doelgroep was. Wat wel heel vreemd is want de bicep curl machine gaat dan wel weer tot 80 kg ofzo dus ik ga binnenkort ook eens vragen naar zwaardere gewichten. Als nog veel mensen dat doen komt er mss uiteindelijk toch iets van alhoewel mijn voorstel voor een squatrek resoluut afgekeurd werd en er iemand naar mij toekwam om te zeggen dat deadlifts slecht zijn :p

Wat mij dus verbaast is dat er maar weinig echte hardcore gyms zijn met DB over de 40 kg, terwijl die voor dumbbell rows, of dumbbell bench press toch echt nodig zijn

Laatst bewerkt:
Wat mij dus verbaast is dat er maar weinig echte hardcore gyms zijn met DB over de 40 kg, terwijl die voor dumbbell rows, of dumbbell bench press toch echt nodig zijn

Bij ons kan je de mensen die meer dan 40kg kunnen dumbbell pressen op één hand tellen. Zo'n setje van 40 tot 50 kg kost volgens mij al snel EUR1200 en voor die paar mensen willen ze de investering toch niet doen. Er lopen nu eenmaal meer ecto's rond in fitnesszaken dus voor de uitbaters is de beslissing snel gemaakt. Tenzij de uitbater zelf een beest is uiteraard. Gisteren nog iemand gezien die ging incline dumbbell pressen met 24kg DB. Kerel kreeg ze zonder hulp niet voor de eerste keer omhoog...En daar zijn WIJ het slachtoffer van!!! :mad:

Heb je op zich gelijk in. Maar bekijk het aan de andere kant: de zoveelste hypermoderne loopband kost ook zeer veel, en daarnaast heb je er nog veel onderhoud aan. Een setje dumbbells behoeft geen onderhoud, en je hebt de kans dat je er grote jongens mee aantrekt door je reputatie van 'hardcore' gym.

Heb je op zich gelijk in. Maar bekijk het aan de andere kant: de zoveelste hypermoderne loopband kost ook zeer veel, en daarnaast heb je er nog veel onderhoud aan. Een setje dumbbells behoeft geen onderhoud, en je hebt de kans dat je er grote jongens mee aantrekt door je reputatie van 'hardcore' gym.

Ja, en vrouwen en ander healtcity types zullen het vast wel leuk vinden dat er plots grote bezwete beren
rondhossen in hun date/koffie plaatsje. De hardcore BB'ing wereld is gewoon te klein/te ver uit mekaar
gespreid om rendable te zijn voor een gym in de Benelux

50kg.. Red ik me goed mee..

zoals Rob al zegt is dat (jammer genoeg) niet bepaald het soort types dat de meeste gyms willen aantrekken. Gelukkig is het 'health city gehalte' bij ons nog vrij laag. Laten we het een gezonde combinatie tussen vrouwen/pussies/beesten noemen :-)

Ja, en vrouwen en ander healtcity types zullen het vast wel leuk vinden dat er plots grote bezwete beren
rondhossen in hun date/koffie plaatsje. De hardcore BB'ing wereld is gewoon te klein/te ver uit mekaar

en die beren krijgen hun vingers niet door het oortje van de koffietas! pure discriminatie

Kijk ik snap wel enigszins dat gyms hele grote luidruchtige beren wil weren. Maar komop dumbbells hoger dan 40 kg moet voor de gemiddelde persoon die traint echt wel mogelijk zijn. Ik doel niet zozeer op gigantische bodybuilders, ik doel meer op mensen zoals wij (meerderheid forum), ecto's die een kleine beetje serieus met gewichten bezig zijn, en die wat breder zijn dan de gemiddelde persoon; armen > 40cm, rond de 90kg. Ik vraag niet om gyms in een specifieke niche, maar er mag wel wat meer variatie zijn dan satans homo-erotische afwerk-plek; aka healthcenters. Gewoon wat meer gyms met redelijke dumbbells, squat-rack, en niet een overdaad aan lopende banden, en pilates klasjes.

Kijk ik snap wel enigszins dat gyms hele grote luidruchtige beren wil weren. Maar komop dumbbells hoger dan 40 kg moet voor de gemiddelde persoon die traint echt wel mogelijk zijn. Ik doel niet zozeer op gigantische bodybuilders, ik doel meer op mensen zoals wij (meerderheid forum), ecto's die een kleine beetje serieus met gewichten bezig zijn, en die wat breder zijn dan de gemiddelde persoon; armen > 40cm, rond de 90kg. Ik vraag niet om gyms in een specifieke niche, maar er mag wel wat meer variatie zijn dan satans homo-erotische afwerk-plek; aka healthcenters. Gewoon wat meer gyms met redelijke dumbbells, squat-rack, en niet een overdaad aan lopende banden, en pilates klasjes.

I'm with you bro ... maar helaas de overgrote meerderheid van de gym uitbaters zien er geen winst in.
En/of willen ook het hele AAS gebeuren zeker buiten houden. Dus kleine DB's, veel machines en spinlessen en hoppa.

Ik denk dat jij denkt dat 40kg dumbbells niet zo zwaar zijn omdat je er al een tijdje mee traint. Herinner je je nog hoe zwaar deze aanvoelde toen je hem voor de eerste keer vast nam? Voor een hele hoop andere mensen (die zich ofwel niet toeleggen op de sport, ofwel gewoon minder sterk zijn) blijven het echter pokkezware dingen die ze zonder hulp echt niet omhoog krijgen. Ik zou ook liever zwaardere DBs (+40kg) hebben in mijn gym maar kan begrijpen dat de eigenaars hier geen geld aan willen geven. Binnenkort train ik thuis en dan maak ik mijn eigen dumbbells zo dik dat ze elkaar al raken wanneer ik nog maar aan de beweging begin!:eek:

I'm with you bro ... maar helaas de overgrote meerderheid van de gym uitbaters zien er geen winst in.
En/of willen ook het hele AAS gebeuren zeker buiten houden. Dus kleine DB's, veel machines en spinlessen en hoppa.

Kijk en hier zit nu de tunnelvisie: al die machines en loopbanden kosten juist ook vrij veel geld. Enja ik zie persoonlijk niet direct een probleem als er mensen zijn die AAS gebruiken. Het probleem is juist dat er mensen zijn die asociaal zijn en dan AAS gaan gebruiken. Die kan je makkelijk weren. Daarnaast kan je met een klein beetje kennis van bewegingsleer ook andere klasjes aantrekken dan dikke huisvrouwen: namelijk voetballers, basketballers en volleyballers die met het hele team hun kracht willen vergroten om zo beter in hun sport te worden. Maarja dat is natuurlijk een te groot risico...

Ik denk dat jij denkt dat 40kg dumbbells niet zo zwaar zijn omdat je er al een tijdje mee traint. Herinner je je nog hoe zwaar deze aanvoelde toen je hem voor de eerste keer vast nam? Voor een hele hoop andere mensen (die zich ofwel niet toeleggen op de sport, ofwel gewoon minder sterk zijn) blijven het echter pokkezware dingen die ze zonder hulp echt niet omhoog krijgen. Ik zou ook liever zwaardere DBs (+40kg) hebben in mijn gym maar kan begrijpen dat de eigenaars hier geen geld aan willen geven. Binnenkort train ik thuis en dan maak ik mijn eigen dumbbells zo dik dat ze elkaar al raken wanneer ik nog maar aan de beweging begin!:eek:

Ja misschien vergelijk ik teveel met mijzelf. Toch denk ik dat 40kg dumbbells niet heel abnormaal zijn. Overigens vraag ik mij af hoe zo'n grote kerel als jij (+100 kg) moeite kan hebben met 40kg dumbbells :)

homegym.. dumbbells kan ik maken tot ongeveer 60kg denk ik

• Topic Starter Topic Starter
bij ons gaan ze dus tot 42 maar de grote kloterij is ook bij ons staan ze altijd los :s en dit is dan ook nog is levensgevaarlijk, ze zouden daar een setje imbus of zo moeten hangen, en dat hebben ze dan ook gedaan dat hangt daar geen dag of het is weg he...

Bij ons gaan ze in stappen van 2 tot 60kg:)

En we hebben 1 paar van 72kg

32kg , 40kg of 45kg

ligt er aan in welke gym ik train

dumbbells tot 65 pond
en
dumbbells tot 65 kilo

Terug
Naar boven