MuscleMeat

hoek van armen bij bankdrukken

Gust

Cool Novice
Waardering
0
Bij bankdrukken weide grip word je borst meer belast dan je triceps. Doe je een smalle grip dan worden je triceps mee belast. Maar nu vroeg ik me af wat voor grip je moet doen als je je triceps en borst evenveel wilt belasten, moet je dan een hoek van 90 graden maken? Of ben ik nu aan het dromen?

Gust

Bij bankdrukken weide grip word je borst meer belast dan je triceps. Doe je een smalle grip dan worden je triceps mee belast. Maar nu vroeg ik me af wat voor grip je moet doen als je je triceps en borst evenveel wilt belasten, moet je dan een hoek van 90 graden maken? Of ben ik nu aan het dromen?

Gust

hmm klinkt erg logisch toch?...misschien zal het ook wel zo zijn dan he ;)

Die hoek van 90 sloopt je schouders.

hoek van 90 graden pak je nog teveel triceps je moet hem ong. op 100 a 110 graden pakken dan belast je ze even veel

Over welke hoek hebben jullie het?

ik vermoed de hoek van de lijn die je 2 schouders verbind met die van de arm :P.
Beetje vaag beschreven hier iig.

Ik snap het ook niet goed.
-Het gaat niet over de hoek tussen lichaam en arm, want dan zou 90° een zeer wijde grip zijn, en idd slopend voor de schouders
-het gaat niet over de hoek tussen de boven en onderarm, want dat zou best belachelijk zijn
-als het gaat over de hoek tussen de lijn die de schouders verbind en de bovenarm, dan is 90° gewoon een smalle grip voor de triceps

Ik heb geen logische hoeken meer over.

hoek torso elleboog /||\ 90 graden: --||--

De hoek die je maakt (met armen t.o.v. lichaam) heeft toch veel te maken met waar je het gewicht laat dalen? Wanneer je de barbell naar je nek toe verlaagt is de hoek groter dan wanneer je hem naar je borst toe laat dalen.

het gaat toch om de hoek die je hebt bij de grip... niet of je hem op de bovenkant van je borst laat zakken of op de onderkant van de borst... lijkt mij vrij logisch als je de beginpost leest...
maar ik denk dat de hoek idd ongeveer bij de 100 a 110 graden moet liggen:)

Je onderarmen zijn halverwege de beweging verticaal waarbij je ellebogen op dezelfde hoogte zijn wanneer je de stang laat zakken tussen tepel en sleutelbeen hoogte.

Terug
Naar boven